Gå til innhold

Rasisme på DOL


Gjest Mail er en fin ting

Anbefalte innlegg

"Om noen andre slenger innom for å mene noe som helst, blir en straks satt på parti med en av de nevnte, eller andre ikke-dolere som Hitler og Stalin eller andre storheter, så fortsetter "diskusjonen" i samme tralt."

Der har du i alle falls Sørs måte å gjøre ting på. Det er ikke mange dagene siden jeg la et innlegg under debatten om mannen som fikk lavere straff for sex med en mindreårig fordi hun hadde løyet på alderen. Ved å faktisk være enig med dommerne at det her faktisk var formildende omstendigheter slik at jeg var enig i en dom fra en norsk rettsla, samt ved å bruke egne erfaringer fra utebransjen der jeg har sett småjenter dolle seg opp som 20-åringer med utrolig gode forfalskninger av legitimasjon, ja så blir jeg stemplet av Sør.

Det han trakk ut av alt jeg skrev var at dette er kun svada for oss som liker å ha sex med barn.

Den mannen er fullstendig idiot, det er jeg hellig overbevist om. Det han driver med er ren trakkasering av noen med en annen mening slik at han har mistet absolutt all troverdighet.

At Ulv nå har gått lei forstår jeg godt. Jeg er tilhenger av begrenset innvandring, ikke fordi jeg ikke liker folk grunnet deres hudfarge, men fordi veldig mange som kommer hit er lykkejegere som kunne blitt hjemme, fordi jeg er tilhenger av fjernhjelp slik at vi kan redde 1000 liv i stedet for 1, og fordi vi har nok arbeid med å hjelpe de innvandrerne som allerede er her med integrering for å unngå kulturkollisjoner, språkproblemer og et totalt skille i samfunnet.

Dermed er jeg rassist. Dermed kan jeg sammenlignes med Hitler bare man tenker på en smart formulering. Er det rart man går lei når ikke det er mulig å lufte sin mening uten å bli trakkasert?

Bra innlegg, Pappa Bjørn!

Jeg er så enig, så enig. Jeg har også til gode å lese rasistiske innlegg fra UIF.

Redselen for å ytre kritikk mot innvandrere (som politisk tema, enkeltindivider eller i noen tilfeller som gruppe) er ett av fremmedfiendlighetens sterkeste kort pr. idag.

I overført betydning gir det innvandrere en immunitet som er vanskelig å svelge for de av oss som KAN tenke selv, og som ikke er redd for å gjøre det.

Det er like jævlig urettferdig å kalle en person rasist hver gang han uttaler seg kritisk om innvandrere eller stiller seg skeptisk på å bruke hele lønna si på å redde Bangladesh... som det er å skjære alle innvandrere over en kam.

Jeg forbeholder meg retten til å tenke selv uten å bli slått gjentatte ganger i hodet med en stump gjenstand. Og det uansett om temaet er innvandrere, Tor Erling Staff, eller fjortiser som får seg på byen.

Og hva UiF angår,så har han omtrent ikke kunnet skrive om bikkja si uten å bli kjefta opp her inne. Synd det var han som kasta inn håndkleet. Så kan vi andre sitte igjem her som en stor, fargerik og lykkelig familie, åndsforlatt lallende mens vi holder hverandre i hendene.

At UiF forsvinner, ser jeg faktisk som et tilbakeskritt for ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    11

  • Sør

    10

  • laguna1365380434

    8

  • flisa

    7

Og jeg er enig med deg, laguna :-) Som mamma til ei lita, brun jente synes jeg det er vemmelig å se alle disse trådene som slenges fram av UIF som eksempler på hvor fæle "utlendinger" og "innvandrere" er.

Jeg forsvarer ikke det kriminelle mennekser gjør. Uavhengig av hudfarge. Men jeg klarer ikke for alt i verden å se hva trådene til UIF kan tjene til. Annet enn økt fremmedfiendlighet.

Interessante diskusjoner skaper de i alle fall ikke :-(((

Og det er svært, svært sjelden jeg orker å engasjere meg i dem.

