Gå til innhold

På tre år har antallet asylsøkere i mottakene økt med 28%

Anbefalte innlegg

I litt perspektiv er det voldsomme tall.

Utvandringen til Amerika var i antall pr. år aldri (kanskje med ett unntak) større enn den fremmedkulturelle innvandringen til Norge i dag.

Fremskriver man dagens fremmedkulturelle innvandring til vestlige land, vil det innen 70-80 år, ikke finnes et eneste land i verden med hvit majoritet.

I historisk sammenheng skjer marginaliseringen av vårt folkeslag meget raskt, sannsynligvis uten sidestykke i historien.

For mange er dette kanskje ønskelig. For meg fremstår det som en utrivelig tanke.

Du skriver: " vil det innen 70-80 år, ikke finnes et eneste land i verden med hvit majoritet."

Og der ligger det sanne "problemet" ditt - hudfargen deres er "feil". Altså - pur rasisme.

Takk for at du så til de grader avslører deg selv, og årsaken til ditt hysteri rundt innvandring og latterlige påstander om at "innvandringen er ute av kontroll".

PS: De største innvandrings-gruppene i Norge er svensker og dansker!

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

34

• Grip

19

• SierDuDet

8

• Livia

8

Mest aktive i denne tråden

Hei SDD,

Tenkte at dette kanskje er av interesse:

"Mindre enn 1 prosent kriminelle asylsøkere

Oslo (NTB): UDI-direktør Trygve G. Nordby mener at debatten rundt kriminelle asylsøkere er ute av proporsjoner. Mange blir urettmessig stemplet som kjeltringer, mener Nordby.

Rapporter UDI mottar fra politiet viser at under 1 prosent av de 16.000 asylsøkerne i norske mottak begår kriminelle handlinger. Det står i skarp kontrast til virkelighetsbeskrivelsen i mediene, mener sjefen i Utlendingsdirektoratet. Han etterlyser en mer edruelig debatt, melder P4."

Kilde: http://www.nationen.no/Innenriks/article717791.ece

Uten at jeg husker nøyaktig, tror jeg 2,8% av nordmenn regnes som "kriminelle".

Med vennlig hilsen

For et møl. Du får oppgi kilde om du skal være troverdig.

Du har en merkverdig bruk av statistikk, Sør.

Hva er det å være krimminell ? Få bot for mindre forseelse i trafikken ?

Eller bli dømt etter straffeloven ?

Kan man uten videre sammenligne en utenlandsk krimminell som begår et ekstremt antall grove krimminelle handlinger med en nordmann som begår bare en mindre forseelse ? Det er antall lovbrudd og grovheten av dem som offerene merker, ikke antall mennesker som begår krimminelle handlinger.

Så utsagnet ditt: "Mindre enn 1 prosent kriminelle asylsøkere".

Hvor lenge har disse asylsøkerne vært i Norge ? Lenge nok til at noen av dem blir "varm nok i trøya" til å begå krimminelle handlinger ? Når man sammenligner etniske nordmenn og asylsøkere, blir det underlig. Ikke alle asylsøkere har vært her et fullt år enda, likevel teller de med i statistikk. Skal den måten å sammenligne krimminalitet for asylsøkere med de for etniske nordmenn, blir det misvisende.

Hva med flyktninger som ikke er asylsøkere ? Har de et annerledes forhold til krimminalitet enn asylsøkere ?

Hvem regnes som norsk og hvem er utlending ? Om ugjerningspersonen er utenlandsk er det statsborgerskap man ser på eller tilknytning til et land ? Noen mennesker har som kjent dobbelt statsborgerskap, f.eks. ofte folk fra Iran. Utenlandske statsborgere må ikke forveksles med innvandrere, idet mange innvandrere har norsk statsborgerskap, mens en utenlandsk statsborger ikke behøver å være innvandrer.

For meg holder det rikelig å høre på radio at det er overrepresentasjon av utlendinger i norske fengsler.

For et møl. Du får oppgi kilde om du skal være troverdig.

Du har en merkverdig bruk av statistikk, Sør.

Hva er det å være krimminell ? Få bot for mindre forseelse i trafikken ?

Eller bli dømt etter straffeloven ?

Kan man uten videre sammenligne en utenlandsk krimminell som begår et ekstremt antall grove krimminelle handlinger med en nordmann som begår bare en mindre forseelse ? Det er antall lovbrudd og grovheten av dem som offerene merker, ikke antall mennesker som begår krimminelle handlinger.

Så utsagnet ditt: "Mindre enn 1 prosent kriminelle asylsøkere".

