Gå til innhold

Til alle som er så imot utlendinger...

Anbefalte innlegg

Gjest adoptert jente
Skrevet

Vil bare takke for de siste debattene rundt tema utlendinger i Norge.

Som adopert er det veldig kjekt å se hva slags syn "hvite normenn" egentlig har på meg og andre adoperte.

Takk skal dere ha. Dere gjør hverdagen som minoriet i Norge _så_ mye enklere for meg.

(og for de som ikke skjønte dette så var dette ironisk ment.......)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• SierDuDet

6

• Goliath

6

• Grip

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er helt enig med deg og blir flau når jeg ser hva slags holdninger folk har rundt om i landet.

Jeg er gift med en "hvit utlending" så de liker vel ikke ham heller da.

Håper du vet at ikke alle er som de som de du snakker om nå....

*stor klem til deg*

Skrevet

Hei,

Det som hjelper mest er å stå frem med det, hvis du er sterk nok til det. Jeg vet at det er urettferdig at du skal gjennom noe slikt.

Her i distriktet skjedde noe interessant i en skoledebatt - en av de vanlige rabiate innvandringsmotstanderne stod på podiet og forkynte om hvordan innvandrere skulle sendes "hjem".

En elev i klassen stod opp, på gråten, og spurte om politikeren ville utvise ham også. Og hvorfor.

Politikeren fikk stotret frem: "det var ikke personlig ment..."

Hvor mye mer personlig kan det bli?

Det som hjelper mest er å offentliggjøre de individuelle sjebnene som Frp skaper. Slik at folk flest får se at det er individuelle mennesker som det er snakk om.

====

Jeg håper du slipper å oppleve for mye. Jeg gremmes over hva enkelte i Norge (og andre land) får seg til å si. For meg (og mange andre nordmenn) er du akkurat like norsk som det jeg er.

Alt godt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Det som hjelper mest er å stå frem med det, hvis du er sterk nok til det. Jeg vet at det er urettferdig at du skal gjennom noe slikt.

Her i distriktet skjedde noe interessant i en skoledebatt - en av de vanlige rabiate innvandringsmotstanderne stod på podiet og forkynte om hvordan innvandrere skulle sendes "hjem".

En elev i klassen stod opp, på gråten, og spurte om politikeren ville utvise ham også. Og hvorfor.

Politikeren fikk stotret frem: "det var ikke personlig ment..."

Hvor mye mer personlig kan det bli?

Det som hjelper mest er å offentliggjøre de individuelle sjebnene som Frp skaper. Slik at folk flest får se at det er individuelle mennesker som det er snakk om.

====

Jeg håper du slipper å oppleve for mye. Jeg gremmes over hva enkelte i Norge (og andre land) får seg til å si. For meg (og mange andre nordmenn) er du akkurat like norsk som det jeg er.

Alt godt!

Med vennlig hilsen

FrP har alltid sittet på tribunen, så å gi dem skylda for enkeltvedtak i UDI blir vel i drøyeste laget.

Skrevet

FrP har alltid sittet på tribunen, så å gi dem skylda for enkeltvedtak i UDI blir vel i drøyeste laget.

Frp har drevet en bevisst kampanje mot noen av de svakeste gruppene i samfunnet - og "innvandrere" er selvsagt et "takknemlig" offer, ettersom de knapt har tilgang til media, og ofte ikke engang stemmerett.

Alt det våset du skriver om "innvandrere" rammer individer, Grip. Det er et ansikt bak hver og en av dem.

Skrevet

Er det noen grunn til at du skulle føle deg truffet da? Du har jo norsk kulturbakgrunn har du ikke? Ergo er du ikke "utlending".

Gjest adoptert jente
Skrevet

Tja...du har kanskje ikke fått med deg forslaget fra han på 4.plassen på lista for Bergen FrP....?

Han vil nemlig stenge Bergen for "synlige invandrere". Det eksluderer jo nettopp alle adopterte! Snakk om å føle seg velkommen!

Kanskje han ikke mente adopterte i sin uttalelse, men vi blir alikevel sett på som "innvandrere" for det.

Skrevet

Jeg har ikke hengt meg på disse debattene, har ingenting i mot utlendinger.

Dagmammaen til jenta mi, er muslim, og en bedre dagmamma kunne hun ikke hatt. Både henne og mannen hennes er hyggelige. Også alle de andre jeg har møtt i nabolaget der.

Men det som jeg ser, og som mange andre ser er at det har blitt mer kriminalitet. Og mye av det er det utlendinger som står bak.Årsaken til det er sikkert flere. Oppveksten blandt annet.

