Gjest uten en tråd Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Nei, det er ikke det viktigste..Men en bør jo kunne diskutere ting selv om de kanskje provoserer.. I dette tilfellet er det overaskende at folk lar seg provosere, synes jeg.. Jeg synes det er pussig&sjokkerende at mange later til å ville forby røyking også utendørs. Det bør vel ikke sjokkere stort at mange ønsker å forby røyking totalt. Mange føler en viss irritasjon ved denne uvanen og så har det en negativ effekt på folkehelsen. Det er bare en retning samfunnet går i. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 Det bør vel ikke sjokkere stort at mange ønsker å forby røyking totalt. Mange føler en viss irritasjon ved denne uvanen og så har det en negativ effekt på folkehelsen. Det er bare en retning samfunnet går i. Jeg irriterer meg også over ting, men jeg synes ikke det bør total forbys av den grunn.. Klart det er en dårlig vane å røyke, men jeg mener at forbud ikke er veien å gå.. 0 Siter
Gjest Skjermtrollet Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Vi bruker vel ikke flere nick i diskusjonen, gjør vi vel ?? Du spør om de bruker flere nick? Du bruker jo ikke ditt eget engang, kan du ikke stå for det du mener?? Men etter å ha lest diskusjonen her skjønner jeg hvorfor... 0 Siter
Gjest SierDuDet Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Nei, det er ikke det viktigste..Men en bør jo kunne diskutere ting selv om de kanskje provoserer.. I dette tilfellet er det overaskende at folk lar seg provosere, synes jeg.. Jeg synes det er pussig&sjokkerende at mange later til å ville forby røyking også utendørs. Det er helt på sin plass. Røyking må forbys. 0 Siter
Gjest uten en tråd Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Jeg irriterer meg også over ting, men jeg synes ikke det bør total forbys av den grunn.. Klart det er en dårlig vane å røyke, men jeg mener at forbud ikke er veien å gå.. Hva mener du er det beste veien å gå for å unngå at mennesker som ikke vet bedre, lar vær å ødelegge helsen sin ?? Du er foresten ganske lettprovosert selv, ser det ut som :0) 0 Siter
Gjest Stolt av å ikke forpeste omgivelsene Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Du spør om de bruker flere nick? Du bruker jo ikke ditt eget engang, kan du ikke stå for det du mener?? Men etter å ha lest diskusjonen her skjønner jeg hvorfor... Det er ingen som har spurt deg, skjermtosk. Vennligst klapp igjen brødboksen. 0 Siter
Gjest Skjermtrollet Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Det er ingen som har spurt deg, skjermtosk. Vennligst klapp igjen brødboksen. Hvis du mener at folk ikke har lov til å si sine meninger har du kommet til FEIL sted!! 0 Siter
søkende Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Ja, ja viss det mest interesante i livet er å provosere, ja da så. Hmmm.mistenker at du ikke er den "ekte" Sierdudet. Fullfur denne setningen... Sikkling i....? Bare for å bevise liksom. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 Hva mener du er det beste veien å gå for å unngå at mennesker som ikke vet bedre, lar vær å ødelegge helsen sin ?? Du er foresten ganske lettprovosert selv, ser det ut som :0) Det har jeg vel ikke sagt noe annet? ;o) Jeg mener en bør gjøre ting som forebygger rekruttering av nye røykere, det er jeg enig i..Nøyaktig hvilke aner jeg derimot ikke.. Voksne mennesker må få bestemme selv, akkurat som de må få bestemme selv om de vil drikke for mye.. Man bør kanskje satse mer på avenningsmidler o.l? Jeg tror i hvertfall ikke på hets, forbud og prisoppgang.. Jeg får i allefall ikke mindre lyst på en røyk om noen surmoraliserer over meg, eller hvis folk påpeker at det er farlig. det vet jeg, det vat alle..Prisoppgang ser heller ikke ut til å funke.. Resultatet er at en er blakk, uglesett, full av dårlig samvittighet men fortsatt røykende.. Da tror jeg faktisk det er sunnere å "bare" utsette seg røykingen, uten pengeproblemer og tilleggsangst oppå reell helseskade.. Så synes jeg en bør kunne kalle hysteri for hysteri. Jeg tror ikke det er dødelig for en normal unge å bli utsatt for osen fra noen sigaretter utendørs. og om det så var, er det foreldrenes ansvar som tok den med på kafe, ikke mitt. Det er annerkjent usunt å puste inn eksos, men jeg synes ikke det har noe for seg å forby bilkjøring av den grunn. F.eks... