Gå til innhold

Hvor lenge er lenge nok?Sosiale treff

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener dere?
Skrevet

Jeg og min kjære samboer er litt ulike på et felt.

Når vi drar på besøk så vil jeg ikke være der så veldig mange timer av gangen fordi jeg blir sliten av det pluss at jeg vet det er slitende å ha folk sittendes lenge når jeg SELV har besøk. På besøk syns jeg det holder å være der 3 eller max 4 timer. Om det er en fest blir en der lenger ofte, men nå snakker jeg om vanlige sosiale treff hos venner.

Samboeren min derimot han kan glemme helt klokka og sitte på besøk i 6-7 timer. Folk flest er jo så høflige at de ikke sier "nå må dere gå". Men huff altså.

Hva mener dere??

Gjest takk for kaffen, hvor er lua?
Skrevet

Jeg er sjeleglad hvis mine gjester begrenser seg til 1 - maks 2 timer.

Noe annet er det hvis man er invitert til middag osv osv. Men bare et enkelt kaffebesøk? Hadde blitt gal hvis folk kom hit og satt her i 6-7 timer!

Det kommer jo selvsagt an på alder og om vertene har barn, arbeid osv.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes nok folk kan gå hjem etterhvert..

Det kommer jo selvsagt litt an på, men hvis noen sitter å trøkker i stua mi i 4-5 timer er det litt voldsomt..

Personlig går jeg alltid hjem etter et par timer, med mindre jeg blir utrykkelig bedt om å bli lenger og vi har det veldig hyggelig.

Fester o.l er selvsagt helt annerledes..

Jeg har venner av alle støpninger her, noen som drikker et par kopper kaffe og går hjem og andre igjen som gir seg til på sofaen i dager og uker, ubedt.

Jeg vet hva jeg foretrekker..:o)

Gjest Novembermom
Skrevet

I vanlige besøk synes jeg det er mer enn nok med 2-3 timer og så dra hjem.

Vil jo gjerne ha litt av kvelden hjemme og.

Skrevet

Det kommer an på hvem jeg er sammen med. Men stort sett er 4 timer nok.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Du utelukker fest. Da kan jeg nevne andre vanlig samværsformer.

Gjester invitert på kaffe - da passer det med et par timer.

Gjester invitert på middag lørdag - fra kl 19 til 24 (Gjør ikke noe om de går før, har vi det VELDIG koselig så kan de være en time til).

Gjester som kommer uanmeldt, 'stikker innom' altså: 1 - 2 timer.

Gjest Stjernemor
Skrevet

Hvis en har noe annet å gjøre enn bare å prate, så orker en å ha gjestene lenger. Kortspill feks.

Ellers så får uanmeldte gjester ha vett på å gå etter en time eller to, så sant de ikke blir bedt ettertykkelig om å være lenger.

Blir en ikke kvitt dem, så si at beklager nå MÅ jeg gjøre det og det i hagen eller garasjen eller et annet sted, og tilby at vedkommende kan hjelp etil. DA går de sikekrt!

Skrevet

Det kommer an på stemningen og hvem som er på besøk.

Er det folk jeg ikke kjenner så godt som er på "høflighetsvisitt", synes jeg det holder lenge med en time eller to.

Gode venner og familie som er avslappede og selvgående, kan godt være hos oss hvor lenge som helst - og ender av og til opp med å overnatte. Sånne besøk elsker jeg.

Skrevet

To timer og trettisyv minutter er optimalt, med mindre vertskapet holder drikken. Da sitter man til det er tomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...