Beste hilsen fra

Kanskje du hadde vært mindre provosert av UiF hvis du ikke hadde ei brun jente selv?

Velvel, jeg har faktisk to - men jeg fortsetter å forsvare UiF og hans rett til å si sin hjertens mening. For alt i verden vil jeg slippe å se DOL ende opp som Forum for Adopsjon, der stemningen er så gemyttlig og alle er så hjertens enige om alt. Og den som evt. IKKE er det, blir pepet ut så snart h*n åpner kjeften.

Jeg tror det ville vært en uvurderlig stor fordel i kampen mot rasisme og fremmedfrykt - hvis alle kunne lære å skjelne mellom rasisme og kritikk.

Det er IKKE rasisme om man kaller f.eks en pakistaner for drittsekk av en eller annen grunn. Det er å kalle mannen en drittsekk, og det kan han faktisk være uansett hudfarge.

Det ER rasisme å si at ALLE pakistanere er drittsekker.

Tror du jenta di (og alle andre med annen etnisk opprinnelse enn gjennomsnittsnordmannen) har godt av å få en slags politisk immunitet? Skal det ikke gå an å kalle henne en drittunge - fordi hun er brun og da er det automatisk rasisme? Eller går det an, såfremt hun har gjort seg fortjent til det på en eller annen måte?

Velg selv. Med uttalelsene dine ang. UiF, så har du valgt alternativ 1. "La dem bare herje, de vokser det av seg!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt uenig.

Nicket UlviFårikål presterer gang på gang på gang å legge ut tråder med kritikk og usammenhengende babbel om alt som er galt med mennesker av annen hudfarge og da særlig muslimer.

Den påfølgende sutringen når han møtes med kritikk er komisk.

Gjør et søk og se selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du hadde vært mindre provosert av UiF hvis du ikke hadde ei brun jente selv?

Velvel, jeg har faktisk to - men jeg fortsetter å forsvare UiF og hans rett til å si sin hjertens mening. For alt i verden vil jeg slippe å se DOL ende opp som Forum for Adopsjon, der stemningen er så gemyttlig og alle er så hjertens enige om alt. Og den som evt. IKKE er det, blir pepet ut så snart h*n åpner kjeften.

Jeg tror det ville vært en uvurderlig stor fordel i kampen mot rasisme og fremmedfrykt - hvis alle kunne lære å skjelne mellom rasisme og kritikk.

Det er IKKE rasisme om man kaller f.eks en pakistaner for drittsekk av en eller annen grunn. Det er å kalle mannen en drittsekk, og det kan han faktisk være uansett hudfarge.

Det ER rasisme å si at ALLE pakistanere er drittsekker.

Tror du jenta di (og alle andre med annen etnisk opprinnelse enn gjennomsnittsnordmannen) har godt av å få en slags politisk immunitet? Skal det ikke gå an å kalle henne en drittunge - fordi hun er brun og da er det automatisk rasisme? Eller går det an, såfremt hun har gjort seg fortjent til det på en eller annen måte?

Velg selv. Med uttalelsene dine ang. UiF, så har du valgt alternativ 1. "La dem bare herje, de vokser det av seg!"

Hei Muriel :-)

"Kanskje du hadde vært mindre provosert av UiF hvis du ikke hadde ei brun jente selv?"

Mulig, men tvilsomt, da dette er et tema som har opptatt meg lenge. Jeg tror imidlertid du har misforstått _hva_ jeg misliker med UIF. Det er ikke så mye _at_ han tar opp det han tar opp, som måten det blir gjort på.

"Velvel, jeg har faktisk to - men jeg fortsetter å forsvare UiF og hans rett til å si sin hjertens mening."

'Jeg er uenig med deg, men jeg vil forsvare din rett til å si,' osv.? Jeg er på sett og vis enig med deg. Jeg synes også langt på vei at det hadde vært interessant med litt mer spreke diskusjoner på adopsjonsforum. Jeg prøvde meg på adoptera.nu, men så var jeg så dum at jeg la en link her, og så var det en viss person som begynte å opptre der inne, og vips! så svarte de ikke på norske innlegg lengre...