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 Det er helt på sin plass. Røyking må forbys. Hvorfor det? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 Hmmm.mistenker at du ikke er den "ekte" Sierdudet. Fullfur denne setningen... Sikkling i....? Bare for å bevise liksom. Er det ikke han? Jeg synes han var litt mutt&tverr..Og det pleier han ikke å være:o) På den annen side, tenkte jeg det kanskje var en hjertesak eller noe.. ) 0 Siter
Gjest uten en tråd Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Det har jeg vel ikke sagt noe annet? ;o) Jeg mener en bør gjøre ting som forebygger rekruttering av nye røykere, det er jeg enig i..Nøyaktig hvilke aner jeg derimot ikke.. Voksne mennesker må få bestemme selv, akkurat som de må få bestemme selv om de vil drikke for mye.. Man bør kanskje satse mer på avenningsmidler o.l? Jeg tror i hvertfall ikke på hets, forbud og prisoppgang.. Jeg får i allefall ikke mindre lyst på en røyk om noen surmoraliserer over meg, eller hvis folk påpeker at det er farlig. det vet jeg, det vat alle..Prisoppgang ser heller ikke ut til å funke.. Resultatet er at en er blakk, uglesett, full av dårlig samvittighet men fortsatt røykende.. Da tror jeg faktisk det er sunnere å "bare" utsette seg røykingen, uten pengeproblemer og tilleggsangst oppå reell helseskade.. Så synes jeg en bør kunne kalle hysteri for hysteri. Jeg tror ikke det er dødelig for en normal unge å bli utsatt for osen fra noen sigaretter utendørs. og om det så var, er det foreldrenes ansvar som tok den med på kafe, ikke mitt. Det er annerkjent usunt å puste inn eksos, men jeg synes ikke det har noe for seg å forby bilkjøring av den grunn. F.eks... Voksne mennesker må selv få bestemme sier du. Dette er greit dersom denne grad av selvbestemmelse ikke er til plage for andre. Er det ikke riktig at folk som drikker for mye, og ikke kan ta vare på selv, blir tauet inn av politiet ?? Å utsette unger for røyk, tror jeg ikke er sunt. Senvirkninger av dette kan komme årtier senere. Er ungene ikke utsatt, så er det heller ingen fare. Bileksos er ikke annerkjent, men det er bare å konstantere at samfunnet stopper opp uten biler. Vi vil vel ikke tilbake til ssteinalderen ?? 0 Siter
søkende Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Er det ikke han? Jeg synes han var litt mutt&tverr..Og det pleier han ikke å være:o) På den annen side, tenkte jeg det kanskje var en hjertesak eller noe.. ) Tror ikke det er vår mann, nei. Men jammen klarte jeg ikke å skrive masse feil i den bittelille meldingen selv! Jeg hadde blitt forbannet om noen brukte mitt nick for å lure andre her inne. 0 Siter
Gjest Stolt av å ikke forpeste omgivelsene. Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Hvis du mener at folk ikke har lov til å si sine meninger har du kommet til FEIL sted!! Jeg mener og skriver akkurat det jeg vil, uten at du skal blande deg inn. Sett deg ned å se på Cæsar, og klapp igjen brødskuffen. Kjerring. Var det mer du lurte på, så fortsett med det. 0 Siter
Gjest ØLK@@ Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Jeg mener og skriver akkurat det jeg vil, uten at du skal blande deg inn. Sett deg ned å se på Cæsar, og klapp igjen brødskuffen. Kjerring. Var det mer du lurte på, så fortsett med det. Tror du at du klarer å slenge så mye dritt at tråden slettes nå?? 0 Siter