Hvor lenge har disse asylsøkerne vært i Norge ? Lenge nok til at noen av dem blir "varm nok i trøya" til å begå krimminelle handlinger ? Når man sammenligner etniske nordmenn og asylsøkere, blir det underlig. Ikke alle asylsøkere har vært her et fullt år enda, likevel teller de med i statistikk. Skal den måten å sammenligne krimminalitet for asylsøkere med de for etniske nordmenn, blir det misvisende.

Hva med flyktninger som ikke er asylsøkere ? Har de et annerledes forhold til krimminalitet enn asylsøkere ?

Hvem regnes som norsk og hvem er utlending ? Om ugjerningspersonen er utenlandsk er det statsborgerskap man ser på eller tilknytning til et land ? Noen mennesker har som kjent dobbelt statsborgerskap, f.eks. ofte folk fra Iran. Utenlandske statsborgere må ikke forveksles med innvandrere, idet mange innvandrere har norsk statsborgerskap, mens en utenlandsk statsborger ikke behøver å være innvandrer.

For meg holder det rikelig å høre på radio at det er overrepresentasjon av utlendinger i norske fengsler.

*ler*

Fikk du fordommene dine i halsen?

Med vennlig hilsen

Du skriver: " vil det innen 70-80 år, ikke finnes et eneste land i verden med hvit majoritet."

Og der ligger det sanne "problemet" ditt - hudfargen deres er "feil". Altså - pur rasisme.

Takk for at du så til de grader avslører deg selv, og årsaken til ditt hysteri rundt innvandring og latterlige påstander om at "innvandringen er ute av kontroll".

PS: De største innvandrings-gruppene i Norge er svensker og dansker!

Jeg er i motsetning til deg, ikke det minste redd for å skrive om det som faktisk skjer.

Det største problemet med denne utviklingen, er ikke hudfarge, men at alle våre basale verdier og oppfatninger om hvordan samfunn sakl bygges, er truet.

Siden integrering ikke fungerer, vil fremmedkulturelle ikke adaptere disse verdiene, men beholde sine alternative syn på hvordan samfunn skal utvikles.

Disse innvandrerne har meget bestemte oppfatninger av hvordan samfunnene skal utformes, og disse oppfatningene er i strid med våre.

Siden vi i vår servilitet og bløte relativisme, ikke åpent forsvarer de grunnverdier våre samfunn bygger på, er vi sårbare for kompromissløse og sterke krefter med alternative mål.

Dette er det alvorlige i saken, ikke hudfarge...selv om man kan si at marginaliseringen av de hvite er et billedlig symbol på det som er i ferd med å skje.

Rasisme? My ass...

Jeg er i motsetning til deg, ikke det minste redd for å skrive om det som faktisk skjer.

Det største problemet med denne utviklingen, er ikke hudfarge, men at alle våre basale verdier og oppfatninger om hvordan samfunn sakl bygges, er truet.

Siden integrering ikke fungerer, vil fremmedkulturelle ikke adaptere disse verdiene, men beholde sine alternative syn på hvordan samfunn skal utvikles.

Disse innvandrerne har meget bestemte oppfatninger av hvordan samfunnene skal utformes, og disse oppfatningene er i strid med våre.

Siden vi i vår servilitet og bløte relativisme, ikke åpent forsvarer de grunnverdier våre samfunn bygger på, er vi sårbare for kompromissløse og sterke krefter med alternative mål.

Dette er det alvorlige i saken, ikke hudfarge...selv om man kan si at marginaliseringen av de hvite er et billedlig symbol på det som er i ferd med å skje.

Rasisme? My ass...

Spar oss dine bortforklaringer, Grip.

Ikke engang i apartheid-Sør Afrika var det folk som mente at det var selve hudfargen som var "problemet", men "kulturen til de med svart hudfarge".

Skammelig av deg!

Annonse

Ja, mange faller nok for fristelsen av å ødelegge et dokument eller to hvis noen har ovebevist dem om at det gjør det mer sannsynlig at de får bli i Norge.

Det ville trolig du også gjort hvis du hadde vært i deres situasjon.

At de er uten dokumenter betyr ikke at de ikke har behov for asyl.

Med vennlig hilsen

"Ja, mange faller nok for fristelsen av å ødelegge et dokument eller to hvis noen har ovebevist dem om at det gjør det mer sannsynlig at de får bli i Norge."

