BettyBlue Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Lars F. Beckstrøm fra De Lillos har skrevet denne balladen, som bl.a er på live-cd'n "Mere" fra 1994. Beckstrøm sier innledningsvis at sangen er skrevet til sin eldste søster, og at 'hun har det mye bedre nå'. Kjære søster, jeg har tenkt mye på deg Har gjort klart et rom - du kan komme når du vil Finfin utsikt, du kan ligge å se ut På asp, osp, oker, lønn og bjørk Så be din mann pent at han tar seg av barna Mens du tar et tog, det tar en times tid Jeg skal varte deg opp som en grevinne - Du skal kun spise, sove og lese littegrann * For du skal skinne igjen Du blir som før smått om senn Ja du skal skinne igjen og le Du skal nok ordne dette her * Kjære søster, du var alltid så vakker og full av ideer og kraft og liv Jeg kan fremkalle bilder, vi sitter til langt på natt og snakker om alt Men den tiden er forbi Og du spør hva du kan gi Men du skal skinne igjen og le Du skal igjennom dette her Du skal igjennom dette her (De Lillos, fra "Mere", 1994) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118817-kj%C3%A6re-s%C3%B8ster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.