Gjest Stolt av å ikke forpeste omgivelsene. Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Tror du at du klarer å slenge så mye dritt at tråden slettes nå?? Hvor mye drit jeg klarer å kaste er helt opp til meg selv. Pass på deg selv du. 0 Siter
Vanedis Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Jeg hadde aldri spurt. Den tiden jeg var røyker, så var jeg fokusert på at min røyk ikke skulle plage andre. Tror derfor at jeg hadde tatt hensyn til at røyken kunne sjenere andre (vet i dag at røyk også kan gjøre det utendørs). Samtidig som jeg kan se det litt fra din side, så hadde jeg ikke reagert på en slik forespørsel. Er litt usikker på hva som egentlig irriterte deg (mest). Det at hun spurte om dere kunne slukke røyken av hensyn til barna, eller at de hadde barnevogner med seg, barn som skrek og mødre som ammet (ofte skriker babyer pga de er sultne og vil ha pupp), eller var det begge deler? 0 Siter
Soria Skrevet 4. september 2003 Skrevet 4. september 2003 Hmmm.mistenker at du ikke er den "ekte" Sierdudet. Fullfur denne setningen... Sikkling i....? Bare for å bevise liksom. Enig med deg. Det høres ikke ut som ham i det hele tatt. Men jeg kan jo selvfølgelig ta feil. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 Voksne mennesker må selv få bestemme sier du. Dette er greit dersom denne grad av selvbestemmelse ikke er til plage for andre. Er det ikke riktig at folk som drikker for mye, og ikke kan ta vare på selv, blir tauet inn av politiet ?? Å utsette unger for røyk, tror jeg ikke er sunt. Senvirkninger av dette kan komme årtier senere. Er ungene ikke utsatt, så er det heller ingen fare. Bileksos er ikke annerkjent, men det er bare å konstantere at samfunnet stopper opp uten biler. Vi vil vel ikke tilbake til ssteinalderen ?? Jepp, jeg synes voksne mennesker selv må ta ansvar for egen helse. Både når det kommer til røyking og til f.eks inntak av feit mat eller alkohol. Nå er det min oppriktige menig at passiv røyking er langt mindre skadelig en det enkelte mener det er. Og særlig utendørs. Å plage andre er ikke det samme som å skade andre. Jeg tror at mange blir "plaget" av røyking ut i fra ren trass, eller fordi de endelig kan hovere over noen - fordi de synes de har alle argumentene på sin side... Mange av disse argumentene tar slett ikke utgangspunkt i seriøs helseproblematikk, men i synsing og moral. Jeg skjønte ikke fylle paralellen din. Om folk drikker seg fra lever og nyrer blir dette ansett som en privatsak.Eller om de eter på seg hjerteinnfarkt, for den del..Vi har mange selvforskyldte helseplager, men røyking er det eneste en blir hetset for... Om folk røkte mindre er det selvsagt fint. Om folk spiste mindre baconfett er det også fint. Men jeg har ikke tro på å forby noen av delene, som sagt.. Jeg skulle gjerne se dokumentasjon på at unger kan få senvirkninger av at det blir røkt i nærheten av dem. Nøytral dokumentasjon. Her har jeg nemlig sett mye rart, alt fra folk som sier som du at selv den minste eksponering for sigarett røyk er farlig, til utalelser om at passiv røyking er så godt som ufarlig. Personelig tror jeg faren er sterkt overdreven. Røyking skader røykeren selv, og kanskje oversensitive.. Jeg savner mindre tendensiøse utalelser fra ikke-røykerne. De fleste røykere er faktisk ikke ute etter å kverke noen. Helt fakta;o) Dessuten finnes det massevis av helseskadelige ting i verden som ikke er direkte nyttige.(som bacon, sant?) og jeg synes ikke det kan forbys, sånn helt uten videre..(selv om jeg er veggis;)) Dessuten hadde nok ikke verden stoppet om vi kjørte mindre bil..Sunnere hadde vi blitt og;o) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 Tror du at du klarer å slenge så mye dritt at tråden slettes nå?? Hæ? Er det jeg som slenger mest dritt her? Forøvrig må du gjerne få slettet tråden, den er ikke SÅ viktig for meg.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.