Gå til innhold

Hvor er det størst sjanse til å komme inn på sykepleierstudiet?

Anbefalte innlegg

Gjest fremtidsutsikter

Har lyst å bli sykepleier og lurer på hvor i landet det kan være større sjanse til å komme inn? Hvor er det mest populært? Noen som er oppdatert på det. Skal søke via realkompetanse og forstår at høgskolene rundt omkring vurderer forskjellig ettersom. Noen som er kommet inn via realkompetanse? Jeg er villig til å flytte hvor som helst bare jeg kommer inn. Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

http://www.ped.lex.no/4daction/wa_adresse/[2=6]/[3=1]/[C=]/[G=]/[Fy=13]//[K=S003_H005_]/[1=1]/[2=1]/[3=1]/[Lim=50]/245144147

Dette forteller ingenting om realkompetanse, men kanskje de generelle poengkravene gir deg en idé.

Jeg antar du må klippe ut linken og lime den inn i adressefeltet.

Annonse

Gjest fremtidsutsikter

http://www.ped.lex.no/4daction/wa_adresse/[2=6]/[3=1]/[C=]/[G=]/[Fy=13]//[K=S003_H005_]/[1=1]/[2=1]/[3=1]/[Lim=50]/245144147

Dette forteller ingenting om realkompetanse, men kanskje de generelle poengkravene gir deg en idé.

Jeg antar du må klippe ut linken og lime den inn i adressefeltet.

Tusen takk, ut ifra det jeg kan se er det kun GENS som er generell studiekompetanse som er tatt til grunnlag her. Det virker nesten slik at ingen er kommet inn på realkompetanse.

Gjest fremtidsutsikter

Jeg kom ikke inn i Norge, og søkte Danmark. Der kom jeg inn. Har ikke angret et sekund på det.

Hvordan går du frem når du søker i utlandet? Søkte du på realkompetanse eller generell studiekompetanse? Er det 3 år slik som i Norge og skjønner du språket? Hørtes spennende ut, lykke til med studiene. Tro om det er forskjell fra Sverige til Danmark?

Gjest selozok

Hvordan går du frem når du søker i utlandet? Søkte du på realkompetanse eller generell studiekompetanse? Er det 3 år slik som i Norge og skjønner du språket? Hørtes spennende ut, lykke til med studiene. Tro om det er forskjell fra Sverige til Danmark?

Jeg er ferdig med studiene - har jobbet ca. 1 år nå. Jeg tok kontakt med ANSA http://www.ansa.no - der fikk jeg vite alt jeg behøvde vite. Studiet tar 4 år i Danmark - det siste året er lønnet praksis.

Kan anbefales !

Gjest selozok norsk i Danmark

Glemte å si at jeg søkte på generell studiekompetanse.

Gjest nattugla

Jo lenger du kommer fra sentrale strøk, desto lettere å komme inn.

Vet ikke hva du mener med sentrale strøk...

I Tromsø må du ha over 6 i snitt for å komme inn på sykepleier.

Til sammenligning må du ha 6,7 for å komme inn på medisin.

Og med tanke på at de får 12 tilleggspoeng for 40 vekttall. Kan få opptil 4 realfagspoeng fra vgs. og fire fordypningspoeng i tillegg...

Så er ikke legestudiet særlig mye vanskeligere å komme inn på med tanke på at sykepleiere bare for tre poeng for 20vektall, og det er maks.

Ergo i Tromsø. Medisin 6,9 (6,7) i Bergen.

Sykepleier ca 6 blank...

Ergo sykepleier er mye vanskeligere å komme inn på enn medisin.

Og da er det jo ganske mye vanskeligere...

Hilsen en som søker medisin til neste år, men som ikke trur hun er et geni av den grunn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...