Så ja, jeg er for et debattforum med litt mer temperament. Men ikke i form av han som herjer der inne nå. Selv om jeg faktisk finner det underholdende å "diskutere" med ham, så respekterer (og forstår...) jeg at hans nærvær ikke akkurat er ønsket der inne...

"Jeg tror det ville vært en uvurderlig stor fordel i kampen mot rasisme og fremmedfrykt - hvis alle kunne lære å skjelne mellom rasisme og kritikk."

Helt 100% enig!! Og det var slik jeg oppfattet laguna sitt innlegg, og det jeg støttet.

"Det er IKKE rasisme om man kaller f.eks en pakistaner for drittsekk av en eller annen grunn. Det er å kalle mannen en drittsekk, og det kan han faktisk være uansett hudfarge."

110% enig!!

"Det ER rasisme å si at ALLE pakistanere er drittsekker."

Ja, og _jeg_ har aldri kalt IiF en rasist. Min kritikk går til at hans måte å presentere virkeligheten på bidrar til å fremme rasisme. Den bidrar til å bekrefte fordommer. UiF skriver meg bekjent aldri noe positivt om innvandrere, men er veldig snar til å legge ut linker og mane til diskusjon om saker med negativt fokus... Det fører til at _jeg_ opplever hans motiv for å diskutere å være et annet enn å bidra til konstruktiv diskusjon om temaet.

"Tror du jenta di (og alle andre med annen etnisk opprinnelse enn gjennomsnittsnordmannen) har godt av å få en slags politisk immunitet?"

Nei!!! Og jeg vil gjerne ha en debatt - og det var det laguna skrev om i det innlegget som jeg støttet. Jeg vil ha en debatt, men grunnlaget for den debatten dannes ikke av innleggene til UiF. Og den skapes heller ikke av den debattformen som andre her med sterke meninger - på begge sider - følger opp med! Og det var også et poeng i laguna sitt innlegg...

"Skal det ikke gå an å kalle henne en drittunge - fordi hun er brun og da er det automatisk rasisme?"

Nå er jeg for litt andre komunikasjonsformer enn å kalle folk for drittunger da, men ;o)) Joda, det går ann å kalle henne drittunge om hun er det, men det går ikke ann å kalle henne en _brun_ drittunge. I det øyeblikket hennes opprinnelse blir trukket inn går man over grensen.

"Velg selv. Med uttalelsene dine ang. UiF, så har du valgt alternativ 1. "La dem bare herje, de vokser det av seg!" "

Som sagt, jeg tror du har feiltolket meg fullstendig, for jeg er IKKE mot debatt, jeg er FOR debatt. Jeg er bare veldig uenig i den måten debatten legges opp her på DOL - på grunn av visse elementer her.

Innlegget jeg ga min støtte til var forresten overhode ingen ensidig kritikk mot UIF. Det var også andre nick som fikk skrevet sitt påpasset ;o)))

Men om du vil skape liv på forum for adopsjon, så er jeg med deg jeg ;o)

Går det bra med deg, forresten? Har fått med meg såpass at du har hatt ditt å slite med... Håper det går bra med deg og dine!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du hadde vært mindre provosert av UiF hvis du ikke hadde ei brun jente selv?

Velvel, jeg har faktisk to - men jeg fortsetter å forsvare UiF og hans rett til å si sin hjertens mening. For alt i verden vil jeg slippe å se DOL ende opp som Forum for Adopsjon, der stemningen er så gemyttlig og alle er så hjertens enige om alt. Og den som evt. IKKE er det, blir pepet ut så snart h*n åpner kjeften.

Jeg tror det ville vært en uvurderlig stor fordel i kampen mot rasisme og fremmedfrykt - hvis alle kunne lære å skjelne mellom rasisme og kritikk.

Det er IKKE rasisme om man kaller f.eks en pakistaner for drittsekk av en eller annen grunn. Det er å kalle mannen en drittsekk, og det kan han faktisk være uansett hudfarge.

Det ER rasisme å si at ALLE pakistanere er drittsekker.

