Gå til innhold

Erfaring med å beise møbler?

Anbefalte innlegg

Gjest oppussing

Hei,

Vurderer beise en del furumøbler i mahognyfarge. Jeg har nemlig en hel del møbler i koloni-stil (les: India, bombay etc etc) - sånne tunge, mørke møbler. Vil det kunne bli bra å beise furumøbler? Noen som har erfaring med dette?

Hvordan finner jeg tilnærmet lik farge som de andre møblene jeg har i denne stilen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118930-erfaring-med-%C3%A5-beise-m%C3%B8bler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det blir lækkert! Puss av evnt. lakk - og beis dem, DU kan også få tak i beis med lakk, eller du kan lakke over etterpå. De har fargeprøver på disse beisene i malebutikken.

Flott måte å få "nye" møbler på.

Hilsen ei som ikke har et eneste furumøble selv,- men dører - som ble knallfine ;)

Gjest kjempelækkert

Ja, det blir lækkert! Puss av evnt. lakk - og beis dem, DU kan også få tak i beis med lakk, eller du kan lakke over etterpå. De har fargeprøver på disse beisene i malebutikken.

Flott måte å få "nye" møbler på.

Hilsen ei som ikke har et eneste furumøble selv,- men dører - som ble knallfine ;)

Vi har nye møbler i stuen ja, vi brukte "ute" beis, for den er det lakk i, da slipper du lakk-operasjonen.

Gjorde dette for to år siden nå, og er fortsatt kjempefornøyd med møblene våre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...