Gå til innhold

Fortjener kvinner samme lønn som menn?


Gjest akkorden

Anbefalte innlegg

Du glemte å nevne at kvinner har et skyhøyt større fravær enn menn som koster bedriftene milliarder i sosiale utgifter.

Og du glemte å nevne at om menn hadde latt være å få barn, om de ikke kunne ta seg av de når de ble syke, så hadde kvinnene hatt mye mindre fravær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    7

  • flisa

    3

  • huufsa

    3

  • mil1365380270

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest akkorden

Du glemte å nevne at kvinner har et skyhøyt større fravær enn menn som koster bedriftene milliarder i sosiale utgifter.

Ja det glemte jeg, men det er selvsagt helt rett, trenger vi egentlig kvinner i arbeidslivet?

Er det ikke bedre at de steller hjemmet? Da tror jeg også skilsmissestatistikken ville gått ned.

Jeg tror egentlig aldri det har vært meningen fra naturens side at kvinnene skulle delta i jakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL

og vi som ikke røyker har gått opp 6000 i mnd :-) - - - men vi bruker litt tid på DOL og med å klø oss i ræva da *s* - kvinnfolk som vi er.

SDD in disguise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det glemte jeg, men det er selvsagt helt rett, trenger vi egentlig kvinner i arbeidslivet?

Er det ikke bedre at de steller hjemmet? Da tror jeg også skilsmissestatistikken ville gått ned.

Jeg tror egentlig aldri det har vært meningen fra naturens side at kvinnene skulle delta i jakten.

Vise ord. Om ikke helt politisk korrekte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det glemte jeg, men det er selvsagt helt rett, trenger vi egentlig kvinner i arbeidslivet?

Er det ikke bedre at de steller hjemmet? Da tror jeg også skilsmissestatistikken ville gått ned.

Jeg tror egentlig aldri det har vært meningen fra naturens side at kvinnene skulle delta i jakten.

Nei, la meg slippe! Forsørg meg, forsørg meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akkorden

Og du glemte å nevne at om menn hadde latt være å få barn, om de ikke kunne ta seg av de når de ble syke, så hadde kvinnene hatt mye mindre fravær...

Mmm kvinner er da beviselig mye mere borte fra jobb p.g.a egen sykdom enn hva det menn er.

Det blir jo registrert når det er barna og ikke moren som er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du glemte å nevne at om menn hadde latt være å få barn, om de ikke kunne ta seg av de når de ble syke, så hadde kvinnene hatt mye mindre fravær...

Det forklarer ikke hele forskjellen, som skyldes en generelt lavere terskel for når man tar et par dager off.

Menn fører bedre kontroll med hverandre på dette område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akkorden

Vise ord. Om ikke helt politisk korrekte :-)

Man blir ikke profet i eget land, slik er det bare. Men man som kjent knuse noen egg for å lage omelett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Jeg har hatt en god del psykologi i utdanningen min og har i tillegg alminnelig "bondevett". Og uttalelser som dine viser at du sannsynlivis har mindreverdighetskomplekser. Noe annet kan det ikke forklares som.

I en sommerjobb jeg hadde for flere år siden fikk jeg inn mer penger enn guttene jeg jobbet sammen med(akkordarbeid). Det gjaldt raskt fingerarbeid og ikke tunge løft. Det df klart at jenter ikke kan måle seg med gutters fysikk(om det er fysisk tungt arbeid ja).

Men ellers... du må ha mindreverdighetskomplekser rett og slett.

Hva slags arbeid er det du har forresten? Noe sier meg at det ikke er hjernekirurgi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DER KJEM DAMPEN

SÅ KLART FORTJENER IKKE DAMER Å FÅ SAMME LØNN SOM MENN.

De har jo tross alt mensen en gang i måneden også. Da går de rundt og lukter vondt og er sure. Og de blir også mer syke og må være mer hjemme fra jobben. De blir gravide og må ha fødselspermisjon. Og så forstyrrer de menn som blir seksuellt opphisset av damer de ser. For du "akkorden" og jeg har vel ikke akkurat draget på damer!!!!?

Og det er så mye vekk kastet toalettpapir når det er damer som jobber der. De må jo tørke seg selv når de tisser. Menn når de tisser kan bare riste på tissen sin så slipper de å bruke papir.

Jeg vil gå så langt å si at jeg nesten har begynt å bli homofil av hele greia. Jeg ønsker rett og slett ikke å ha kvinner rundt meg. I det siste har jeg blitt stadig mer fristet til å ha menn i senga enn damer. Men jeg har aldri hatt damer i senga når jeg tenker meg om...

