Gå til innhold

Beskytte dem som beskyttes skal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

26

• Sør

15

• Goliath

12

• pip

6

Mest aktive i denne tråden

Vet ikke helt hva jeg synes om "gapestokk" prinsippet, men i dette tilfellet klarer jeg ikke å være negativ til det.

Det kunne godt vært gjort mot en del andre gjengangere innenfor grov vold og overgrep på andre områder også....

Det samme har skjedd i forbindelse med pedofili, se avslutningsvis i artikkelen

Annonse

Annonse

Hvis du fortsatt ikke tar pointet, så tror jeg det er nytteløst å prøve å forklare.

Du får slå på ironidetektoren din så lenge, så kanskje når den den har varmet opp...

Jeg ser helt klart "ironien" i dette. Men det var sikkert ikke så ironisk ment fra nick. H*n er vel bare ute etter å bruke ordet "utlending" mest mulig i sammenheng med noe negativt.

Det skjønte jeg ikke...?

Det forstår jeg, for når jeg nå leser artikkelen ser jeg at de har fjernet det de skrev om det tidligere i dag.

Det stod da at de måtte slutte med den kampanjen den gang på grunn av lynsjestemning, folk tok loven i egne hender og noen av de som ble uthengt tok sågar livet av seg.

I tillegg stod det også at noen uskyldige ble offer for dette.

Jeg har selvsagt ingenting i mot at pedofile, kvinnebankere og den slags berme blir blåst opp på førstesiden av avisene, men jeg er litt skeptisk til dette likevel.

Hvor skal tross alt grensen gå? Hvem er de neste som skal henges ut? Folk som slåss på byen? Folk som gjør et innbrudd? Folk som nasker en snickers på Rimi? Folk som er utro?

Det er vanskelig å vite hvor grensen skal gå og gapestokkprinsippet burde siviliserte land heve seg over.

Personlig er jeg mer for å gjennopta brenning av antatte hekser.

Slikt har jeg overhodet ikke sansen for - det er en undergravelse av rettsstaten.

I Storbritannia holdt en kvinnelig lege på å bli offentlig lynsjet av en mobb - hun ble redded av politiet i siste liten.

Årsaken var at avisen hadde annonsert at det var en pedofile som hadde flyttet til området, og kvinnen hadde satt opp et skilt med "barnelege".

Folkene i mobben kunne ikke forskjell på "pedophile" og "pediatrician" og holdt på å drepe henne!

Med vennlig hilsen

Det samme har skjedd i forbindelse med pedofili, se avslutningsvis i artikkelen

Javisst Og for en yttreliggående fanatiker som deg hadde det selvsagt vært ekstra "morsomt" hvis det hadde vært en av disse som hadde blitt hengt ut og forhåpentligvis lynsjet:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=47558

Ikke sant ?

Javisst Og for en yttreliggående fanatiker som deg hadde det selvsagt vært ekstra "morsomt" hvis det hadde vært en av disse som hadde blitt hengt ut og forhåpentligvis lynsjet:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=47558

Ikke sant ?

Det forundrer neppe noen her at du forsvarer konemishandlere.

Og da du gjentatte ganger har insistert på at du er et dyr og kun et dyr, er det bare en ting å si: Adjøss med deg, din ape.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...