Gå til innhold

Frp vi ta statsstøtten fra jøder

Anbefalte innlegg

"Oslo Frp vil ta statsstøtten og vigselsretten fra trossamfunn som praktiserer kjønnsdelte forsamlinger. Dette vil få dramatiske konsekvenser for jødiske og muslimske menigheter, mener Norsk Forening mot Antisemittisme."

"Forslaget er fremmet i et dokument utarbeidet av styret i Oslo Fremskrittsparti. Dokumentet er enstemmig vedtatt og er blant annet forfattet av varaordfører Svenn Kristiansen i Oslo, skriver tidsskriftet Monitor."

Kilde:

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article.jhtml?articleID=443432

Bør disse religionene få statsstøtte, eller bør religioner som diskriminerer på kjønn, legning eller rase bli diskvalifisert?

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest dokumentet det her snakkes om, men ved første øyekast ser det bare ut som om Frp har valgt å anvende samme loven for Loke som for Tor. Kjønnslemlestelse er i strid med norsk lov såvel som våre etiske og moralske retningslinjer for hva som er menneskeverd. Jøder skal ikke unntas fra dette.

Iflg. Hagen har Israel Frps offentlig uttalte støtte, men som de fleste vet, så består Frp av en meget høy andel tvilsomme elementer med sympatier i leire de fleste gjerne skulle sett gjemt og glemt. Men uansett, jeg tror ikke det er noe sjakktrekk av Mohn å lage en sak på dette.

Jeg er prinsippielt mot å støtte religiøse eller tvilsomme ideologiske organisasjoner, og jeg er også mot å støtte en type kultur som ikke kan stå på egne bein..

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest dokumentet det her snakkes om, men ved første øyekast ser det bare ut som om Frp har valgt å anvende samme loven for Loke som for Tor. Kjønnslemlestelse er i strid med norsk lov såvel som våre etiske og moralske retningslinjer for hva som er menneskeverd. Jøder skal ikke unntas fra dette.

Iflg. Hagen har Israel Frps offentlig uttalte støtte, men som de fleste vet, så består Frp av en meget høy andel tvilsomme elementer med sympatier i leire de fleste gjerne skulle sett gjemt og glemt. Men uansett, jeg tror ikke det er noe sjakktrekk av Mohn å lage en sak på dette.

Jeg er prinsippielt mot å støtte religiøse eller tvilsomme ideologiske organisasjoner, og jeg er også mot å støtte en type kultur som ikke kan stå på egne bein..

Personlig er jeg imot enhver statsstøtte av trossamfunn. Men hvis man nå skal utelate samfunn på grunn av diskriminering, kjønnslemlestelse etc., så blir det ikke mange igjen som får støtte.

"....................."

Personlig er jeg imot enhver statsstøtte av trossamfunn. Men hvis man nå skal utelate samfunn på grunn av diskriminering, kjønnslemlestelse etc., så blir det ikke mange igjen som får støtte.

"....................."

Penger spart er penger tjent.

De bør bli diskvalifisert.

For hvorfor skal vi støtte religioner eller organisasjoner som forsøker å opprettholde de negative sider ved sin kultur etter å ha kommet til Norge?

Så da bør ALLE organisasjoner som ikke arbeider ihht menneskerettighetene bli diskvalifisert?

Annonse

Så da bør ALLE organisasjoner som ikke arbeider ihht menneskerettighetene bli diskvalifisert?

Som sagt - jeg kan ikke forstå hvorfor vi skal støtte religioner eller organisasjoner som forsøker å opprettholde de negative sider ved sin kultur etter å ha kommet til Norge.

Vedrørende menneskerettigher så kommer det an på fortolkningen av dem og hva du konkret sikter til.

Men klargjør gjerne Sør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...