Gå til innhold

Slanking

Gjest Zilla

Anbefalte innlegg

Prøver å gå ned noen få kilo i vekt nå og prøver å gjøre om kostholdet mitt. Før har jeg egentlig bare spist et stort og usundt måltid hver dag som har resultert i litt vektoppgang. Jeg spiser som regel slik:

Frukost: 2 skiver med kalkunpålegg

Lusj: 2 skiver med mager leverpostei

Middag: Fiskekake med gønnsaker

Kveld: 2 skiver med kalkunpålegg.

Er dette alt for mye? Noen tips til forbedringer? Jeg har ikke så stor matøkonomi så dette går egentlig bare akkurat. Har begrenset tilgang til kjøkken. Kun mikrobølgeovn og kjøleskap.

Av og til bytter jeg ut middagen med et brødmåltid.

Trener 45 min styrke (Kari Jaquessen opplegg) annen hver dag og de andre dagene går jeg en rask tur ca 45 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brødet er ferdigoppskåret kornbrød eller kneip. Skivene er veldig tynne. Jeg spise 2 eller 3 fiskekaker.

Syns det virker som du spiser lite.

Men det er mye bedre for forbrenningen å spise mange små måltider enn ett kjempemåltid.

Grovt brød og grove knekkebrød metter mer enn kneipp. Fiber legger man ikke på seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som du spiser lite.

Men det er mye bedre for forbrenningen å spise mange små måltider enn ett kjempemåltid.

Grovt brød og grove knekkebrød metter mer enn kneipp. Fiber legger man ikke på seg av.

Så jeg bør bytte ut kornbrødet og kneipen med et Fedon brød eller Ingrids rugbrød (eller hva det nå heter)? De selger ikke noen mellomting her.

Hvor mye synst du jeg bør legge til pr dag før jeg spiser nok da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødet er ferdigoppskåret kornbrød eller kneip. Skivene er veldig tynne. Jeg spise 2 eller 3 fiskekaker.

Du spiser alt for lite mat. Det sier seg selv at man ikke går ned i vekt når du ikke gir kroppen det den trenger, og derfor ender opp med å sette den i forsvarssituasjon hvor du lagrer fett.

Jeg ville også forsøkt å bytte to av måltidene med annen mat enn brød. Det å basere nesten samtlige måltider på brød er ikke spesielt lurt. Du får jo ikke i deg en dritt av proteiner, sånn med unntak av den ekstremt lille mengden proteiner en kalkunpølse på 5 gram inneholder, samt det fiskekakene inneholder.

Fiskekaker, dersom du steker dem som nordmenn flest - altså med smør i bøtter og spann - er heller ikke sunt å spise hver dag.

Kjør noe sånt:

Frokost: En kornblanding (gjerne 4korn, det er godt!) med skummet kulturmelk. Billig og sunt.

Mellommåltid: Gjerne noe frukt.

Lunsj: F.eks. tunfisk og ris. Veldig billig og veldig sunt.

Middag: Spis det du vil, men varier.

Kvelds: En halv kylling med ris? Et par-tre brødskiver med makrell i tomat, eller lignende.

Spis ca hver tredje time for å holde forbrenningen konstant, drikk mye vann, og ikke vær hysterisk opptatt av å spise "for mye".

Feilen til mange slankere er tross alt at de gjør nettopp det motsatte, og gjør som deg - altså spiser for lite.

Ellers er 45 minutter med pingleprogrammet til Jaqueson knapt verdt å ofre en tanke. For det første tar det ca 45 minutter med trening før kroppen i det hele tatt begynner å brenne fett, og for det andre er det totalt meningsløst å kjøre et styrkeprogram hvor man ikke sliter seg skikkelig ut (med forbehold om at du ikke er pensjonist eller har en eller annen skade som setter naturlige begrensninger).

Hvis du likevel ikke har muligheten til noe skikkelig styrketrening f.eks. på et helsestudio hvor du trener som gutta og sliter deg ut, men likevel på død og liv skal trene som Jaqueson, så ville jeg først kjørt hennes program på 45 minutter, og så tatt meg en jogge, sykle eller en rask-gange-tur, på ca 30 minutter.

Det er bedre å trene skikkelig 3 ganger i uka enn å trene halvveis 7 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...