Gå til innhold

Den antatte gjerningsmannen Lindh saken:

Anbefalte innlegg

- spiser sine egne klær på cella.

- Forsøker å tar rerper'n på alle tenklige måter.

- Har levd et dobbeltliv som nå er avslørt i hele skandinavia.

- Har nazivenner.

- Er en fotballhooligan.

- Har ikke tjent 1 krone de siste 13 årene.

- Lever likevel et JetSetliv basert på løgner og svindel, men er nå avslørt.

- Hater arbeiderklassen.

- Hater innvandrere.

- Drikker øl med Madde (dog ikke akkurat nå).

- Har begått innbrudd til og med hos sin far.

- Har mishandlet sin mor.

- Skulket skolen, fikk dårlige karakterer og var nær et mobbeobjekt, dog visstnok snill.

- Er aggresiv og voldsom.

- Er registert i 18 kriminalsaker, dog ikke noe "voldsomt".

- var fascinert av terrorisme, og forsøkte å gjemme seg for offentlighetens øyne.

- Var en slags agentromantiker. Han ville være usynlig i samfunnet, og finnes i så få registre som mulig.

- Har valgt å stille seg utenfor samfunnet og utenfor det offentlige lys.

Og mer til. Venner, folk som har sett han på gata, tidligere klassekamerater som egentlig aldri snakket med fyren, og Gud vet hvem, uttaler seg om alt mellom himmel og jord. Vi kan lese hele hans livsshistorie i bruddstykker, sitater fra mannen, rykter og det er jo ikke måte på hva svensk presse presterer å grave opp om fyren.

Det som slår meg er at det eneste vi leser om mannen er regelrett synsing fra tilfeldige mennesker, og dette blir presentert i media som faktaopplysninger før mannen i det hele tatt er tiltalt.

Noen bør få seg en alvorlig smell om DNA analysen som blir offentliggjort i morgen viser seg og ikke tilhøre denne mannen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120151-den-antatte-gjerningsmannen-lindh-saken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og noen sier at han ikke ligner på bildet..........

Til og med moren sier han ikke ligner på bildet, i tillegg til at en Djurgården supporter visstnok aldri ville funnet på å gå i Nike genser. De er tross alt litt uniformerte.

Vel, ikke vet jeg. Det kan selvsagt være han, men hvordan denne saken har blitt behandlet i forhold til å spre regelrette rykter om mannen, er direkte kvalmende.

Til og med moren sier han ikke ligner på bildet, i tillegg til at en Djurgården supporter visstnok aldri ville funnet på å gå i Nike genser. De er tross alt litt uniformerte.

Vel, ikke vet jeg. Det kan selvsagt være han, men hvordan denne saken har blitt behandlet i forhold til å spre regelrette rykter om mannen, er direkte kvalmende.

Enig - TENK deg bare om det var DU som ble siktet - hva vill evel ikke alle DOLINGENE har spredd av "sannheter" om deg? .æ)

Annonse

Gjest Stjernemor

Noe jeg har reagert på er at en av dem (husker ikke hvilken, gjerningsmann eller mistenkt) hadde veldig mye tatoveringer synlig på underarmen. Mens bildet av den andre ikke viste dette tydelig.

Men bildene var jo dårlige, de må vel ha sjekket ut noe så enkelt? Kan ikke skjønne annet enn at det må være et bra signalement i så fall.

Eller er det jeg som har blingsa? Var det ikke tatoveringer? Merkelig at ingen har sagt noe om det isåfall!

Gjest Stjernemor

For å si det slik, hvordan har du rukket å få med deg alt dette da?

Jeg har ikke giddet å lese alle detaljene, ærlig talt! Det har vel med interesse å gjøre. Så du er tydeligvis mer interessert i denne sladderen end det jeg er.

En behøver ikke sluke alt simn ligger ute av stoff vet du!

Enig - TENK deg bare om det var DU som ble siktet - hva vill evel ikke alle DOLINGENE har spredd av "sannheter" om deg? .æ)

Nettopp!

Og der tok du poenget mitt. Tenk hvor sinnssykt mye dritt man kan grave opp om folk dersom man spør de "rette" personene?

Og det er det de nå har gjort med denne mannen.

For å si det slik, hvordan har du rukket å få med deg alt dette da?

Jeg har ikke giddet å lese alle detaljene, ærlig talt! Det har vel med interesse å gjøre. Så du er tydeligvis mer interessert i denne sladderen end det jeg er.

En behøver ikke sluke alt simn ligger ute av stoff vet du!

Du må være ustyrtelig dum.

Jeg leser VG hver dag. I tillegg kjikker jeg innom Dagbladet og Aftenpostens nettaviser.

TV2 nyhetene og nyhetene på NRK får jeg også ofte med meg.

Det er her jeg har alt dette fra, og der kommentaren min om at du må være uhorvelig dum også kommer fra.

Det er tross alt helt normalt og følge med på nyhetene, og det er det jeg har gjort. Jeg sitter ikke og leser om fyren på sladresider, og samtlige av sitatene over er tatt ut medier de fleste nordmenn leser hver dag.

Høres jo ut som om det nå er en ledig plass for ham på DOL! ;-)

Med vennlig hilsen

Vel, gitt av de tilfeldige punktene jeg ramset opp over her, så ser det jo utvilsomt ut som om fyren hører hjemme her :)

Jeg glemte for øvrig å skrive at venner av han regner fyren som svært intelligent. Jupp, en doler for framtiden!