Vil du akkorden komme på besøk til meg så kan vi ha vår første homofile debut sammen`? Og etterpå kan vi ta en sigarett og snakke om hvor unødvendig det er å ha damer på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Humlepungen

Blir ikke det urettferdig mot kvinner? De kan ikke noe for at de jobber saktere.

Ut fra det du skriver.

I fiskeindustrien er det motsatt, der jobber mannfolka mye saktere og mindre presist i fiskefiletering og pakking.

Kvinner jobber vel ikke noe saktere enn menn?? Da tar du feil.

Men selvsagt kan ikke kvinner stå og losse på en kai i samme tempo som et mannfolk. Men så lenge det ikke innebærer fysisk tungt arbeid er kvinner like raske som menn. Her er det bare individuelle forskjeller ikke kjønnslige forskjeller.

Akkorden har nok et stort mindreverdighetskompleks. Eller kanskje det er noe annet inn i bildet. Les hva "DER KJEM DAMPEN" skrev til "akkorden". Måtte bare le da altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SierDuDet

SÅ KLART FORTJENER IKKE DAMER Å FÅ SAMME LØNN SOM MENN.

De har jo tross alt mensen en gang i måneden også. Da går de rundt og lukter vondt og er sure. Og de blir også mer syke og må være mer hjemme fra jobben. De blir gravide og må ha fødselspermisjon. Og så forstyrrer de menn som blir seksuellt opphisset av damer de ser. For du "akkorden" og jeg har vel ikke akkurat draget på damer!!!!?

Og det er så mye vekk kastet toalettpapir når det er damer som jobber der. De må jo tørke seg selv når de tisser. Menn når de tisser kan bare riste på tissen sin så slipper de å bruke papir.

Jeg vil gå så langt å si at jeg nesten har begynt å bli homofil av hele greia. Jeg ønsker rett og slett ikke å ha kvinner rundt meg. I det siste har jeg blitt stadig mer fristet til å ha menn i senga enn damer. Men jeg har aldri hatt damer i senga når jeg tenker meg om...

Vil du akkorden komme på besøk til meg så kan vi ha vår første homofile debut sammen`? Og etterpå kan vi ta en sigarett og snakke om hvor unødvendig det er å ha damer på jobben.

Ja men da er vi enig da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antirøyker og arbeidssliter

Røykere burde fått mindre lønn og da de som tar mange pauser flere gang pr dag for å få dosen sin. Det går mange timer i mnd bort i røyking og skravling. For der røykerne er er det mest sosialt etter min erfaring på jobben. Har irritert meg lenge over at røykerne tar så mange pauser pr. dag. Da sitter vi ikke røykerne igjen og jobber. Pokker heller!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Røykere burde fått mindre lønn og da de som tar mange pauser flere gang pr dag for å få dosen sin. Det går mange timer i mnd bort i røyking og skravling. For der røykerne er er det mest sosialt etter min erfaring på jobben. Har irritert meg lenge over at røykerne tar så mange pauser pr. dag. Da sitter vi ikke røykerne igjen og jobber. Pokker heller!!!!!

Ja tenkt, så grusomt. Du og du..

Skal du trekke de som er litt lenger på dass og?;o)

(enkelte arbeidsteder i USA har en slik regel, du blir trukket for dobesøk og femminuttere..Det blir generellt regnet som en heslig regel, og folk får ikke høyere arbeidsmoral eller blir noe mer effektive av den grunn..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da så alt for mange av dere mannfolk her i verden. Vi trenger da ikke en slik skare.En liten stall av donorer, spesielt utvalgte, må vite, hadde gjort susen.

Nei, vi trenger ikke så mange, tenk på den økende arbeidsledigheten- det problemet ville være ute av verden.Og matmangel og hungerskriser eksisterte ikke lenger- ingen kriger- kvinner

vil ha fred.

Og i huset her heime. Hva er det som vi ikke kan ordne opp med selv!

Så var det barn da- ja, barn vil vi ha.. Ikke noe problem.

Bare å henvende seg til den spesielle banken.

Her kan vi få barn akkurat som vi vil ha dem med hensyn til utseende og evner,

Eller også kloning, selvsagt.

Nei, menn må ikke være så oppkjeftige- ------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkt, så grusomt. Du og du..

Skal du trekke de som er litt lenger på dass og?;o)

(enkelte arbeidsteder i USA har en slik regel, du blir trukket for dobesøk og femminuttere..Det blir generellt regnet som en heslig regel, og folk får ikke høyere arbeidsmoral eller blir noe mer effektive av den grunn..)

Må de stemple inn og ut da før/etter dobesøket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...