Gå til innhold

Klær i småe størrelser

Anbefalte innlegg

Jeg er 157 cm høy. Har problemer med å finne bukser som passer høyden min. Det er kun på pm jeg finner bukser som jeg slipper å legge opp. Det blir derfor mest bukser derfra jeg har på meg siden jeg ikke er noe flink til å legge opp selv.

Noen andre her som vet om butikker som selger bukser som selger i litt småe størrelser? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119238-kl%C3%A6r-i-sm%C3%A5e-st%C3%B8rrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må alltid kjøpe for lange bukser. Men det er jo ikke vanskelig å legge dem opp, enten for hånd eller maskin. Ofte gidder jeg likevel ikke, og fester dem bare opp på innsiden med noen sikkerhetsnåler (uten at de synes). Jeg har flere bukser jeg har slitt ut, uten noen gang å legge dem opp med annet enn sikkerhetsnåler!

En gang så jeg ei som rett og slett hadde brukt stiftemaskin... men det var IKKE pent, altså!

Gjest hakket verre

I stedet for å sy opp buksene kan du bruke limband som er beregnet til stoff. Da stryker du bare det i mellom. Enkelt og fort gjort.

Du får i alle fall tak i det der de selger gardiner.

Syns egentlig du har et lite problem, da jeg har ei venninne som er 186 cm høy og ikke finner lange nok klær. Det er hakket verre syns jeg da.

Jeg er 159 - 160 (har ikke målt så nøye), men har tydeligvis lange beien i forhold til kroppen. For str. 38 passer som regel i benlengden. Om du er smal ellers har jo DKNY ungdomsklær som er nesten like som baneklær. Men det forutsetter jo at du ikke har såmye hofter og lår da :-)

Ellers tar sydamer ca. kr 70,- for å legge opp buker og det er det jo verdt.

Annonse

Gjest buksepress

Jeg er 159 - 160 (har ikke målt så nøye), men har tydeligvis lange beien i forhold til kroppen. For str. 38 passer som regel i benlengden. Om du er smal ellers har jo DKNY ungdomsklær som er nesten like som baneklær. Men det forutsetter jo at du ikke har såmye hofter og lår da :-)

Ellers tar sydamer ca. kr 70,- for å legge opp buker og det er det jo verdt.

//Ellers tar sydamer ca. kr 70,- for å legge opp buker og det er det jo verdt.//

Gjør de det? Og jeg som har deeeen lekre buksa, men ikke tør å fikle med den selv. Hvor får man tak i sydamer? Gule sider...?

//Ellers tar sydamer ca. kr 70,- for å legge opp buker og det er det jo verdt.//

Gjør de det? Og jeg som har deeeen lekre buksa, men ikke tør å fikle med den selv. Hvor får man tak i sydamer? Gule sider...?

Jeg har "ei fast" som jeg bruker, og hun tar iallefall kr 70,-. Det kan lønne seg å spørre i en butikk eller i den butikken hvor du kjøpte buksa. De fleste butikker har "alliert" seg med en sydame som legger opp, syr ut, og inn osv... Men gule sider er også en idè, men jeg har inntrykk av at mange av disse får oppdragene mest direkte fra butikkene og derfor ikek annonserer.

Jeg spurte i en klesforetning jeg. Og så fikk jeg meg "fast" sydame :-)

Gjest buksepress

Jeg har "ei fast" som jeg bruker, og hun tar iallefall kr 70,-. Det kan lønne seg å spørre i en butikk eller i den butikken hvor du kjøpte buksa. De fleste butikker har "alliert" seg med en sydame som legger opp, syr ut, og inn osv... Men gule sider er også en idè, men jeg har inntrykk av at mange av disse får oppdragene mest direkte fra butikkene og derfor ikek annonserer.

Jeg spurte i en klesforetning jeg. Og så fikk jeg meg "fast" sydame :-)

//Jeg spurte i en klesforetning jeg. Og så fikk jeg meg "fast" sydame :-)//

Kjempelurt. Skal ta en liten runde med det første, kanskje undersøke litt i jungeltelegrafen.

Takk for supertips :)

Bor du i Oslo? Da kan du gå til "Rose" som er en liten systue som ligger i Youngsgt. De er flinke, og du kan hente klærne raskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...