Gå til innhold

Foreldre med dårlig råd/ barns aktiviteter

Anbefalte innlegg

Gjest -også mamma

Har en problemstilling jeg syns er veldig vanskelig å forholde meg til. Håper jeg får fremstilt slik det er ment. Ikke som en kritikk til alenemødre MEN et "rop om hjelp/ tips". Altså;

Her i gata vi bor er det kun jeg som er gift/ bor sammen men mine barns far. Dette sier jeg kun for å forklare "inntektsgrunnlaget" pr. husstand. Men jeg jobber for tiden kun 60% stilling, for å ha mer tid til barna, så steinrike er heller ikke vi. Nå hadde jeg bestilt teaterbilletter til to forestillinger for at vi tre skulle gå på teater. Da jeg kom hjem, tenkte jeg kanskje det kunne være hyggelig å invitere med de andre jentene som datteren min leker med. Spurte mødrene først pga penger, slik at de hadde mulighet til å si nei hvis det var pga økonomi(vanskelig å si nei hvis barna vet om det og begynner å mase vet du). Alle (tre) svarte ja. Og det var jo koselig. Men kun én av de andre mammaene ville være med. De to andre ville heller benytte sjansen til å gå ut en tur. (Det velger de selv- selvom JEG ville prioritert teater med jenta mi).

MEN så har det seg slik at den ene av jentene spurte hvem som skulle betale. Jeg svarte at mammaene betaler for sitt barn. Siden på kvelden ringte mammaen til denne jenta og sa at hun ikke ville likevel. Jeg mistenker at det er fordi jenta skal spare sin mor for utgiftene- det er nemlig ikke første gang hun lar være å bli med på ting hun blir bedt med på pga bekymring for mors økonomi. Moren har GOD inntekt- utbetalt det samme som meg + ekstra bidrag og barnetrygd, så direkte fattig er hun ikke.Men jeg kunne komme med MANGE eksempler på RÆVA prioritering..... Men altså, hun har klart å prente det inn i datteren på 8 år at de ikke har råd til noen ting. hva jeg syns om dette er en ting. Men jeg trenger hjelp til dette:

1. Skal jeg fortelle mor hvorfor datteren ikke vil likevel? Slik at hun får en sjanse til å ombestemme seg?

2. Eller snakke med datteren og forsikre henne om at mamma har råd, ellers ville hun sagt nei?

3. Slutte å invitere henne med, fordi vi andre drar på våre utflukter uavhengig av om hun kan eller ikke.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...