Gå til innhold

Besatt av mat og slanking

Gjest frustert blupp

Anbefalte innlegg

Gjest frustert blupp

Hjelp..dette burde være på psykiatri men jeg har ikke råd til å betale for svar.

Jeg prøver å slanke meg litt, men i det siste har det kortsluttet i hjernen min.

Tenker bare på å spise sunnere og sunnere og mindre og mindre..Hvor mange kalorier bør man spise for å gå ned i vekt på en sunn måte?

Og hvor mange timer må man trene?

Huff..kanskje jeg rett og skal drite i å slanke meg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke betale for å få svar på psykiatriforumet. Men det er viktig at skriver at du ønsker svar fra NHD og andre. Når det gjelder slanking, gjelder det å endre de dårlige vanene sine. Spise mindre snop og sjokolade, brus, pølser og usunn mat, og mer frukt og grønnsaker og magert kjøtt og fisk. Drikk mye vann. Hvis du mener at du har spiseforstyrrelse bør du kontakte fastlegen din og få henvisning til psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få i deg mellom 1200 og 1600 kalorier pr dag. Men det kan være farlig å fokusere for mye på kaloriene, tenk heller på å spise riktig! Spis lite og ofte - 5 måltider for dagen er bra. Det anbefales også å få i seg "5 enheter" frukt/grønt hver dag.

Og hvis du blir uutholdelig snopesyk: Det er lov å unne seg litt godsakere. Ellers ville i alle fall jeg gått fra forstanden tror jeg:-) Men tenk litt der og: Bytt ut potetgullet med saltstenger, og spis vingummi og lakris i stedet for sjokolade. Da trenger du ikke ha spesielt dårlig samvittighet:-)

Og hvis du trener jevnlig gjør det slett ikke noe om du ikke følger en diett til punkt og prikke. Husk at fanatisme aldri fører noe godt med seg! Og trening krever energi - så husk å spise før og etter trening.

Suss fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...