Gjest Ikke nu Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Hei! Jeg er 23 år og har de siste fire-fem årene vært overvektig. I mars begynte jeg og slanke meg, og gikk ned fra ca 79,5 til 76kg. Men så gikk det over styr og jeg la på meg igjen. I juni tok jeg igjen mot til meg, og begynte å slanke meg. Jeg har nå slanket bort 14kg (fra 77,4 til 63,4kg). Selvfølgelig er jeg kjempestolt. Det er en utrolig fin følelse å passe klær jeg ikke har kunnet bruke på 5-6 år Målet mitt var i utgangspunktet 58 kg, men det jeg nå tenker på er om det kanskje blir litt for mye? Jeg vil jo være innenfor normalvekt i følge bmi uansett om jeg veier 63kg eller 58kg. Synes ikke det er noe pent med folk som er for tynne, og er redd for å se "avmagret" ut. Målet mitt er å se sunn ut, men problemet mitt er at jeg ikke selv klarer å se forskjell på meg selv lenger når jeg f.eks tar av 1 kg. (Ser det bare på vekten). (Jeg merket det kjempegodt til å begynne med, spessielt på klær o.l, men nå har jeg ikke noe jeg kan merke det på). Derfor føler jeg at jeg trenger synspunkter på hva som er fint! Sambo mener at jeg ser helt ok ut og at jeg ikke trenger og slanke meg (men det har han sagt uansett hvordan jeg har sett ut ). Jeg kunne godt ha tenkt meg å ta av noen kg til. Føler at det henger litt her og dær. Har lyst til å stramme opp mage o.l, men det kan man jo gjøre uten å tape vekt. Jeg er 169høy, og som sagt 63,4 kg. (Rundt midjen er jeg ca 72cm og på det bredeste rundt hoften er jeg ca 96cm. Hvis det kan ha noe og si dersom dere ønsker å skape dere et inntrykk av meg). Er det noen som har noen meninger om dette? Skal jeg satse på å gå ned til 58 kg, slanke bort et par kg til, eller prøve å normalisere vekten der den er nå? På forhånd takk for svar klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wilmaa Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hei! Du har all grunn til å være stolt av deg selv, wow! Har du kanskje noen tips til meg hvordan du klarte dette? Hadde blitt kjempe glad for det! Forresten så høres din nåværende vekt helt passende ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke nu Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei! Du har all grunn til å være stolt av deg selv, wow! Har du kanskje noen tips til meg hvordan du klarte dette? Hadde blitt kjempe glad for det! Forresten så høres din nåværende vekt helt passende ut. Hei! Takk for svar Jeg tror jeg skal prøve å nå 60kg, å så prøve å stabilisere vekten (da har jeg jo et par kg å gå på uten at jeg føler at det gjør noe hvis jeg legger litt på meg i den fasen). Jeg trener litt hver dag, og prøver å spise sunt. (I alle fall sunnere enn før:). Godter spiser jeg bare i helgene. Prøver å holde meg unna mat jeg vet inneholder mye sukker og fett. Har byttet ut lettmelk med skummet melk, vanlig syltetøy med Lerum lettsyltetøy, vanlig yoghurt med lett yoghurt osv. Bruker mer salat og ris til måltidene. Har vi f.eks gryterett til middag, så lager jeg en salat til og også ris. Så spiser jeg mindre av gryteretten og mer av salaten (på den måten kan jeg slanke meg uten at jeg slanker hele familien. Sambo kan jo spise så mye gryterett han vil). Prøver også å ikke spise så veldig mye til måltidene. Merker at jeg blir fortere mett nå,enn det jeg ble før. Husk at det er mye som er sunt, men som ikke er slankende, f.eks nøtter inneholder utrolig mye kcalorier. Nå vet ikke jeg om du er overvektig eller bare ønsker å slanke bort et par kg (?!), men du kan jo ta en titt inne på sidene til Grete Roede, (www.greteroede.no) der er det mange oppskrifter på mat som inneholder litt mindre kcalorier (oppskrifter på kaker og boller o.l). Der kan du også regne ut BMI så finner du din normalvekt Lykke til Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.