Gå til innhold

Til alle som er så imot utlendinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,mulig du har rett i det.

De gjør i hvertfall mye ut av seg da.

Hva synes du man skal gjøre med dem da?

Puttes i norske fengsler eller sendes hjem ?

Hei,

Det første vi skal gjøre er å sette dem i fengsel, og så skal de sone akkurat som alle andre. Vi skal ikke ha noen forskjellsbehandling.

Det er noen som bare vil utvise dem - det er jo i praksis det samme som å si at det er fritt frem for kriminalitet i Norge, og det verste som kan skje er at vi betaler for flybilletten din hjem igjen.

I tillegg til det bør Norge ta vår del av å bure inne disse krekene, og ikke bare sende dem videre slik at de kan fortsette i andre land.

====

Mange av disse hyperkriminelle er norske statsborgere (født og oppvokst i Norge) og da kan vi selvsagt ikke utvise dem uansett.

Utenlandske kriminelle blir stort sett utvist omgående uansett, med mindre det ikke er noe sted å utvise dem. (de er landløse, osv).

Ihht norsk lov kan man bli utvist hvis man er skyldig i noe kriminelt med en straffeRAMME på over 6 måneders fengsel (stort sett alt som er mer alvorlig enn en "parkeringsovertredelse"). Bemerk at det er strafferammen (og ikke idømt straff) som avgjør.

Med vennlig hilsen

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• SierDuDet

6

• Goliath

6

• Grip

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men isåfall ligger nok personen over her godt ann, da hun sannsynligvis har et norsk navn og snakker bra norsk, noe som gjør det enklere for henne å søke jobb, få jobb, søke lån, få lån og leie bolig, sammenlignet med Acmed Mohammed som snakker gebrokkent norsk og bruker turbann.

Og akkurat nå var det jo adopterte det var snakk om.

Hei,

Jo, adopterte har det ofte "bedre" enn andre med mørk hud, men de fleste adopterte har fremdeles mørk hud.

Og jeg synes heller ikke det er videre OK å diskriminere folk fordi om de har beholdt sitt opprinnelige navn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De som er jævligst mot innvandrere er faktisk innvandrere selv. De sloss mest med hverandre, faktisk.

Hei Soleil,

Skulle det berettige "oss" i noe som helst ovenfor innvandrere generelt?

Det er jo som å si "noen innvandrere er rasister" - og selvsagt er noen det. Men det berettiger ikke oss i å være rasister, men enn at "andre er kriminelle" berettiger oss til å være det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så fordi noen individuelle innvandrere er drittsekker, er det OK at vi er "ganske slemme" mot alle innvandrere som en slags gjengjeldelse?

Holdningene som ligger bak all vold/voldtekt/ran gjelder "desverre ikke "noen utlendinger". De kommer inn med morsmjølka og oppdragelsen.

Skrevet

Det var en fattig trøst!

Det er nok slik. I de fleste konflikter er de fleste offer uskyldige.

Skrevet

Hei,

Jo, adopterte har det ofte "bedre" enn andre med mørk hud, men de fleste adopterte har fremdeles mørk hud.

Og jeg synes heller ikke det er videre OK å diskriminere folk fordi om de har beholdt sitt opprinnelige navn.

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke det er greit å diskriminere noen uansett navn eller hudfarge, men det er lett å se hvorfor det har blitt som det har blitt, og verre blir det nok så lenge vi gir opphold til mordere, terrorister og nærmest henger opp et skilt som sier: HVIS DU KAPRER ET FLY OG SETTER KURSEN MOT NORGE SÅ FÅR DU/DERE OPPHOLD HER.

Det er klart nordmenn begynner å se seg drittlei på denne måten å gjøre det på, og det nytter ikke å gi Ola Nordmann så mye kreditt at han ikke vil begynne å dømme både gul og svart.

Innvandringspolitikken er, og har hele tiden vært, elendig, og det er våre nye landsmenn som får svi for det.

