Gå til innhold

Godtar du og ikke få kvittering?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Var og handlet inni en butikk for nesten 200 kr. Butikkdama holdt på med en kunde foran meg og det tok tid. Så spurte hun om jeg ville betale. Jeg hadde akkuratt det beløpet hun skulle ha. Men hun slår ikke dette inn i kassa, bare legger pengene ved siden av seg.

Hadde du godtatt det? Tror ikke noen der sjekker om en har betalt men allikevel? Det var også en gang før jeg ikke fikk kvittering der for da hadde hun ikke nok papir, men da slo hun i hvertfall inn. Hadde du brydd deg om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117746-godtar-du-og-ikke-f%C3%A5-kvittering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det er brudd på regnskapsloven, og det er en utbredt måte for ansatte å stjæle fra kassa på.

Før var det lovlig med kassadagbok, men nå skal alle handlende med kontant ha kassaapparat. Har de ikke papirrull, kan de ikke lovlig selge.

En frisør jeg var hos hadde ikke rull i kassa, ikke sladrerull heller. De bare slo inn beløpet for syns skyld. Jeg sa jeg kunne vente til de hadde satt inn papir, men det viste seg at de aldri hadde hatt ruller i kassa. Konklusjonen er at de stakk halvparten av penga rett i lomma. De skrev også avtaler i to bøker, det oppdaget jeg da de hadde glemt å bytte bok.

Annonse

laguna1365380434

Ja, det hadde jeg godtatt.

Jeg driver ikke og sjekker at andre gjør rett for seg, det holder lenge at jeg gjør det selv.

Om det ikke er noe jeg muligens vil bytte, eller en gave(som jo kanskje skal byttes) gir jeg pokker i kvittering..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...