Gå til innhold

Kan du være så snill å gi meg et råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Kåre i trøbbel

Er en gutt på 20, som nylig gjorde det slutt med dama jeg hadde vært sammen med i ett og et halvt år.

Jeg føler at hun gjennom hele forholdet har gitt mer av seg selv enn det jeg har gjort. Har kanskje noe å gjøre med at jeg var hennes første kjæreste..

Bruddet var i alle fall grusomt trist. Vi ble begge veldig lei oss. Men hun tok alt mye tyngre enn meg.

Problemet nå er at hun i daglige doser forteller meg hvor lei seg hun er og hvor mye hun gråter hver dag osv. I starten sa jeg at hun bare måtte prate ut til meg osv. Det var tungt å ta imot, men jeg holdt da ut. Det er jo viktig å få pratet om ting man tenker på.

Nå har det gått to uker. Klagingen blir en belasting for meg som jeg ikke vet om jeg orker å bære. Selv er jeg jo også kjempelei meg etter bruddet, og jeg vet ikke om jeg klarer å ta på meg både mine og hennes sorger samtidig.

Har jeg "rett" til å be henne slutte å klage til meg? Eller blir jeg sett på som egoistisk og drittsekk da?

Og tror dere hun klager til meg for å lette hjertet sitt, eller for å få meg til å ha dårlig samvittighet? Må også sies at hun ikke har noen gode venninner hun kan prate ut med.

Håper noen kan gi meg et råd!

Fortsetter under...

Du kan trygt si det som det er; at det er litt for belastende for deg å også bære på hennes sorg, siden du synes det er hardt nok å bære på egen.

Hun har godt av å prate med noen utenforstående også.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...