Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan du og jeg gjøre for å begrense familievolden/ alle familietragediene?

(Altså; bortsett fra selv å "være god og snill"...)

Skrevet

Vi kan være lydhøre og alltid ha en dør på gløtt til de som måtte trenge det.

Skrevet

For innvandrere og andregenerasjonsi.:bedre intregrering og innføring av norske regler, og krav om at de må følges.

For alle(både norsker og utlendinger):Strengere straffer for vold!Bedre rettsvern og økonomiske støtteordninger for kvinner som vil ut av voldelige ekteskap.

Og sikkert mange flere ting...

Skrevet

Ikke kutte den økonomiske hjelpen til rkisesentrene. Ta voldsutsatte på alvor, og gi den den hjelpen de selv ber om.

Skrevet

Vi kan være lydhøre og alltid ha en dør på gløtt til de som måtte trenge det.

Flisa sa det bra...

Det gjelder alle instanser; venner, familie, politi, barnevern, skole/barnehage etc.

Gjest forbannet
Skrevet

Føyer til noe de andre ikke nevner:

Opplysning.

Fortelle, forklare, vise at _ingen_ trenger å finne seg i vold og undertrykkelse.

I demokratiet har individet rettigheter som feks rett til å være trygg og rett til å bevege seg fritt såfremt ikke andre tar skade av det osv osv. En tragedie at demokratiet ikke greier å ivareta og skape trygge forhold for alle borgerne.

Skrevet

Enkelt mennesker får gjort svært lite fordi det skjer i hjemmene. Det hjelper ikke at jeg har døra mi oppe for de som vil søke seg hos meg for å få råd. Volden vil helt sikkert ikke slutte av den grunn. Det jeg kan være med på er å fordømme handlingene og dermed vise at det ikke er akstepert at dette foregår.

Men det kan bli mer fokus på det i samfunnet, slik at flere blir trodd og får hjelp, og at krisesenterene får de midlene som er nødvendig for å yte den hjelpen som er nødvendig.

Skrevet

Kaste ut alle utlendingene!!!

Ja, de slår nok langt mindre i "Pakistan" enn i Norge.

Smart du!

[ironi]

Skrevet

Ja, de slår nok langt mindre i "Pakistan" enn i Norge.

Smart du!

[ironi]

Jeg driter vel i hva de gjør i Pakistan, så lenge de ikke gjør det her jeg bor!

Skrevet

Jeg driter vel i hva de gjør i Pakistan, så lenge de ikke gjør det her jeg bor!

Hvordan påvirker familievolden deres deg, avhengig av om de bor i Norge eller Pakistan?

Poenget her er vel å hjelpe de som blir slått, og det er det langt bedre forutsetninger for hvis de er i Norge enn hvis de er i Pakistan.

Skrevet

Hvordan påvirker familievolden deres deg, avhengig av om de bor i Norge eller Pakistan?

Poenget her er vel å hjelpe de som blir slått, og det er det langt bedre forutsetninger for hvis de er i Norge enn hvis de er i Pakistan.

Men hvorfor i all verden skal de ta med sine problemer hit? Jeg blir ikke direkte påvirket, men jeg mener at med deres kultur og kvinnesyn, så kan de holde seg til de land som dette er allment akseptert!

Skrevet

Men hvorfor i all verden skal de ta med sine problemer hit? Jeg blir ikke direkte påvirket, men jeg mener at med deres kultur og kvinnesyn, så kan de holde seg til de land som dette er allment akseptert!

Det må isåfall gjelde de individene som mishandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...