Gå til innhold

Nervesmerter?


kjellola

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann som i lengere tid har hatt smerter i nedre del av benene, armene og testikklene. Plagene startet med nummenhet i nedre del av benene og armene "kalde føtter". Dette har nå utviklet seg til å bli mere "brennende" smerter. Jeg har nå lignende smerter i testikklene, penis og i hofteområdet. I tillegg er allmenntillstanden dårlig.

Jeg har vært hos lege flere ganger uten å få noe som hjelper. Har fått Ciproxin for prostatitt. Jeg holder for tiden på med en omfattende utskiftning av amalgam, uten at jeg vet om det er grunnen til at plagene blir så MYE kraftigere.

Hva kan dette være?

Hilsen

Fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du forteller ikke i hvilken grad du er utredet. Diagnosen høres ut som perifer polynevralgi, som ikke betyr annet en smerter fra de små nervene i hender/føtter.Det hører med endel prøver, gjerne vitamin B12-måling, samt kanskje utelukke infeksjon etter flått-bitt. Også viktig å utelukke sukkersyke og for høyt alkohol-inntak. Dersom legen din ikke finner årsak etter blodprøver og vanlige tester på nervesystemet ( bilder av rygg/ryggmarg bør også vurderes), kan det kanskje vurderes om en nevrolog kan undersøke deg. Noen ganger finner man ingen sikker årsak til brennende smerter på hender/føtter, det viktigste blir å utelukke kjente sykdommer. Det er sværtlite sannsynlig at plagene skyldes amalgam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...