Skrevet

Hei Soleil,

Skulle det berettige "oss" i noe som helst ovenfor innvandrere generelt?

Det er jo som å si "noen innvandrere er rasister" - og selvsagt er noen det. Men det berettiger ikke oss i å være rasister, men enn at "andre er kriminelle" berettiger oss til å være det.

Med vennlig hilsen

Det jeg mente å si var at det er faktisk ikke rasisme som innebærer den største trusselen hos innvandrere. Blir de drept, voldtatt, slått, banket opp o.l. så er sjansen størst for at en av deres egne står bak.

Rasisme-problemet er overdrevent i forhold til vold innad i utenlandske miljøer.

(Er selvfølgelig mot vold uansett hvem som blir rammet eller hvem som utfører volden)

Skrevet

Du skriver: "Du kan trøste deg med at adoptere aldri har vært og aldri vil bli målgruppen for noens kritikk."

Men det er likevel de som rammes, for rasistene stopper ikke og spør: "er du lovlig adoptert" før de går igang.

De ser ikke lengre enn hudfargen.

De som rammes hardest er de som utsettes for grov vold, undertrykking og overgrep i Norge i dag.

Her er fremmedkulturelle innvandrere sterkt overrepresentert - og da får ALLE trå til for å gjøre noe med problemstillingen, inklusive de innvandrere som ikke tilhører gruppen overgripere. Tross alt er det flest av dem, og i stedet for å syte og klage over oss nordmenn (dog er det få av de som gjør det - de fleste av de er missforståtte nordmenn) så kan de heller ta et ansvar for å bidra til å gjøre noe med kjerneproblemet.

Skrevet

Hei Wita,

Ifølge tall fra politiet er kun 1% av asylsøkere kriminelle.

Det som er problemet er noen få grupper med hyperkriminelle - og da mener jeg grupper med over 1200 anmeldelser, som politiet lar løpe fritt.

Med vennlig hilsen

Og tallene politiet gav på nyhetene i dag var at fremmedkulturelle innvandrere står for 70 % (!!) av all grov "hjemmevold" i Norge.....

Skrevet

Tja...du har kanskje ikke fått med deg forslaget fra han på 4.plassen på lista for Bergen FrP....?

Han vil nemlig stenge Bergen for "synlige invandrere". Det eksluderer jo nettopp alle adopterte! Snakk om å føle seg velkommen!

Kanskje han ikke mente adopterte i sin uttalelse, men vi blir alikevel sett på som "innvandrere" for det.

Jeg har aldri uttrykt støtte til det forslaget, og synes det er dårlig.

Skrevet

Frp har drevet en bevisst kampanje mot noen av de svakeste gruppene i samfunnet - og "innvandrere" er selvsagt et "takknemlig" offer, ettersom de knapt har tilgang til media, og ofte ikke engang stemmerett.

Alt det våset du skriver om "innvandrere" rammer individer, Grip. Det er et ansikt bak hver og en av dem.

Min hensikt med mine skriverier er det motsatte av å ramme "svake", selv om jeg reserverer meg mot den generelle betegnelsen.

Jeg er tvert i mot opptatt av at innvandrerne skal bli godt integrert i dette landet, og bli en del av vårt samfunn.

For å få dette til, må den triste trenden som nå utvikler seg, stansen og grep må tas.

Det nytter ikke lengre å stikke hodet i sanden.

Skrevet

Og tallene politiet gav på nyhetene i dag var at fremmedkulturelle innvandrere står for 70 % (!!) av all grov "hjemmevold" i Norge.....

Ja, hva skal man si? Jeg vet ikke. Det er bare trist. Dette utvikler seg dramatisk, og murene mellom "dem og oss" blir stadig høyere.

Likevel er integreringspolitikken ikke seriøst tema i valgkampen, eller avgrenset til noen innspill fra FrP.