Og hvem har de denne påstanden fra da og om det ikke er fra de som profitterer på menneskesmuglingen ? Har du ikke hørt på nyhetene at de kjenner spørsmålene folk fra UDI gir dem når kommer hit ? Hvorfor lager mange av dem seg ferdig falske svar, kunne de ike heller kommer med en naturlig forklaring på søkand om asyl ? Grunn kan ikke være annet mange er velferdsjegere.

Det avgjørende er om de snakker sant om årsak til søknad om opphold, ødelegge dokumenter gir virkelig grunn til mistanke om ugler i mosen. Så får de folk rundt seg til å skrike "RASISTER" til alle som antyder skepsis.

"Det ville trolig du også gjort hvis du hadde vært i deres situasjon."

Nei, aldeles ikke. Jeg er en ærlig person. Å dra til et fremmed land for å snylte på deres velferdsordninger i asyl-instituttet ved å dekke over virkelig identitet, er det bedrageri mot staten.

"At de er uten dokumenter betyr ikke at de ikke har behov for asyl."

Å ødelegge identitetspapirer (som ikke er forfalsket) er å skjule sin vikelige identitet. Da har de ikke ærlige hensikter. Hvorfor noen likevel gi dem asyl må bero på en utrolig godtroenhet.

Det er lite trolig at identitetspapirer blir stjålet eller mistet før de kommer hit for 85 % dem. De ødelegger dem høyst sannsynlig selv.

"Ja, mange faller nok for fristelsen av å ødelegge et dokument eller to hvis noen har ovebevist dem om at det gjør det mer sannsynlig at de får bli i Norge."

Og hvem har de denne påstanden fra da og om det ikke er fra de som profitterer på menneskesmuglingen ? Har du ikke hørt på nyhetene at de kjenner spørsmålene folk fra UDI gir dem når kommer hit ? Hvorfor lager mange av dem seg ferdig falske svar, kunne de ike heller kommer med en naturlig forklaring på søkand om asyl ? Grunn kan ikke være annet mange er velferdsjegere.

Det avgjørende er om de snakker sant om årsak til søknad om opphold, ødelegge dokumenter gir virkelig grunn til mistanke om ugler i mosen. Så får de folk rundt seg til å skrike "RASISTER" til alle som antyder skepsis.

"Det ville trolig du også gjort hvis du hadde vært i deres situasjon."

Nei, aldeles ikke. Jeg er en ærlig person. Å dra til et fremmed land for å snylte på deres velferdsordninger i asyl-instituttet ved å dekke over virkelig identitet, er det bedrageri mot staten.

"At de er uten dokumenter betyr ikke at de ikke har behov for asyl."

Å ødelegge identitetspapirer (som ikke er forfalsket) er å skjule sin vikelige identitet. Da har de ikke ærlige hensikter. Hvorfor noen likevel gi dem asyl må bero på en utrolig godtroenhet.

Det er lite trolig at identitetspapirer blir stjålet eller mistet før de kommer hit for 85 % dem. De ødelegger dem høyst sannsynlig selv.

Det er selvsagt lett å være "ærlig" når man sitter (slik du gjør) med ræva midt i bløtkaken, og aldri har hatt et seriøst problem i hele ditt liv.

Situasjonen er kanskje "litt" forskjellig hvis man kommer fra Sierra Leone, Somalia, Irak, osv.

Med vennlig hilsen

Spar oss dine bortforklaringer, Grip.

Ikke engang i apartheid-Sør Afrika var det folk som mente at det var selve hudfargen som var "problemet", men "kulturen til de med svart hudfarge".

Skammelig av deg!

Før du går bananas i galskapen din, kunne du kanskje konferere med det som vanligvis er grunnlaget for bruk av rasismebegrepet i Norge (straffeloven 135a).

Så kan du vise til hvor i mitt innlegg du finner noe som bryter med denne paragrafen.

....

Du finner selvsagt ingenting, og som vanlig slenger du rundt deg med rasiststemplet i hytt og pine.

Bløffen her er ditt hysteri om "innvandringen er ute av kontroll".

Med vennlig hilsen

Jeg har i mange innlegg og i mange tråder dokumentert at innvandringspolitikken er "ute av kontroll".

Jeg kan godt begynne på den leksa igjen, men du vet jo dette fra før.

Før du går bananas i galskapen din, kunne du kanskje konferere med det som vanligvis er grunnlaget for bruk av rasismebegrepet i Norge (straffeloven 135a).

Så kan du vise til hvor i mitt innlegg du finner noe som bryter med denne paragrafen.

....

Du finner selvsagt ingenting, og som vanlig slenger du rundt deg med rasiststemplet i hytt og pine.

