Gå til innhold

Virker "magemuskelbelter"?

Moldegutt

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt fra Molde som er 15 år og lurer på om slike belter man kan kjøpe på f.eks. TV-Shop som skal trene magemuskler, egentlig virker.

Vet du noen andre måter man kan trene magumuskler som er bedre eller like bra som sit-ups?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Angående spørsmålet ditt om magebelte virker, kommer det helt an på hvordan du bruker det. Jeg har selv et slikt belte (Energizing TrimTronic), og bruker det hver dag...da i tillegg til at jeg trener på helsestudio i tillegg.

Belte virker det så sant du ikke bruker det foran TV'en med en pose potetgull, og at du trener regelmessig utenom. Et slikt belte alene er ikke nok.

Ang. spørsmål om tips på hvordan man kan trene magen. Det viktige her er å bygge opp de indre musklene og styrke dem...det er en del forskjellige øvelser som kan gjøres, er litt avhengig av om du går i studio og trener eller hjemme.

Trenger du råd er det bare å spør :o)

Ha en fin dag.

Hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke verdt pengene

Jeg gikk på limpinnen og kjøpte AB Energizer, et belte som ved hjelp av små elektriske støt skal trimme magemusklene.

Det eneste jeg har oppnådd er brannsår der strømmen har gått inn, samt arr :-/

Det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Angående spørsmålet ditt om magebelte virker, kommer det helt an på hvordan du bruker det. Jeg har selv et slikt belte (Energizing TrimTronic), og bruker det hver dag...da i tillegg til at jeg trener på helsestudio i tillegg.

Belte virker det så sant du ikke bruker det foran TV'en med en pose potetgull, og at du trener regelmessig utenom. Et slikt belte alene er ikke nok.

Ang. spørsmål om tips på hvordan man kan trene magen. Det viktige her er å bygge opp de indre musklene og styrke dem...det er en del forskjellige øvelser som kan gjøres, er litt avhengig av om du går i studio og trener eller hjemme.

Trenger du råd er det bare å spør :o)

Ha en fin dag.

Hilsen,

Tusen takk for svaret. Jeg pleier bare å ta sit-ups hjemme fordi jeg er ikke gammel nok til å gå på trenings studio her. Vet du om noen andre øvelser som er like bra for magen som sit-ups?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret. Jeg pleier bare å ta sit-ups hjemme fordi jeg er ikke gammel nok til å gå på trenings studio her. Vet du om noen andre øvelser som er like bra for magen som sit-ups?

Hei,

okey...men som sagt trenger man ikke absolutt å ha et treningsstudio for å trene :o)

Først må jeg spørre deg om hvor mange sit-ups du tar og hvordan du tar dem...

Det mange gjør feil er at de tar 50-100 sit-ups og tror at nå har de vært flinke siden de har tatt så mange. Feil!!! Da er det bedre å ta få og skikkelige sit-ups som man får utbytte av.

En øvelse som er kjempe god er at du sitter på gulvet og balanserer på rumpa, len ryggen bakover til du føler du sitter stødig...så trekker du beina/knærne mot magen samtidig som du b øyer deg frem...så strekker du de ut igjen og fortsetter slik. Ta sirka 10-12rep a 3 sett.

En annen øvelse som er litt lettere er den hvor du ligger på ryggen og tar situps, bare du har knærne bøyd i nittigraders vinkel slik at knærne stikker opp og beina ut. Det du gjør er at i det du går opp for å ta sit-up'en tar du f.eks. høyre albu mot venstre kne samtidig som du strekker ut høyre fot...så bak igjen, opp, venstre albu mot høyre kne og venstre fot ut. Gjør det sakte og konsentrer deg om hvilke muskler du jobber med...er da du får best resultat...

En annen ting du kan gjøre er å legge noe tungt på brystet (som en stein f.eks.), holde armene i kryss over den og ta sit-ups..men ikke gå helt opp og heller ikke helt ned...og pass på at du ikke bøyer nakken.

Det er forsåvidt viktig på alle sit-ups øvelser. Er det mange gjør feil og ender opp med å få vondt i nakken i stedet for å trene magen. Finn deg et pungt på veggen som du fokuserer på i det du tar sit-ups, på den måten vil du ikke ha så lett for å gjøre feil...

Er det noe mer du lurer på er det bare å ta kontakt :o)

Ha en ellers fin dag.

Hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på limpinnen og kjøpte AB Energizer, et belte som ved hjelp av små elektriske støt skal trimme magemusklene.

