Gå til innhold

Fortjener kvinner samme lønn som menn?


Gjest akkorden

Anbefalte innlegg

Gjest akkorden

Selvasagt ikke.

De jobber saktere og skravler mer.

På jobben forlangte vi et mannstilegg for de effektive, det ble selvsagt avslått. Så stemte vi over om vi skulle innføre akkordarbeid, det ble det flertall for siden vi er flest menn.

Nå tjener vi c.a 3500 mer enn kvinnene i m.n.d takket være denne prestasjonslønnen. Vi krevde bare 2000 mer, så bedriften hadde faktisk tjent på å gi innfri vårt første lønnskrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    7

  • flisa

    3

  • huufsa

    3

  • mil1365380270

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Blir ikke det urettferdig mot kvinner? De kan ikke noe for at de jobber saktere.

Ut fra det du skriver.

I fiskeindustrien er det motsatt, der jobber mannfolka mye saktere og mindre presist i fiskefiletering og pakking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på spørsmålet: Ikke fordi de er kvinner, men fordi de i så fall gjør samme jobben.

Resten av det du skriver provoserer sikkert noen, og du får deg en god latter eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tror ikke det gitt

Der har jeg helt omvendt opplevelse.

Jenter gjør mange ting samtidig, mens menn ikke klarer å prate og gjøre noe samtidig.

Det spørs jo selvfølgelig i hvilken jobb det er, men i omsorgsyrker f.eks. burde kvinner ha mange dobbelt lønn i forhold til menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akkorden

Blir ikke det urettferdig mot kvinner? De kan ikke noe for at de jobber saktere.

Ut fra det du skriver.

I fiskeindustrien er det motsatt, der jobber mannfolka mye saktere og mindre presist i fiskefiletering og pakking.

Kjenner ikke fiskeindustrien, men er det rimelig at en som produserer lite for bedriften og får lav omsetning skal ha like mye lønn som en som produserer mye og gir bedriften økt lønnsomhet.

Kanskje burde det ikke være kvinner ansatt i produksjonsbedrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Å du er nok enig, du bare smisker med Dol damene du :-

)

Faktisk ikke. Jeg er sjef i en bedrift og har 10 ansatte. 5 kvinner og 5 menn. Og jeg vet virkelig hvilket kjønn som fortjener lønnsforhøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Som svar på spørsmålet: Ikke fordi de er kvinner, men fordi de i så fall gjør samme jobben.

Resten av det du skriver provoserer sikkert noen, og du får deg en god latter eller noe...

Kvinner fortjener samme lønn som menn hvis de gjør samme jobben _og like godt_.

Men praksis viser at de ofte må gjøre en _bedre_ jobb enn menn for å få samme lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akkorden

Der har jeg helt omvendt opplevelse.

Jenter gjør mange ting samtidig, mens menn ikke klarer å prate og gjøre noe samtidig.

Det spørs jo selvfølgelig i hvilken jobb det er, men i omsorgsyrker f.eks. burde kvinner ha mange dobbelt lønn i forhold til menn.

Menn burde ikke jobbe i omsorgsyrker, der er jeg enig med deg. Kvinner passer nok best der og i andre yrker hvor man slipper produksjonskrav. Da sikter jeg til forskjellige serviceyrker som helsevesenet, barnehager, skoler, hjemmeværende/ husmor o.s.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akkorden

Faktisk ikke. Jeg er sjef i en bedrift og har 10 ansatte. 5 kvinner og 5 menn. Og jeg vet virkelig hvilket kjønn som fortjener lønnsforhøyelse.

Kanskje du er kvinne skjult i mannskropp, det lar seg løse har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke signert

Kanskje du er kvinne skjult i mannskropp, det lar seg løse har jeg hørt.

Så fordi jeg mener mine kvinnelige ansatte er flinkere til å jobbe enn de mannlige, så er jeg altså kvinne i en mannskropp? Du er en smart mann, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Faktisk ikke. Jeg er sjef i en bedrift og har 10 ansatte. 5 kvinner og 5 menn. Og jeg vet virkelig hvilket kjønn som fortjener lønnsforhøyelse.

Og jeg er julenissen i forkledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke la meg provosere, ettersom det er det du vil oppnå...

Jeg syns selvsagt at kvinner jobber mer og bedre enn menn.

En mann jeg jobbet sammen med satt ofte og tvinnet tommeltotter, fordi han ikke hadde noe å gjøre. Men han ville ikke nedverdige seg til å be sjefen eller oss andre kolleger om mer å gjøre. Da han sluttet, ble han erstattet med en kvinne. Hun brukte bare ca halve dagen på arbeidet. Resten av dagen skrev hun faktura (det måtte ellers ha ligget i ukesvis, eller blitt tatt på overtid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...