Gå til innhold

Benhinnebetennelse?

ankel

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente som aktivt trener aerobic og spinning.

For et år siden gikk jeg på en aerobic-time som inneholdt hopp og løp. Etter noen uker fikk jeg vondt langs innsiden av benet, jeg stoppet da og trene på slike timer. Da kunne jeg kjenne at jeg verket, i dag har jeg vondt når jeg trykker på benet, mest oppfor "kulen" på foten. Hva skal jeg gjøre? Slutte å trene? Jeg går også mye, vil det bidra til å opperettholde verken? Jeg har også kjent verk langs yttersiden av føttene. Første gang jeg kjente verken var når jeg ikke hadde skikkelige spinningssko - jeg hadde foten på den siden av pedalen med "klossen" på, nå har jeg ordentlige sko. Men jeg kjenner det gjør vondt når jeg trykker på utsiden langs føttene. Kan det være at jeg belaster foten når jeg går, at jeg trør skjevt rett og slett?

Disse plagene er veldig irriterende for meg, jeg vil jo helst holde meg i god form - uten å skade kroppen min på noen som helst måte. Håper du kan gi meg noen svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svensken

(skulle rekommendera ilägg i hålfoten samt några dagars vila.) Lägg ett hankle på golvet samtidigt som du sitter bekvämt och gör gripövningar med tårna under kortare perioder ( 10 sek intervaller) detta kan upprepas så länge du inte känner obehag, gärna under en tv kväll eller dyl, Det brukar ta någon vecka innan det blir märkbara resultat men det kommer. När du börjar känna att du kan starta träna igen ( 2 veckor ca ) så var försiktig så skall det nog gå bra.

med stor sannolikhet så är det en slemhinna under foten som är inflammerad som orsakar dina problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Det kan hende at du i tillegg til å ha gode sko, trenger spesial lagde innlegg såler. Jeg hadde samme problemet, men vha. gode sko og såler (jeg har et par til trening som er litt mer demping, + et par til vanlig) går det mye bedre. Gi også bena dine en liten pause, slik at betennelsen får roet seg. Ta heller en tur i svømmehallen i jula.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...