Det eneste jeg har oppnådd er brannsår der strømmen har gått inn, samt arr :-/

Det er

har faktisk hørt om andre også som har prøvd EB Energizer og endt opp med brannsår!! Ta kontakt med dem du kjøpte den av!!

Selv har jeg the enegizing trim tronic, som virker kjempe bra...men er viktig at du smører på rikelig med gel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

okey...men som sagt trenger man ikke absolutt å ha et treningsstudio for å trene :o)

Først må jeg spørre deg om hvor mange sit-ups du tar og hvordan du tar dem...

Det mange gjør feil er at de tar 50-100 sit-ups og tror at nå har de vært flinke siden de har tatt så mange. Feil!!! Da er det bedre å ta få og skikkelige sit-ups som man får utbytte av.

En øvelse som er kjempe god er at du sitter på gulvet og balanserer på rumpa, len ryggen bakover til du føler du sitter stødig...så trekker du beina/knærne mot magen samtidig som du b øyer deg frem...så strekker du de ut igjen og fortsetter slik. Ta sirka 10-12rep a 3 sett.

En annen øvelse som er litt lettere er den hvor du ligger på ryggen og tar situps, bare du har knærne bøyd i nittigraders vinkel slik at knærne stikker opp og beina ut. Det du gjør er at i det du går opp for å ta sit-up'en tar du f.eks. høyre albu mot venstre kne samtidig som du strekker ut høyre fot...så bak igjen, opp, venstre albu mot høyre kne og venstre fot ut. Gjør det sakte og konsentrer deg om hvilke muskler du jobber med...er da du får best resultat...

En annen ting du kan gjøre er å legge noe tungt på brystet (som en stein f.eks.), holde armene i kryss over den og ta sit-ups..men ikke gå helt opp og heller ikke helt ned...og pass på at du ikke bøyer nakken.

Det er forsåvidt viktig på alle sit-ups øvelser. Er det mange gjør feil og ender opp med å få vondt i nakken i stedet for å trene magen. Finn deg et pungt på veggen som du fokuserer på i det du tar sit-ups, på den måten vil du ikke ha så lett for å gjøre feil...

Er det noe mer du lurer på er det bare å ta kontakt :o)

Ha en ellers fin dag.

Hilsen,

Jeg pleier å ta mellom 50 og 100 sit-ups, men av og til kjenner jeg i magen at jeg ikke har gjort det ordentlig. Men jeg skal prøve tipsene fra deg og da går det sikkert bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,en øvelse som er minst like god som situps...

Du ligger på rygg og holder henda fast i ribbevegg, bordben eller noe støtt. Ikke hold henda før nær deg(hold dem bak hodet, helst ikke strake når du holder i vegg el. men heller ikke noe særlig høyere enn ca.20cm over bakken heller)

Så løfter du strake bein i været, senker dem igjen,dog ikke helt ned i bakken!

Disse kan du ta uendelig mange av... Men jeg regner med at siden du er 15, vil du sikkert ha "vaskebrett". Det du må huske på da er:

hurtige repitisjoner,korte pauser mellom hver serie.

Eks.med denne øvelsen:

Du tar 10stk på ca.15-20.sek

pause på ca.10sek

10stk på 15-20 sek

pause på ca.10sek

10stk på 15-20sek

Så tar du lengre pause etter 3-5 slike serier

Så kan du ta en serie på 3-5 til...

Denne øvelsen trener store deler av magemusklene.

Du kan variere litt, ikke gjøre repitisjonene på så kort tid, slippe beina kontrollert til hver side (slik at du får trent muskulaturen på siden av magen også)

Du kan også gjøre denne sammen med en kompis;dere bytter på. den ene ligger på gulvet/bakken,den andre står. Den som ligger holder fast i anklene til den som står. Den som står har som oppgave å skyve/"slenge" beina til den andre ned mot bakken, mens den som ligger skal hindre at beina går nedi. Beina skal være relativt strake!

Skjønner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, som sagt er det ikke nødvendig å ta 50-100 sit-ups, det er bare bortkastatid...som du får utrolig lite igjen for.

En annen utrolig god øvelse du kan gjøre er; legger deg ned på gulvet som om du skal gjøre armhevninger, men i stedet for å ta håndflatene nedi, støtter du deg på albuene og underarmene..poenget her er at du skal ligge strakt med ryggen slik at du spenner magen, og samtidig knipe igjen rumpa. Armene skal forresten ligge intill hverandre. Jeg pleier å holde slik i 10-20 sekunder, deretter pause på 5 sek. Prøv det og gi gjerne tilbake meldinging på hvordan det går ;o)

Ha en fin dag.

Hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...