Gå til innhold

Et par vesentlige detaljer


Grip

Anbefalte innlegg

Hvor stemte du, Sør? Hos oss i Oslo var det slik favn beskriver. Ingen konvolutter, kun en A4-stemmeseddel som ble brettet sammen én gang.

Men man kan selvfølgelig gjøre en stemmeseddel ugyldig med overstrykninger, klussing etc. hvis man vil late som man stemmer, men ikke vil gjøre det. Men blanke stemmer så jeg ikke.

Sør har jo skrevet lenger oppe at han forhåndsstemte. Da må jo sedlene legges i konvolut og navn/fødselsnummer føres på. Ellers kan man stemme mange ganger. Stemmer man i en annen krins enn der man hører til på selve valgdagen må man også ha konvolutt. Ellers kan jo en velger kjøre rundt og stemme i alle valglokalene i sin kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Grip

    14

  • sigga

    9

  • Sør

    8

  • favn

    4

Mest aktive i denne tråden

Hvor stemte du, Sør? Hos oss i Oslo var det slik favn beskriver. Ingen konvolutter, kun en A4-stemmeseddel som ble brettet sammen én gang.

Men man kan selvfølgelig gjøre en stemmeseddel ugyldig med overstrykninger, klussing etc. hvis man vil late som man stemmer, men ikke vil gjøre det. Men blanke stemmer så jeg ikke.

Jeg forhåndsstemte i Stavanger.

Det har vært likt de gangene jeg har stemt hos ambassader i utlandet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Joda, det burde være hemmelig, men det er jo ikke vanskelig å legge en blank stemme i urnen da?

For øvrig er det jo ikke hemmelig om du stemmer, fordi "alle" kan jo vente på deg utenfor stemmelokalet...

Med vennlig hilsen

De fleste hadde ikke konvolutter -og det var heller ikke vanlig at det lå blanke stemmer fremme -og da blir det jo ikke likt overalt -DET burde det i alle fall vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære, se på denne, litt sent men...

http://nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg_2003/3105019.html

Ja, der har vi det. Det dukker opp flere saker. En stadig økende tilsjasking av våre frie og hemmelige valg. Jeg forstår det slik at hvis det hadde vært observatører fra FN her, hadde vi fått mye pepper i sluttrapporten.

Jeg lurer på hvorfor det utvikler seg slik. Er det et rent forfall med bakgrunn i tankeløshet? Neppe.

Hvis man også trekker inn endring i valglov hvor man tar bort adgang til å stryke, blir jeg neste paranoid.

Kan det være slik at man for å skåne de som toppet stryklistene, har fjernet denne muligheten?

Jeg skjønner ikke dette. Jeg skjønner bare at den evinnelige påstanden om at endring i valgloven skal være til beste for velgerne, er noe jævla vrøvl.

Neste gang blir valgdeltakelsen enda lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...