Gå til innhold

Råd mot å utsette ting?

Anbefalte innlegg

Jeg har et gjøremål hengende over meg som jeg stadig utsetter, fordi det er så ulystbetont. Vet at jeg vil få det mye bedre når det er overstått. Men har utsatt det i månedsvis. Enda det kanskje tar bare 2 dager å få det ferdig (noen timer hver dag).

Har du noen råd? Hva hjalp deg å komme i gang når du utsatte ting?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120334-r%C3%A5d-mot-%C3%A5-utsette-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

At jeg beklaget meg til en venninne, og så tilbød hun å hjelpe meg. Da kunne jeg jo liksom ikke si nei heller. Så da tok vi en helg hos meg. Jeg laget god mat og kjøpte inn rødvin, og så jobbet vi litt og pratet litt og spiste litt og drakk litt, og lo mye - og det ble faktisk en fest istedenfor en kjedlig jobb ut av det.

Skjønner hvordan du har det. Hva med å gjøre litt om gangen. Ta en del hver dag, sett av en time eller to til dette. Eller bare bestem deg for at i dag eller i morgen skal du gjøre dette unna. Det vil nok gjøre at du slapper mer av. Sett på litt musikk eller lag deg en god kopp te eller gi deg selv en belønning etterpå. Lurer på hva dette er som du usetter?

Straff deg selv med noe du ikke klarer deg uten, f.eks. et yndlingsprogram på tv (videoopptak ikke lov!!) eller morgendusjen før jobb. Et eller annet som du selv føler vil svi.

Iflg Dr.Phil funker dette også når man har en uvane om alltid å være for sen. Jeg skal teste om akkurat dét funker..:-)

At jeg beklaget meg til en venninne, og så tilbød hun å hjelpe meg. Da kunne jeg jo liksom ikke si nei heller. Så da tok vi en helg hos meg. Jeg laget god mat og kjøpte inn rødvin, og så jobbet vi litt og pratet litt og spiste litt og drakk litt, og lo mye - og det ble faktisk en fest istedenfor en kjedlig jobb ut av det.

Finn frem det du skal jobbe med og si til deg selv at du bare skal jobbe ti minutter.

Det værtste er som regel å komme igang.

Men når man først er litt inne i det (hva det nå enn er) så går alt mye greiere!

Kanskje du orker en halvtime. Da er du allerede godt i gang.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...