Gå til innhold

Hvis du fikk en million kroner.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laguna1365380434

Så ville jeg gitt de til fattighuset eller alternativ jul, prosenteret eller lignende..

Fordi jeg synes det er skammelig hvor lite reell hjelp fattige og narkomane får..

Jeg hadde forsikret meg om at det stedet som fikk pengene ikke hadde noen klausul om at mennesker ikke kunne stille ruset, for slik mener jeg de sjalter ut de menneskene som er absolutt nederst. En kan ikke forlange rusfrihet for .feks å låne dusj og få litt mat av f.eks en prostituert som har lite annet en rusen å leve for.

Alternativt kunne jeg tenke meg å gi penger til tiltak som hjelper fanger å etablere seg etter fengselsopphold.

Dyrebeskyttelsen kunne også godt fått noen kroner..

Og dermed ble milliuonen plutselig veldig knapp:o)

Barnehjemsbarn i Russland!!!

Hvorfor?? Det er helt forferdelig hvilke forhold barn i vårt naboland lever under (og ellers i Øst-Europa også). Dit hadde min million gått!!!

Til ett barnehjem eller flere?

Hva vil du at pengene skal brukes til på barnehjem?

Så ville jeg gitt de til fattighuset eller alternativ jul, prosenteret eller lignende..

Fordi jeg synes det er skammelig hvor lite reell hjelp fattige og narkomane får..

Jeg hadde forsikret meg om at det stedet som fikk pengene ikke hadde noen klausul om at mennesker ikke kunne stille ruset, for slik mener jeg de sjalter ut de menneskene som er absolutt nederst. En kan ikke forlange rusfrihet for .feks å låne dusj og få litt mat av f.eks en prostituert som har lite annet en rusen å leve for.

Alternativt kunne jeg tenke meg å gi penger til tiltak som hjelper fanger å etablere seg etter fengselsopphold.

Dyrebeskyttelsen kunne også godt fått noen kroner..

Og dermed ble milliuonen plutselig veldig knapp:o)

Mange gode saker der..

Problemet er kanskje om det offentlige får snus i pengene, så blir støtten redusert? Men da gjelder det og øremerke pengene til et slags prosjekt som det ikke fins støtte til fra før..?

Annonse

Til Krisesenteret. Ser hvilken enorm jobb de gjør for nesten ingen lønn.

Samtidig er det behov for krisesentre flere steder og med flere sengeplasser.

Tiltak til ny-etablering for disse kvinnene må også være noe. Altfor mange flytter tilbake til mannen som sendte dem dit.

Samtidig er det behov for krisesentre flere steder og med flere sengeplasser.

Tiltak til ny-etablering for disse kvinnene må også være noe. Altfor mange flytter tilbake til mannen som sendte dem dit.

JA. Jeg tenkte til Krisesenter, tenkte ikke på et spes. eller flere spesielle. Men jeg kjenner litt den jobben de gjør og med hvilke midler de har til rådighet. Flere rom (sengeplasser) på mange av de burde det vært.

Og ja, et apparat som "fanger" opp de etter at de har flyttet ut, men da rekker nok ikke min mill. langt.

Opprettet et arbeidssenter eller en arbeidsplass, for trengende kanskje? Når det gikk med overskudd, kunne de pengene igjen brukes til andre prosjekter?

Som en arbeidsmarkedsbedrift?

Smart å sette igang prosjekter som bringer inn verdier slik at pengene ikke blir brukt opp med en gang.

Annonse

JA. Jeg tenkte til Krisesenter, tenkte ikke på et spes. eller flere spesielle. Men jeg kjenner litt den jobben de gjør og med hvilke midler de har til rådighet. Flere rom (sengeplasser) på mange av de burde det vært.

Og ja, et apparat som "fanger" opp de etter at de har flyttet ut, men da rekker nok ikke min mill. langt.

Ville gitt pengene til barneavdelinger på sykehus, øremerket underholdning for barna som er syke. Et barn som kan få smile og kjenne glede trass i en alvorlig sykdom synes jeg er veldig viktig.

Lavterskeltilbud til narkomane. Fordi det er de menneskene som står aller nederst på den sosiale stigen, og har minst mulighet til å hjelpe seg selv uten støtte.

Andre hjelpetrengende blir i det minste sett på som mennesker.

De trenger først og fremst en vennlig sjel så hvis du er interessert så er det sikkert mulighet for deg å finne et lavterskeltilbud i nærheten der du bor og spørre om du kan jobbe der frivillig.

I Oslo er det flere steder hvor de trenger frivillige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...