Gå til innhold

Kjæreste fra et annet land

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg føler meg sikker på at kjæresten min er mannen i mitt liv, men så har vi (iallfall jeg) litt problemer med å se hvor i huleste vi skal bo.

Jeg er norsk, han er britisk. Vi bor i Tyskland.

På sikt kan jeg tenke meg å slå meg ned i Norge for godt. Han kan godt tenke seg å bo 10 år i Norge for så kanskje å bo 10 år i Tyskland igjen...

Han har allerede bodd her i 12 år.

Vi har begge veldig lyst på barn, og han mener at barn har godt av å bo i flere land, så sant man ikke flytter rundt i hytt og pine for ofte.

Hvordan funker slikt??

Vi er 31 og 33.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120871-kj%C3%A6reste-fra-et-annet-land/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo trivselen som avgjør. Og noen mennesker er slik at hjemmet deres kan være hvor som helst, "wherever I lay my hat, that's my home" som Paul Young sang en gang i tiden:-)

Jeg er nok ikke slik. Jeg prøvde å flytte til en kjæreste, og forlot Norge i 1½ år. Men jeg maktet det ikke, jeg lengtet meg syk etter familie og venner. Skrev tjukke brev hver uke, og fikk opptil flere brev om dagen tilbake:-)

Særlig tungt var det da eldstebroren min fikk barn, og ringte meg midt på natten og fortalte nyheten. DA følte jeg meg ensom da!

Det høres jo ut som din britiske venn ikke har så store problemer med å slå seg ned andre plasser. Kanskje han like gjerne finner et hjem i Norge (for godt) etter ti år? Den eneste måten dere kan finne det ut på, er jo å prøve. Men få barna deres i Norge...vi har jo helt unike rettigheter og fordeler for kvinner og barn, med lang svangerskapspermisjon med lønn og alt.Gratis helsekontroller, gratis tannlege i skoleårene osv osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...