Gjest Off. godkj. Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Ei på jobben min går rundt med navneskilt der det påstås at hun er "off.godkj. ****". Men hun er slett ikke utdannet til dette, og da er det vel straffbart for arbeidsgiver å utgi henne for å være profesjonell overfor kunder?? Jeg for min del, har denne off.godkj. tittelen, og ønsker ikke at hun skal "representere" mitt yrke.. Hva skal jeg gjøre? Vi er ikke mange på jobben, vil ikke lage "bråk" ved å ta det opp. Og det er jo strengt tatt kun arbeidsgivers problem, eller..? 0 Siter
Moraki Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Det er ikke lov, nei. Tips noen om saken, anonymt, så kan drittkjerringa bli pågrepet! Og hevnen er søt :-) 0 Siter
Gjest helsesekretær Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Nå vet jeg ikke så mye om flere yrker enn akkurat mitt - helsesekretær. Der var det sånn at de som har arbeidet i mange år kan søke om å få offentlig godkjenning, og dermed slippe å sette seg på skolebenken for å bli autorisert. Vet ikke lenger om denne overgangsordningen gjelder. Men kanskje dette er noe helt annet? Sykepleiere og hjelpepleiere tror jeg ikke har denne muligheten. Du finner mer om de yrkene det gjelder innen helsesektoren her http://odin.dep.no/hd/norsk/regelverk/lover/030061-200016/index-dok000-b-n-a.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.