Gå til innhold

Iiiiikk.....jeg blir student :)

Anbefalte innlegg

Damen her blir på sine voksne dager student :)

Skal oppfylle et ønske om å bli helsesekretær...iallefall prøve.

Begynner tre uker etter de andre og da haster det med bøker...hvor får jeg tak i disse brukt og fort ?

Har tilbud fra ei venninde men hun har bøker til hjelpepleier og det er ikke de samme vel ?

Hjelp på spørsmålet og ellers all info. om dette studie mottas med takk.

Det er et komprimert kurs over et år. Voksenstudie.

Gleder meg jeg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119218-iiiiikkjeg-blir-student/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke så mye om studiet, men jeg vil bare ønske deg lykke til, jeg! :o)

Hei!

Tok det samme for ett par år siden på et halvt år og klarte det med glans!! Dette går så fint så. Du får nok litt å ta igjen nå når du begynner, men det kommer til å gå helt fint:-))

Lykke til!

Er det gjennom Utdanningshuset?

Var i kontakt med dem, men så fant jeg ut at jeg hadde rett til gratis voksenopplæring så da ble det en videregående i nærheten i stedet.

Dessuten hadde utdanningshuset utdanningen medesinsk sekretær.

Arb.kontoret anbefalte helsesekretær da denne vistnok ble valgt føre med.sekr. ved utlysninger av denne type stilling.

:)

Annonse

Hei!

Tok det samme for ett par år siden på et halvt år og klarte det med glans!! Dette går så fint så. Du får nok litt å ta igjen nå når du begynner, men det kommer til å gå helt fint:-))

Lykke til!

Takk for det du :)

Har ønsket dette i mange år nå så det er veldig spennende.

Tror iallefall jeg vil trives med studie, det er interessant stoff dette her da.

Og veldig givende å være til hjelp for mennesker i en sårbar situasjon.....hvis en er så heldig å få jobb etterpå.

Blir et veldig spennende år dette her.

Fin kveld.

Hadde tenkt på det, men det kostet jo over 30.000! Tar du det på videregående?

Hei du.

Ja, kveldsstudiet kostet vel over 30.000.- og dagstudiet over 60.000.-

Heldigvis fant jeg ut på vegen at jeg hadde rett på gratis voksenopplæring.

Det går på videregående ja.

Første dagen i dag, har masse å ta igjen men det er morro og interessant.

Var i kontakt med dem, men så fant jeg ut at jeg hadde rett til gratis voksenopplæring så da ble det en videregående i nærheten i stedet.

Dessuten hadde utdanningshuset utdanningen medesinsk sekretær.

Arb.kontoret anbefalte helsesekretær da denne vistnok ble valgt føre med.sekr. ved utlysninger av denne type stilling.

Ok. Jeg kom nemlig inn på Medisinsk sekretær-studiet i fjor høst, men det ble avlyst pga for få påmeldte.

I ettertid har jeg lest og hørt at det ikke er fullgod utdannelse, men at man må ta et like dyrt og langt påfølgingskurs for å få utdannelsen godkjent for det den er. Det sa ikke han der André på kontoret noe om, neeeida, det var ikkeno' problem å få jobb etterpå. De jeg har hørt om som har gått der har en annen versjon...

Gjest lykke til!

Hei du.

Ja, kveldsstudiet kostet vel over 30.000.- og dagstudiet over 60.000.-

Heldigvis fant jeg ut på vegen at jeg hadde rett på gratis voksenopplæring.

Det går på videregående ja.

Første dagen i dag, har masse å ta igjen men det er morro og interessant.

Høres spennende ut:) Jeg har videregående selv, så får ikke dekket noe.. Og nå blir det også vanskeliger å ta privatisteksamen (dyrere!).

Høres spennende ut:) Jeg har videregående selv, så får ikke dekket noe.. Og nå blir det også vanskeliger å ta privatisteksamen (dyrere!).

Tusen takk.

Synes jeg var heldig som fant det ut før jeg gikk inn på en av disse andre.

Første dagen er over og vi har hatt Latin, data, om smerter, om sykdommer m.m

I morra skal vi stikke i fingeren og sjekke blodet ;)

Tøft studie, men veldig interessant og spennende.

Koselige folk og blitt godt tatt i mot. Kjempegøy !

Ok. Jeg kom nemlig inn på Medisinsk sekretær-studiet i fjor høst, men det ble avlyst pga for få påmeldte.

I ettertid har jeg lest og hørt at det ikke er fullgod utdannelse, men at man må ta et like dyrt og langt påfølgingskurs for å få utdannelsen godkjent for det den er. Det sa ikke han der André på kontoret noe om, neeeida, det var ikkeno' problem å få jobb etterpå. De jeg har hørt om som har gått der har en annen versjon...

Ja, det var jo noe slikt jeg hørte også. Desverre, for det studiet hørtes også flott ut.

Man måtte ta 11 ekstra eksamener for å bli helsesekr. etter med.sekr. hørte jeg etterhvert.

Så da er det nok bedre å ta det "beste" med en gang. Da kan man jo få autorisasjon etterpå også.

Nå er det bare å bite tenna sammen og se å få klart det da :)

Annonse

Ja, det var jo noe slikt jeg hørte også. Desverre, for det studiet hørtes også flott ut.

Man måtte ta 11 ekstra eksamener for å bli helsesekr. etter med.sekr. hørte jeg etterhvert.

Så da er det nok bedre å ta det "beste" med en gang. Da kan man jo få autorisasjon etterpå også.

Nå er det bare å bite tenna sammen og se å få klart det da :)

Lykke til :)

Grattis! Det kommer nok til å gå så fint så atte:-))

Skjønner igrunn ikke hvorfor man kjapper seg med utdannelse når man bare skal ut og jobbe i 30-40 år allikevel..:)

Nei, kos deg med studier du, Rubia:-)

Sist gang jeg studerte hadde jeg med matpakke fra mamma så dette her er anneledes og nytt.

Har jobbet i tonnevis av år føles det som.

Denne utdannelsen har vært et ønske en del år, men først nå er det blitt en realitet altså.

Bedre sent enn aldri...og dette er vannvittig spennende.

Er veldig glad for å ha begynt.

Takke, takke troll :)

Hilsen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...