Eller hva med: "Jeg er ikke rasist, men jeg liker bare ikke svarte mennesker!"

Det du skriver er så tåpelig at det knapt fortjener noen kommentar.

Som om det skulle gjøre noe at befolkningen ikke har hvit hudfarge.

Du er latterlig, Grip.

Med vennlig hilsen

Jeg har i mange innlegg og i mange tråder dokumentert at innvandringspolitikken er "ute av kontroll".

Jeg kan godt begynne på den leksa igjen, men du vet jo dette fra før.

Du har hysterisk skreket opp om at "innvandringen er ute av kontroll". Det viser vel heller at det er hysteriet ditt som er "ute av kontroll".

Med vennlig hilsen

Annonse

Eller hva med: "Jeg er ikke rasist, men jeg liker bare ikke svarte mennesker!"

Det du skriver er så tåpelig at det knapt fortjener noen kommentar.

Som om det skulle gjøre noe at befolkningen ikke har hvit hudfarge.

Du er latterlig, Grip.

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke se at jeg har uttalt meg slik du "siterer", ei heller i nærheten av det.

Du bruker den gamle, kjente; tillegg med spesielle synspunkter som jeg ikke har, for deretter å argumentere mot dem.

Jeg er for gammel til å la meg imponere av slikt, sør.

Du har hysterisk skreket opp om at "innvandringen er ute av kontroll". Det viser vel heller at det er hysteriet ditt som er "ute av kontroll".

Med vennlig hilsen

Jeg har på en saklig måte lagt fram tall som viser at innvandringspolitikken ikke fungerer. Dette innser nå stadig flere, også i de politiske partier.

Siden de har innsett at innvandringspolitikken er ute av kontroll, forsøker de nå frenetisk å gjøre endringer i denne, kfr. endring fra 01.09.03.

Jeg kan ikke se at jeg har uttalt meg slik du "siterer", ei heller i nærheten av det.

Du bruker den gamle, kjente; tillegg med spesielle synspunkter som jeg ikke har, for deretter å argumentere mot dem.

Jeg er for gammel til å la meg imponere av slikt, sør.

Jeg har ikke påstått du hadde uttalt det. Det skulle være et spørsmål til deg, men manglet et spørsmålstegn. Jeg regnet med at du forstod, men her er altså spørsmålstegnet: "?"

Poenget er at det du påstår er like tåpelig som det utsagnet.

Med vennlig hilsen

Jeg har på en saklig måte lagt fram tall som viser at innvandringspolitikken ikke fungerer. Dette innser nå stadig flere, også i de politiske partier.

Siden de har innsett at innvandringspolitikken er ute av kontroll, forsøker de nå frenetisk å gjøre endringer i denne, kfr. endring fra 01.09.03.

Jada - man kan alltid påstå at "noe" er "ute av kontroll", enten det er rasister, sykelønnsordningen, samene, nordlendigene, eller hva som helst annet.

Det du farer med kalles hysteri.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke påstått du hadde uttalt det. Det skulle være et spørsmål til deg, men manglet et spørsmålstegn. Jeg regnet med at du forstod, men her er altså spørsmålstegnet: "?"

Poenget er at det du påstår er like tåpelig som det utsagnet.

Med vennlig hilsen

For å være presis; det som bekymrer meg er at våre kjerneverdier (hvis jeg får bruke et slikt uttrykk) ikke klarer å stå i mot trykket fra innvandrere med en annen oppfatning.

Siden integreringen svikter, vil våre nye landsmenn være mindre tilbøyelig til å omfavne disse kjerneverdiene og danne/føre videre sine egne.

Derfor er integrering så viktig, og det er derfor jeg maser om det hele tiden.

Får vi en utvikling med to diametralt forskjellige syn på samfunnsutvikling, og disse gruppene nærmer seg like store, blir det for alvor helvete.

For å være presis; det som bekymrer meg er at våre kjerneverdier (hvis jeg får bruke et slikt uttrykk) ikke klarer å stå i mot trykket fra innvandrere med en annen oppfatning.

Siden integreringen svikter, vil våre nye landsmenn være mindre tilbøyelig til å omfavne disse kjerneverdiene og danne/føre videre sine egne.

Derfor er integrering så viktig, og det er derfor jeg maser om det hele tiden.

Får vi en utvikling med to diametralt forskjellige syn på samfunnsutvikling, og disse gruppene nærmer seg like store, blir det for alvor helvete.

Da kan du være med på å fremme integrasjon, istedet for å grave "oss" og "dem" skyttergraver.

Du er en del av problemet, og ikke en del av løsningen.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...