Det som dessverre skjer er at raseriet bygger seg opp og man skjærer alle over en kam.

Dessverre går det ut over deg og mange andre.

Det er asylpolitikken som er feilslått. Det bærer helt galt av sted hvis det skal fortsette slik. Det ser sikkert du også.

Jeg er ikke rastisk, tror ikke så mange er det. Men er lei av å høre om alle drapene som skjer, enten det er av hvite nordmenn eller brune nordmenn.

Skrevet

Du kan trøste deg med at adoptere aldri har vært og aldri vil bli målgruppen for noens kritikk.

Hva saken i dag derimot dreier seg om er norske kvinner som daglig trakkasseres, forulempes og hånes på gater og torg av rasistiske utlendinger.

Saken dreier seg også om et stigende antall norske kvinner som gruppevoldtas fordi de er hvite, norske og dermed automatisk horer.

Det dreier seg også om norske barn og unge som plyndres, ranes og slås av 2dre generasjons innvandrergjenger, og får sine liv ødelagt.

Alt dette er ting som må frem i lyset, diskuteres, fordømmes og gjøres noe med, ikke feies under teppet eller bortforklares.

Og igjen. Med unntak av noen hundre medlemmer av Hvit Valgalianse kan jeg forsikre deg om at adiopivbarn fra andre land og kulturer altid har vært og alltid vil være hjertlig velkomne her.

Gjest adoptert jente
Skrevet

Er det noen grunn til at du skulle føle deg truffet da? Du har jo norsk kulturbakgrunn har du ikke? Ergo er du ikke "utlending".

Jo, men jeg "ser" jo "innvandrer" ut, hvis du skjønner hva jeg mener...

Når det snakkes om de "fæle mørke innvandrerne som bare er ute etter å ta jobbene fra normenn" så havner jo jeg i den kategorien og.

Før trodde jeg at mtt norske navn fortalte folk at jeg er adoptert, men jeg har i senere tid erfart at det gjør det ikke. Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått spørsmålet:"Hvor kommer du fra? - Oslo, svarer jeg da. "Nei, hvor kommer du _egentli_ fra?"

Men jeg har jo den fordel at jeg er jente da. Da blir jeg bare sett på som en stakkars undertrykket muslimsk jente, som blir slått hver dag og har blitt tvangsgiftet bort. Istedet for et gjengmedlem som driver med dop.

For å sette det litt på spissen. ;-)

Skrevet

Du kan trøste deg med at adoptere aldri har vært og aldri vil bli målgruppen for noens kritikk.

Hva saken i dag derimot dreier seg om er norske kvinner som daglig trakkasseres, forulempes og hånes på gater og torg av rasistiske utlendinger.

Saken dreier seg også om et stigende antall norske kvinner som gruppevoldtas fordi de er hvite, norske og dermed automatisk horer.

Det dreier seg også om norske barn og unge som plyndres, ranes og slås av 2dre generasjons innvandrergjenger, og får sine liv ødelagt.

Alt dette er ting som må frem i lyset, diskuteres, fordømmes og gjøres noe med, ikke feies under teppet eller bortforklares.

Og igjen. Med unntak av noen hundre medlemmer av Hvit Valgalianse kan jeg forsikre deg om at adiopivbarn fra andre land og kulturer altid har vært og alltid vil være hjertlig velkomne her.

Du skriver: "Du kan trøste deg med at adoptere aldri har vært og aldri vil bli målgruppen for noens kritikk."

Men det er likevel de som rammes, for rasistene stopper ikke og spør: "er du lovlig adoptert" før de går igang.

De ser ikke lengre enn hudfargen.

Skrevet

Jeg har ikke hengt meg på disse debattene, har ingenting i mot utlendinger.

Dagmammaen til jenta mi, er muslim, og en bedre dagmamma kunne hun ikke hatt. Både henne og mannen hennes er hyggelige. Også alle de andre jeg har møtt i nabolaget der.

Men det som jeg ser, og som mange andre ser er at det har blitt mer kriminalitet. Og mye av det er det utlendinger som står bak.Årsaken til det er sikkert flere. Oppveksten blandt annet.

Det som dessverre skjer er at raseriet bygger seg opp og man skjærer alle over en kam.

Dessverre går det ut over deg og mange andre.

Det er asylpolitikken som er feilslått. Det bærer helt galt av sted hvis det skal fortsette slik. Det ser sikkert du også.

Jeg er ikke rastisk, tror ikke så mange er det. Men er lei av å høre om alle drapene som skjer, enten det er av hvite nordmenn eller brune nordmenn.

Hei Wita,

Ifølge tall fra politiet er kun 1% av asylsøkere kriminelle.

