Gå til innhold

Urolig

Gjest Stresset Student

Anbefalte innlegg

Gjest Stresset Student

Jeg føler en indre uro i meg nesten hele tiden, har nettop begynt å studere, noe jeg har gledet meg til veldig lenge, trives på universitetet gjør jeg også, har aldri hatt det bedre på en skole jeg!

Men det er et veldig hardt studie, vi er ca tusen studenter (psykologi og bare 34 går videre til profesjonsstudiet, jeg bare MÅ klare det, men har aldri vært noe geni.

Så jeg går hele tiden rundt med denne uroen i meg, som jeg vetikke er bra. Jeg tenker hvorfor gidder jeg i det heletatt prøve, jeg kommer aldri til å greie det og hva skal jeg gjøre da?

Jeg tenker at jeg tenker for mye, synest for synd på meg selv, jeg har det jo ikke verre en de tusen andre eller?

Jeg skulle gjærne lest hele tiden, men jeg må også jobbe, være med familien og kjæresten min. Nå tror jeg at jeg skal begynne å trene igjen, fordi det pleier å hjelpe meg i stress situvasjoner, men jeg har jo egentlig ikke tid til det heller. Jeg prøve å være litt ute slik at jeg for sollys på meg (bra mot vinterdepresjoner) jeg tar ginseng, går turer ute når jeg har tid, prøver å passe på noe lundre greit med søvn, ikke for mye og ikke for lite.

Er det noe annet jeg kan gjøre?

Jeg må bare bli kvitt uroen inni meg, den ødelegger slik at jeg ikke får lest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117639-urolig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Humlepungen

Forstår godt uroen din. Men ikke føl at alt raser sammen _om_ du ikke greier det på første forsøk. Det er selvsagt en god mulighet for at du klarer det om du leser mye! Men mye av presset som kan psyke deg ned forsvinner litt hvis du innser at verden ikke raser sammen om du ikke klarer psykologi grunnfag så godt at du fyker inn på videre studier. Jeg kjenner flere som har måttet gått psykologi grunnfag opp igjen to ganger før de har fått det resultatet de måtte ha for å komme videre.

Men som sagt, muligheten er absolutt der for at du klarer det! Men ikke la alt rase sammen om det ikke går på første forsøk.

Lykke til med lesingen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117639-urolig/#findComment-708819
Del på andre sider

Huff , det er ikke greit å måtte lære med masse press på seg .

Jeg tror nok at du er inne på noe når du nevner trening . Bruk en treningsform du trives med som samtidlig kan slite deg godt ut . Etter en dusj og litt mat vil nok kropp og sinn falle til ro . Hvis du i tillegg bruker musikk til treningen får du koble av lettere mentalt også.

Du får uansett ha lykke til med studiene dine , det roer seg nok skal du se :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117639-urolig/#findComment-708928
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

Forstår godt uroen din. Men ikke føl at alt raser sammen _om_ du ikke greier det på første forsøk. Det er selvsagt en god mulighet for at du klarer det om du leser mye! Men mye av presset som kan psyke deg ned forsvinner litt hvis du innser at verden ikke raser sammen om du ikke klarer psykologi grunnfag så godt at du fyker inn på videre studier. Jeg kjenner flere som har måttet gått psykologi grunnfag opp igjen to ganger før de har fått det resultatet de måtte ha for å komme videre.

Men som sagt, muligheten er absolutt der for at du klarer det! Men ikke la alt rase sammen om det ikke går på første forsøk.

Lykke til med lesingen!

Det som pleier å redde meg når jeg føler at ting tårner seg opp, er å sette meg ned og lage en fremdriftsplan. En skikkelig god timeplan. Ta for deg dag for dag. F. EKS: Sett opp når du hr forelesninger (som jo er viktigst nå- og husk at hvis du følger GODT med, får du mye gratis.) Etter forelesninger bør du koble litt av- en fin tid til å trene/ være sammen med venner/spise. Så setter du av tid til å lese. Sett av en bestemt tid du skal lese før du igjen tar en pause. Etter hver økt du da har lest, har du (håper jeg) bedre samvittighet. Helger setter du primært av til fritid/ jobb med et par-tre timers lesing.

Vel, dette var bare et lite forslag. Men uro og stress for at du ikke rekker alt, kan ofte gjøre at det du faktisk rekker blir av "dårlig kvalitet" fordi du sitter og tenker på neste ting du burde ha gjort. Men når du sitter sammen med venner, er det lettere å slappe av hvis du vet at fra 18-21 skal lese konstruktivt.

Men altså, dette er MIN mirakelkur. Ikke sikkert det funker for deg. Men lykke til uansett. Husker hvordan det var.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117639-urolig/#findComment-709433
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...