Gå til innhold

Hva skal mutter gjøre med katten?!

Anbefalte innlegg

Jammen hvorfor sier alle som har peil på og jobber med dyr og slike ting, at kastrering er det eneste rette, og til kattens eget beste?

Tro meg jeg har vært veldig i tvil på om man bør gjøre slikt eller ikke, og jeg har hentet masse info om det fra dyrlegen og dyrebeskyttelsen og alt mulig, og det ser for meg ut til at det er det eneste vi kunne gjøre..

Dessuten er det da ingen som har kuttet av kuken;)..Jeg tror de klipper "ledningene" nå, nesten sånn som de gjør med menn når de ikke vil ha barn..(?)(katten min i Oslo er kastrert men en ser da at han har baller bak der...)

Men det er såklart kjempetrist at han er så ulykkelig..:-(Men vi tror kanskje kragen plager ham mer enn manglende fertilitet, altså..;)

Jeg tror dere har gjort det eneste rette, og at lille herr pus vil roe seg snart. Litt tufs og stressa vil han være en stund til. Kok litt sei til ham, så skal du se han blir glad. Han kommer til å bli go'venner med dere om kort tid!

Min katt fikk forresten ikke krage da han ble kastrert?

Lykke til videre!

Fortsetter under...

laguna1365380434

Jeg tror dere har gjort det eneste rette, og at lille herr pus vil roe seg snart. Litt tufs og stressa vil han være en stund til. Kok litt sei til ham, så skal du se han blir glad. Han kommer til å bli go'venner med dere om kort tid!

Min katt fikk forresten ikke krage da han ble kastrert?

Lykke til videre!

:o)

Håper det! De er veldig bekymret for ikke å bli tilgitt der oppe..Får tro sei blir bra.

Han er visstnok i bedre form nå, og har til og med ligget litt i fanget, så vi får bare håpe han ikke stikker av når han kommer ut igjen..:-o

Lisabeth her sier også kragen ikke er nødvendig, så det har jeg ringt og medelt om..:)

Håper virkelig at han vil tilgi etterhvert! Det har bare gått noen timer, han ble hentet hos dyrlegen kl 16.30..

Og har det altså ikke kjekt..Huff&huff, vi føler oss som de kjeltringene her nå..(jeg fordi jeg har agitert for dyrelegebesøket, mutter fordi katten er såpass anklagende i sin atferd som han er..)

Ah, bare noen timer. Da er det rimelig normalt, og det går seg nok til rimelig snart :-)

"................"

Katten er nok bare forvirret over hva som har skjedd. Hold ham inne på et lunt og trygt rom sammen med mat og et kattedo.

Hvis han er skeptisk på dere eller viser reddsel når noen kommer nær ham, så ikke press kos på han. Da blir han bare mer nervøs. Sett deg heller ned på litt avstand og snakk rolig til katten. Når katten er trygg vil han komme frem selv. Det verste er å presse kos på en katt som er nervøs eller redd.

Har kastrert flere hannkatter og ingen har brukt krage. Heller ikke hunnkatten min, der inngrepet er mye større.

Da dere dro til dyrlegen burde katten være i et reisebur vis den ikke er bilvant. Det verste er kattepiss i setene. Det er umulig å få bort. :)

I helga fikk den ene katten vår maurgiftpulver på potene. Da måtte vi hive henne i dusjen og gi motgift. Det var ikke populært! Hun furtet i ca 7-8 timer. Da var hun blitt sånn passe blid igjen og krøp opp i sengen for kos.

Ta det med ro. Katten vil ikke hate dere for alltid. La den bli trygg på dere først før dere slepper den ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...