Tror du jenta di (og alle andre med annen etnisk opprinnelse enn gjennomsnittsnordmannen) har godt av å få en slags politisk immunitet? Skal det ikke gå an å kalle henne en drittunge - fordi hun er brun og da er det automatisk rasisme? Eller går det an, såfremt hun har gjort seg fortjent til det på en eller annen måte?

Velg selv. Med uttalelsene dine ang. UiF, så har du valgt alternativ 1. "La dem bare herje, de vokser det av seg!"

Hei Muriel,

Du skriver: "Det ER rasisme å si at ALLE pakistanere er drittsekker."

Det er omtrent det han skriver. Ikke bare at "noen" er det, men at "muslimer er sånn og sånn".

Dette fremmer ikke "integrasjon", men bidrar til "oss" og "dem" mentaliteten som rammer alle.

Det rette svaret er å se på mennesker som INDIVIDER, og ikke som farger, religion, eller nasjonalitet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Muriel :-)

"Kanskje du hadde vært mindre provosert av UiF hvis du ikke hadde ei brun jente selv?"

Mulig, men tvilsomt, da dette er et tema som har opptatt meg lenge. Jeg tror imidlertid du har misforstått _hva_ jeg misliker med UIF. Det er ikke så mye _at_ han tar opp det han tar opp, som måten det blir gjort på.

"Velvel, jeg har faktisk to - men jeg fortsetter å forsvare UiF og hans rett til å si sin hjertens mening."

'Jeg er uenig med deg, men jeg vil forsvare din rett til å si,' osv.? Jeg er på sett og vis enig med deg. Jeg synes også langt på vei at det hadde vært interessant med litt mer spreke diskusjoner på adopsjonsforum. Jeg prøvde meg på adoptera.nu, men så var jeg så dum at jeg la en link her, og så var det en viss person som begynte å opptre der inne, og vips! så svarte de ikke på norske innlegg lengre...

Så ja, jeg er for et debattforum med litt mer temperament. Men ikke i form av han som herjer der inne nå. Selv om jeg faktisk finner det underholdende å "diskutere" med ham, så respekterer (og forstår...) jeg at hans nærvær ikke akkurat er ønsket der inne...

"Jeg tror det ville vært en uvurderlig stor fordel i kampen mot rasisme og fremmedfrykt - hvis alle kunne lære å skjelne mellom rasisme og kritikk."

Helt 100% enig!! Og det var slik jeg oppfattet laguna sitt innlegg, og det jeg støttet.

"Det er IKKE rasisme om man kaller f.eks en pakistaner for drittsekk av en eller annen grunn. Det er å kalle mannen en drittsekk, og det kan han faktisk være uansett hudfarge."

110% enig!!

"Det ER rasisme å si at ALLE pakistanere er drittsekker."

Ja, og _jeg_ har aldri kalt IiF en rasist. Min kritikk går til at hans måte å presentere virkeligheten på bidrar til å fremme rasisme. Den bidrar til å bekrefte fordommer. UiF skriver meg bekjent aldri noe positivt om innvandrere, men er veldig snar til å legge ut linker og mane til diskusjon om saker med negativt fokus... Det fører til at _jeg_ opplever hans motiv for å diskutere å være et annet enn å bidra til konstruktiv diskusjon om temaet.

"Tror du jenta di (og alle andre med annen etnisk opprinnelse enn gjennomsnittsnordmannen) har godt av å få en slags politisk immunitet?"

Nei!!! Og jeg vil gjerne ha en debatt - og det var det laguna skrev om i det innlegget som jeg støttet. Jeg vil ha en debatt, men grunnlaget for den debatten dannes ikke av innleggene til UiF. Og den skapes heller ikke av den debattformen som andre her med sterke meninger - på begge sider - følger opp med! Og det var også et poeng i laguna sitt innlegg...

"Skal det ikke gå an å kalle henne en drittunge - fordi hun er brun og da er det automatisk rasisme?"

Nå er jeg for litt andre komunikasjonsformer enn å kalle folk for drittunger da, men ;o)) Joda, det går ann å kalle henne drittunge om hun er det, men det går ikke ann å kalle henne en _brun_ drittunge. I det øyeblikket hennes opprinnelse blir trukket inn går man over grensen.