Annonse

Min eminente Sherlock-hjerne sier meg at dette ikke er samme mann, basert på to ting:

Mannen med Nikegenseren hadde ikke øreflipper, det har den arresterte.

Mannen med Nikegenseren har tatoveringer, det har ikke den arresterte.

Vetta faen, jeg. Det jeg veit, er at svensk politi er usigelig dumme på denne typen kriminalitet.

Gjest Stjernemor

Du må være ustyrtelig dum.

Jeg leser VG hver dag. I tillegg kjikker jeg innom Dagbladet og Aftenpostens nettaviser.

TV2 nyhetene og nyhetene på NRK får jeg også ofte med meg.

Det er her jeg har alt dette fra, og der kommentaren min om at du må være uhorvelig dum også kommer fra.

Det er tross alt helt normalt og følge med på nyhetene, og det er det jeg har gjort. Jeg sitter ikke og leser om fyren på sladresider, og samtlige av sitatene over er tatt ut medier de fleste nordmenn leser hver dag.

Det var da litt av en overreaksjon da!

Det er vel noe slikt webbis viser til når de nevner uheldig drittkasting, angripe andre debbatanter med skjellsord istedenfor mer normal diskusjonsteknikk. Vel, vel.

Jeg leser 'sladderbladene' (VG, SE og Hør) pluss aviser og følger med på myhetene selv, jeg da! Akkurat det samme som deg. Det du da tydeligvis ikke fikk med deg, var at det ER jo mulig å VELGE BORT de nyhetene en synes er lavmål innholdsmesig. VEd å lå være å lese alt, og lukke ørene for deler av nyhetssendignene.

Hjernen blir nok forsøplet allikevel i våre dager. En behøver ikke forholde seg til dritten i all sin forsmedelige detaljrikdom, det holder av og til med hovedtrekka.

Beklager at du følte deg SÅ truffet!

Det er vel noe slikt webbis viser til når de nevner uheldig drittkasting, angripe andre debbatanter med skjellsord istedenfor mer normal diskusjonsteknikk. Vel, vel.

Jeg leser 'sladderbladene' (VG, SE og Hør) pluss aviser og følger med på myhetene selv, jeg da! Akkurat det samme som deg. Det du da tydeligvis ikke fikk med deg, var at det ER jo mulig å VELGE BORT de nyhetene en synes er lavmål innholdsmesig. VEd å lå være å lese alt, og lukke ørene for deler av nyhetssendignene.

Hjernen blir nok forsøplet allikevel i våre dager. En behøver ikke forholde seg til dritten i all sin forsmedelige detaljrikdom, det holder av og til med hovedtrekka.

Du forstår fortsatt ikke. Jeg synes nyhetene om Lindh saken er interessant. Det at pressen i sine artikler vedrørende saken har en overdreven fokus på hva "tilfeldige forbipasserende" måtte sitte inne med av rykter om den mistenkte, og at de presser dette i vilden sky, er det vanskelig å unngå og se så sant man åpner en eller annen av dagens aviser eller skrur på televisjonen i løpet av døgnet. Dette gjør jeg.

Det er jo tross alt nettopp det jeg kritiserer. Det at pressen, og svensk politi, går ut med alle disse opplysningene om en mistenkt i en sak, allerede før det i det hele tatt finnes snev av bevis mot mannen. De ødelegger tross alt hans liv dersom han skulle vise seg å være uskyldig.

Du har åpenbart tolket dette på en eller annen hysterisk måte om at jeg plages med å lese karakteristikkene av han.

Derav påstanden om at det ikke kan være så jævla mange hjemme hos deg, en påstand som verken er hissig eller et tegn på at jeg ble "provosert" over svaret ditt. Totalt hjernedøde innlegg uten mål og mening skal det tross alt litt til for å la seg provosere over.

Det er for øvrig ikke slike innlegg webbis snakker om. Webbis tillater at man skjeller og smeller litt så sant man er tøff nok til å fortelle hva man mener under eget nick. Og det gjør jeg, noe webbis vet.

Den antatte morderen blir jo ikke mer riktig person om SDD slutter å lese nyheter! :-)

Mange kommer til å få seg en skikkelig smell i forbindelse med et erstatningsoppgjør hvis det viser seg at han ikke er gjerningsmannen.

Hvor har pressens "vær varsom plakat" blitt stuet vekk hen i denne saken?

Virker som om noen har hengt bildet av denne personen forann plakaten.....

Mange kommer til å få seg en skikkelig smell i forbindelse med et erstatningsoppgjør hvis det viser seg at han ikke er gjerningsmannen.

Hvor har pressens "vær varsom plakat" blitt stuet vekk hen i denne saken?

Virker som om noen har hengt bildet av denne personen forann plakaten.....

Jeg ser nå at enkelte deler av pressen, f.eks. Dagbladet, i tillegg har vært barmhjertige nok til å gi mannen et kallenavn.

"Nazi-per".

Makan.

Jeg ser nå at enkelte deler av pressen, f.eks. Dagbladet, i tillegg har vært barmhjertige nok til å gi mannen et kallenavn.

"Nazi-per".

Makan.

Hei,

Bare for å påpeke: Etter det jeg vet, er han faktisk kjent som "Nazi Per", og Dagbladet har satt det i > som viser at det er et sitat.

Jeg sier ikke at det er greit at de gjør det, men det bør nevnes.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...