Gå til innhold

Et par vesentlige detaljer


Grip

Anbefalte innlegg

For det første. Til valgstyret. I hjembygda var stemmelokalet slik innredet at to urner sto rett foran køen av de som ventet på å stemme. En urne for kommunevalg, en for fylkestingsvalg. "Alle" kunne altså se om Grip stemte i begge valgene, eller om han stod over ett og i tilfelle hvilket. Dette må da være i strid med regelverket?

For det andre. Som hyppig reisende på hoteller rundt i landet, er jeg henvist til hotellet frokostsal om morgenen. Her finnes brød som man overlater til gjestene å skjære opp. Mange gode hoteller legger et stykke tøy over brødet, slik at man gripe over dette når man skjærer seg et stykke.

Stadig flere hoteller kutter ut dette tøystykket, med den følge at samtlige av hotellets gjester legger sine klamme klør over brødet. Det som måtte være på disse fingrene havner etterhvert i min munn via brødskiva.

Det ser ut som det er kun jeg som reagerer på dette, og det er derfor litt vanskelig å gå bananas i frokostsalen. Jeg tar heller et knekkebrød.

Når man tenker hvor mange som har klødd seg på ballene og ræva og deretter tar i brødet som jeg så skal spise, blir det nesten for meget.

Kan noen med kontakter i hotellbransjen ta med dette innspillet?

...

Det er nok å bli forbanna for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Grip

    14

  • sigga

    9

  • Sør

    8

  • favn

    4

Mest aktive i denne tråden

De som ville, kunne jo sett at du bar på to sedler og hvilken farge de hadde også. Når de ble stemplet, kunne de også glodd. Skjønner ikke problemet...

Når det gjelder brødet, støtter jeg deg 100%!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: ""Alle" kunne altså se om Grip stemte i begge valgene, eller om han stod over ett og i tilfelle hvilket. Dette må da være i strid med regelverket?"

"Alle" kan jo, hvis de er interessert nok, se om du går og stemmer også...

Videre, hvis du vil la folk tro at du har stemt, uten å stemme, kan du jo bare la være å legge en seddel i konvolutten.

====

Det er imponerende hvor mye sutring som kommer fra høyresiden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: ""Alle" kunne altså se om Grip stemte i begge valgene, eller om han stod over ett og i tilfelle hvilket. Dette må da være i strid med regelverket?"

"Alle" kan jo, hvis de er interessert nok, se om du går og stemmer også...

Videre, hvis du vil la folk tro at du har stemt, uten å stemme, kan du jo bare la være å legge en seddel i konvolutten.

====

Det er imponerende hvor mye sutring som kommer fra høyresiden.

Med vennlig hilsen

Du må nok finne deg i at vi har frie, hemmelige valg her i landet, selv om du prefererer andre systemer med andre, mer begrensede valgordninger.

Vi har hemmelige valg, og det fungerer jo greit, altså i forhold til hvilket parti vi stemmer på. Det er også hemmelig om vi stemmer eller ikke, siden listene som krysses ikke er tilgjengelig for allmenheten. Slik lokalet var arrangert, var det imidlertid ikke hemmelig om velgeren stemte ved ett eller begge valg. Spørsmålet blir om dette er i tråd med retningslinjene.

Det kan umulig ha så mye med politiske sympatier å gjøre, med mindre man synes hemmelige valg er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PÅ seg selv kjenner man andre; klør du deg på balene før du forsyner deg av brødfatet??

Og når dt gjelder valget; hvem vil vel kringkaste hvilke valg du stemte på og ikke??

Mine valgsedler ble lagt i en konvolutt, navnet mitt ble påført og det samme ble fødseledatoen. Bare fordet jeg ikke stemte ved mitt "lille hjørnevalgkontor", men valgte det mest sentrale...Er det anonymt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ seg selv kjenner man andre; klør du deg på balene før du forsyner deg av brødfatet??

Og når dt gjelder valget; hvem vil vel kringkaste hvilke valg du stemte på og ikke??

Mine valgsedler ble lagt i en konvolutt, navnet mitt ble påført og det samme ble fødseledatoen. Bare fordet jeg ikke stemte ved mitt "lille hjørnevalgkontor", men valgte det mest sentrale...Er det anonymt??

blabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ seg selv kjenner man andre; klør du deg på balene før du forsyner deg av brødfatet??

Og når dt gjelder valget; hvem vil vel kringkaste hvilke valg du stemte på og ikke??

Mine valgsedler ble lagt i en konvolutt, navnet mitt ble påført og det samme ble fødseledatoen. Bare fordet jeg ikke stemte ved mitt "lille hjørnevalgkontor", men valgte det mest sentrale...Er det anonymt??