"Velg selv. Med uttalelsene dine ang. UiF, så har du valgt alternativ 1. "La dem bare herje, de vokser det av seg!" "

Som sagt, jeg tror du har feiltolket meg fullstendig, for jeg er IKKE mot debatt, jeg er FOR debatt. Jeg er bare veldig uenig i den måten debatten legges opp her på DOL - på grunn av visse elementer her.

Innlegget jeg ga min støtte til var forresten overhode ingen ensidig kritikk mot UIF. Det var også andre nick som fikk skrevet sitt påpasset ;o)))

Men om du vil skape liv på forum for adopsjon, så er jeg med deg jeg ;o)

Går det bra med deg, forresten? Har fått med meg såpass at du har hatt ditt å slite med... Håper det går bra med deg og dine!

Beste hilsen fra

Nå skrev jeg et langt svar som forsvant i det blå - aaaarrrgghh!

OK - essensen var:

* Vi er jo egentlig ganske enige om det meste, og det er bra! :-)

* Ulv har faktisk skrevet positivt om innvandrere, skjønt de fleste innleggene har skapt debatt. Det synes jeg er bra!

* Jeg tolker ikke innleggene som rasistisk motiverende, men enkelte andre har (etter min mening) klart å framstille dem som det. Dessverre, det kunne blitt en saklig og fruktbar diskusjon av det.

* Tror ikke jeg er den rette til å skape liv på forum for adopsjon. Stemninga har hatt en tendens til å bli litt amper så snart jeg har dristet meg frampå med noe annet enn "gratulerer"... og jeg vil nødig ende opp med å bli mistenkt for å være MortenObsOlleReiseBeriket.. ;-) - Rakk du forresten å lese innlegget der han takket Gud for at han ikke fikk deg som adoptivmor? *ler*

* Det kommer til å gå bra med oss, men det er gruelig slitsomt akkurat nå. Urk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skrev jeg et langt svar som forsvant i det blå - aaaarrrgghh!

OK - essensen var:

* Vi er jo egentlig ganske enige om det meste, og det er bra! :-)

* Ulv har faktisk skrevet positivt om innvandrere, skjønt de fleste innleggene har skapt debatt. Det synes jeg er bra!

* Jeg tolker ikke innleggene som rasistisk motiverende, men enkelte andre har (etter min mening) klart å framstille dem som det. Dessverre, det kunne blitt en saklig og fruktbar diskusjon av det.

* Tror ikke jeg er den rette til å skape liv på forum for adopsjon. Stemninga har hatt en tendens til å bli litt amper så snart jeg har dristet meg frampå med noe annet enn "gratulerer"... og jeg vil nødig ende opp med å bli mistenkt for å være MortenObsOlleReiseBeriket.. ;-) - Rakk du forresten å lese innlegget der han takket Gud for at han ikke fikk deg som adoptivmor? *ler*

* Det kommer til å gå bra med oss, men det er gruelig slitsomt akkurat nå. Urk!!

Jepp, vi var nok enige om det meste :-)) Og jeg har sikkert bare ikke lest de positive innleggene. Sannsynligvis fordi jeg heldigvis ikke er syk så ofte at jeg har tid til å lese rått og råde her inne ;o))

Og vi er veldig enige om at diskusjonen som følge av innleggene hans uansett hvilket motiv han har hatt ikke har vært særlig fruktbar...

Jepp, jeg rakk å lese innleggene til beriketosv. - det var faktisk to, og det ene tror jeg står der enda. Det stod i alle fall etter at de andre trådene ble slettet. Jeg tar meg ikke å så vanvittig nær av ham, må jeg si ;o) Han la meg kraftif for hat etter at jeg avdvarte mot ham på adoptera.nu...

Du får jo trø til under et faka nick da, selv om jeg mistenker deg for å gjøre det av og til ;o))

Godt å høre at det går bra til slutt, men jeg kan godt forstå at det er pyton mens det står på :-( Husk at det er i motbakkene det går oppover....

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...