Det er fan meg ille.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å diskriminere noen uansett navn eller hudfarge, men det er lett å se hvorfor det har blitt som det har blitt, og verre blir det nok så lenge vi gir opphold til mordere, terrorister og nærmest henger opp et skilt som sier: HVIS DU KAPRER ET FLY OG SETTER KURSEN MOT NORGE SÅ FÅR DU/DERE OPPHOLD HER.

Det er klart nordmenn begynner å se seg drittlei på denne måten å gjøre det på, og det nytter ikke å gi Ola Nordmann så mye kreditt at han ikke vil begynne å dømme både gul og svart.

Innvandringspolitikken er, og har hele tiden vært, elendig, og det er våre nye landsmenn som får svi for det.

Men alle tiltakene som settes iverk for å "korrigere" dette rammer (uten unntak) *innvandrerene* negativt.

Og verre enn det, det rammer *feil* innvandrer.

====

Et enkelt-eksempel med flykaprere blir en tåpelig måte å debattere på. Det representerer på ingen måte systemet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det jeg mente å si var at det er faktisk ikke rasisme som innebærer den største trusselen hos innvandrere. Blir de drept, voldtatt, slått, banket opp o.l. så er sjansen størst for at en av deres egne står bak.

Rasisme-problemet er overdrevent i forhold til vold innad i utenlandske miljøer.

(Er selvfølgelig mot vold uansett hvem som blir rammet eller hvem som utfører volden)

Men hva så?

At det er verre å bli overkjørt av en lastebil, gjør det vel ikke OK å kjøre over noen med en bil?

"Dere har det så ille, at litt ekstra rasisme tåler dere sikkert også..."

Med vennlig hilsen

Skrevet

Min hensikt med mine skriverier er det motsatte av å ramme "svake", selv om jeg reserverer meg mot den generelle betegnelsen.

Jeg er tvert i mot opptatt av at innvandrerne skal bli godt integrert i dette landet, og bli en del av vårt samfunn.

For å få dette til, må den triste trenden som nå utvikler seg, stansen og grep må tas.

Det nytter ikke lengre å stikke hodet i sanden.

Din hensikt har aldri vært integrasjon. Man "integrerer" ikke folk med å forskjellsbehandle hele gruppen.

Det du forfekter ligner mer på apartheid - spesielle regler for "dem" - og er det helt motsatte av integrasjon.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men alle tiltakene som settes iverk for å "korrigere" dette rammer (uten unntak) *innvandrerene* negativt.

Og verre enn det, det rammer *feil* innvandrer.

====

Et enkelt-eksempel med flykaprere blir en tåpelig måte å debattere på. Det representerer på ingen måte systemet.

Med vennlig hilsen

"Men alle tiltakene som settes iverk for å "korrigere" dette rammer (uten unntak) *innvandrerene* negativt."

Tull. Det rammer overhodet ikke innvandrerne mer negativt en den snillismen vi har sett i 20 år har gjort.

Ingenting kan ramme innvandrerne verre enn resultatet av denne politikken.

"Et enkelt-eksempel med flykaprere blir en tåpelig måte å debattere på. Det representerer på ingen måte systemet."

Helt feil. Det representerer nøyaktig dumheten i norsk innvandringspolitikk, så sånn sett er eksempelet meget godt.

Skrevet

Det er 3. gang du nevner det. Jeg svarte deg første gang.

Slik spamming er unødvendig.

Skrevet

Jeg har aldri uttrykt støtte til det forslaget, og synes det er dårlig.

Nei, men dette er en person i Frp, og husk hva Hagen sa: "et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni".

En god start på integreringen, ikke sant?

Skrevet

Ja, hva skal man si? Jeg vet ikke. Det er bare trist. Dette utvikler seg dramatisk, og murene mellom "dem og oss" blir stadig høyere.

Likevel er integreringspolitikken ikke seriøst tema i valgkampen, eller avgrenset til noen innspill fra FrP.

Det er fan meg ille.

Ja - Frps utspill om å stenge Bergen for "synlige invandrere" - det er jo flott "integrasjon"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...