Så begge ble lagt i en og samme konvolutt? I min valgkrets brukte man ingen konvolutt og dessuten to urner, slik at det slett ikke var hemmelig at Grip stod over fylkestingsvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det første er å si at på disse kanter var det det samme, hm... det var vel sånn overalt antakelig. Æsj, er det noe å bry seg om?

Hotellbrød - enig, det er virkelig ekkelt. Jeg minnes tråder på Dol der sjokkerende mange står fram og fnyser av alminnelig håndhygiene *urk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ seg selv kjenner man andre; klør du deg på balene før du forsyner deg av brødfatet??

Og når dt gjelder valget; hvem vil vel kringkaste hvilke valg du stemte på og ikke??

Mine valgsedler ble lagt i en konvolutt, navnet mitt ble påført og det samme ble fødseledatoen. Bare fordet jeg ikke stemte ved mitt "lille hjørnevalgkontor", men valgte det mest sentrale...Er det anonymt??

Jeg håper jo at de fleste unngår å klø seg i ballene umiddelbart før man entrer frokostsalen...men ikke alle.

Av en busslast med 60 øst-tyskere, kan vi anslå at 20 av dem har tvilsom personlig hygiene. Det er nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok finne deg i at vi har frie, hemmelige valg her i landet, selv om du prefererer andre systemer med andre, mer begrensede valgordninger.

Vi har hemmelige valg, og det fungerer jo greit, altså i forhold til hvilket parti vi stemmer på. Det er også hemmelig om vi stemmer eller ikke, siden listene som krysses ikke er tilgjengelig for allmenheten. Slik lokalet var arrangert, var det imidlertid ikke hemmelig om velgeren stemte ved ett eller begge valg. Spørsmålet blir om dette er i tråd med retningslinjene.

Det kan umulig ha så mye med politiske sympatier å gjøre, med mindre man synes hemmelige valg er en uting.

Hva er det for noe tull?

Det ER da 100% hemmelig HVA du stemmer, og 100% hemmelig OM du stemmer.

Selvsagt kan "noen" spionere på deg for å se om du går til valglokalet, men da er det snakk om paranoia.

Hva foreslår du? Hemmelige valglokaler som ingen vet om?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så begge ble lagt i en og samme konvolutt? I min valgkrets brukte man ingen konvolutt og dessuten to urner, slik at det slett ikke var hemmelig at Grip stod over fylkestingsvalget.

Ved forhåndsstemmingen la vi begge stemmene i en konvolutt og i en urne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til det første er å si at på disse kanter var det det samme, hm... det var vel sånn overalt antakelig. Æsj, er det noe å bry seg om?

Hotellbrød - enig, det er virkelig ekkelt. Jeg minnes tråder på Dol der sjokkerende mange står fram og fnyser av alminnelig håndhygiene *urk*

Det er jo ikke så mye å bry seg med, kanskje...men hadde en følelse av at enkelte kunne føle en form for konformitetspress i retning av å stemme ved begge valg. I så fall er det ikke helt bra, etter mitt syn.

Håndhygiene er en ting. Jeg kunne også skrevet litt om de forskjellige frokostbuffeter og andre anretninger hvor kreti og pleit svinser omkring og nyser over varene, eller at det kommer litt drev av kjeften under en latterkule eller noe slikt.

Nei, det eneste forsvarlige er fan meg kaffe og røyk. De varene er i alle fall ikke innsauset av snørr og gørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved forhåndsstemmingen la vi begge stemmene i en konvolutt og i en urne.

Med vennlig hilsen

..og da er det jo greit. Men slik var det altså ikke ved selve valgtinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe tull?

Det ER da 100% hemmelig HVA du stemmer, og 100% hemmelig OM du stemmer.

Selvsagt kan "noen" spionere på deg for å se om du går til valglokalet, men da er det snakk om paranoia.

Hva foreslår du? Hemmelige valglokaler som ingen vet om?

Med vennlig hilsen

Det er hemmelig hva vi stemmer, og om vi stemmer.

Burde det da ikke også være hemmelig om vi stemte ved begge eller bare ett av mandagens valg?

Er det noen saklig grunn til å trekke et skille her? Rent praktisk er det jo ingen problemer å gjøre også dette hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så begge ble lagt i en og samme konvolutt? I min valgkrets brukte man ingen konvolutt og dessuten to urner, slik at det slett ikke var hemmelig at Grip stod over fylkestingsvalget.

Ja, først i en konvolutt siden i en annen...

..vil bare si at det ikke er hemmelig at du bare stemte ved et valg nå heller, når du har kunngjort det her...(",)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo at de fleste unngår å klø seg i ballene umiddelbart før man entrer frokostsalen...men ikke alle.

Av en busslast med 60 øst-tyskere, kan vi anslå at 20 av dem har tvilsom personlig hygiene. Det er nok for meg.

For ikke å snakke om japsene liksom...de fjerter jo over alt der hvor de ferdes...(",)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...