Gå til innhold

Barnesikring?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg leste innlegget om svømmebasseng på foreldre og småbarn.

Jeg er sjokka, først og fremst over at det faktisk finnes en lov som pålegger naboer og dekke basseng og for det andre fordi majoriteten anser denne regulasjonen for å være helt naturlig.

Hvorfor, skal folk som ikke har unger ansvar for å passe på andres?

Det er jævlig mange farlige ting i verden, skal de forbys eller barnesikres, alle som en, fordi det er hendig for foreldre å kunne skylde på andre om det skulle skje noe?

Noen velger å få unger, andre ikke, og da synes jeg det er så selvsagt at det er en vits, hvem som skal passe på.

Hva synes dere?

Dette gjelder forøvrig ikke bare svømmebasseng. Jeg har lagt merke til at det er en uheldig trend nå at folk synes ting som ikke primært er laget for barn allikevel skal reguleres av hensyn til barn. Musikk, klær, tvprogrammer, trappegelendrere og you name it..

Jeg synes dette blir helt galt. Selvsagt bør barn ha en trygg og god oppvekst, og de bør selvsagt ikke drukne, men dette er og blir ansvaret til de som satte dem til verden, og ikke naboens eller andres.

Synes jeg virkelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117580-barnesikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -også mamma

Jeg er faktisk helt enig. En må passe på barna sine selv. Skal naboen min lastes fordi jeg slipper mine barn ute av syne? Jeg VET at det er fort gjort- har opplevd det. Men dersom noe SÅ tragisk skulle skje- skal virkelig de lastes for det? Så jeg tømmer vårt plaskebasseng samvittighetsfullt hver eneste kveld. Rett og slett fordi vi har en hel skokk med unger i nabolaget som dårlig skiller mellom sitt og vårt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117580-barnesikring/#findComment-708340
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...