Det som er problemet er noen få grupper med hyperkriminelle - og da mener jeg grupper med over 1200 anmeldelser, som politiet lar løpe fritt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "Du kan trøste deg med at adoptere aldri har vært og aldri vil bli målgruppen for noens kritikk."

Men det er likevel de som rammes, for rasistene stopper ikke og spør: "er du lovlig adoptert" før de går igang.

Den grove og rasistiske baserte innvandrerkriminaliteten som bare ser ut til å ekspandere har mange offer.

Først og fremst de voldtatte/nedslåtte/drepte, men også desverre kan det skje at adopterte føler seg stigmnatisert når disse problemene diskuteres.

Jeg føler meg uansett sikker på at nordmenn ikke under noen omstendighet vil bevege seg ned på så dypt nivå at de starter gruppevoldtekt av hverken muslimske kvinner eller adopterte.

Skrevet

Hei Wita,

Ifølge tall fra politiet er kun 1% av asylsøkere kriminelle.

Det som er problemet er noen få grupper med hyperkriminelle - og da mener jeg grupper med over 1200 anmeldelser, som politiet lar løpe fritt.

Med vennlig hilsen

Ja,mulig du har rett i det.

De gjør i hvertfall mye ut av seg da.

Hva synes du man skal gjøre med dem da?

Puttes i norske fengsler eller sendes hjem ?

Skrevet

"Men det er likevel de som rammes, for rasistene stopper ikke og spør: "er du lovlig adoptert" før de går igang."

Før de går igang med hva?

Rasistisk basert vold i Norge er vel et langt mindre problem enn vold begått av nettopp ikke-opprinnelige-nordmenn, så det er vel ingen grunn til svartmale dette helt.

Det er forskjell på å være kritisk til norges innvandringspolitikk og å fly på innvandrere man møter på gata.

Det er tross alt sjelden man hører om rasistisk vold i Norge, så sant du da ikke snakker om rasisme mellom etniske minoriteter.

Skrevet

Den grove og rasistiske baserte innvandrerkriminaliteten som bare ser ut til å ekspandere har mange offer.

Først og fremst de voldtatte/nedslåtte/drepte, men også desverre kan det skje at adopterte føler seg stigmnatisert når disse problemene diskuteres.

Jeg føler meg uansett sikker på at nordmenn ikke under noen omstendighet vil bevege seg ned på så dypt nivå at de starter gruppevoldtekt av hverken muslimske kvinner eller adopterte.

Så fordi noen individuelle innvandrere er drittsekker, er det OK at vi er "ganske slemme" mot alle innvandrere som en slags gjengjeldelse?

Skrevet

"Men det er likevel de som rammes, for rasistene stopper ikke og spør: "er du lovlig adoptert" før de går igang."

Før de går igang med hva?

Rasistisk basert vold i Norge er vel et langt mindre problem enn vold begått av nettopp ikke-opprinnelige-nordmenn, så det er vel ingen grunn til svartmale dette helt.

Det er forskjell på å være kritisk til norges innvandringspolitikk og å fly på innvandrere man møter på gata.

Det er tross alt sjelden man hører om rasistisk vold i Norge, så sant du da ikke snakker om rasisme mellom etniske minoriteter.

Hei,

Det behøver ikke være "slå noen ned" - det kan være "vil ikke gi banklån", "vil ikke intervjue for jobb", "vil ikke leie ut hus til", "vil ikke jobbe for", osv.

Hver av disse tingene kan koste en person med mørk hud hundretusenvis av kroner. Bokstavelig talt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det var en fattig trøst!

Skrevet

Hei,

Det behøver ikke være "slå noen ned" - det kan være "vil ikke gi banklån", "vil ikke intervjue for jobb", "vil ikke leie ut hus til", "vil ikke jobbe for", osv.

Hver av disse tingene kan koste en person med mørk hud hundretusenvis av kroner. Bokstavelig talt.

Med vennlig hilsen

Men isåfall ligger nok personen over her godt ann, da hun sannsynligvis har et norsk navn og snakker bra norsk, noe som gjør det enklere for henne å søke jobb, få jobb, søke lån, få lån og leie bolig, sammenlignet med Acmed Mohammed som snakker gebrokkent norsk og bruker turbann.

Og akkurat nå var det jo adopterte det var snakk om.

Skrevet

Så fordi noen individuelle innvandrere er drittsekker, er det OK at vi er "ganske slemme" mot alle innvandrere som en slags gjengjeldelse?

De som er jævligst mot innvandrere er faktisk innvandrere selv. De sloss mest med hverandre, faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...