Gå til innhold

hjelp dere erfarne kvinner! ;)

Anbefalte innlegg

vet ikke helt hvor det her passer inn hen... Prøver nå her, siden jeg regner med at masse forskjellige folk er her... Nåja..

Føler for tida at jeg bare sliter mer og mer med PMS. Tror i hvertfall det er det, for det er en uke før mensen det er verst. Føler meg smådeprimert nesten hele tida, og blir fort satt ut hvis noe går imot meg. Vil bare sove, og griner utrolig lett.. Er støtt irritert på kjæresten min, og tviler masse på hva jeg føler for ham... Føler meg ikke som meg sjøl i det hele tatt! Er ikke glad for tida, og egentlig er jeg ei glajente!! Noen som kjenner seg igjen? Hva kan jeg gjøre????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120881-hjelp-dere-erfarne-kvinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har flere ganger lest et tips som sies å kunne hjelpe mot PMS. Så til slutt fulgte jeg det; B-VITAMINER!

At noe så enkelt og noe så harmløst skulle kunne hjelpe, virket utrolig på meg. Men jeg ville forsøke.

Jeg kjøpte et glass med noe som heter "B-vitamin kompleks" på apoteket. Den inneholder 6 ulike b-vitaminer. B-vitaminer er også vannløselige, og derfor ikke noe farlig å ta ekstra tilskudd av, det er ikke noe som "hoper seg opp" i kroppen, men det overflødige skilles ut i urinen.

Jeg bestemte meg for å ta to B-vitaminpiller daglig. Etter et par måneder på dette B-vitaminet, var det ingen tvil lenger; det hjalp!!!

Helt fabelaktig, men jeg er nesten ikke plaget av PMS overhodet lenger. Nå har jeg tatt dem siden januar, og borte vekk er det krigerske, fæle humøret jeg før hadde i forkant. Jeg er meg selv, bare!! Merker ikke at mensen er på gang lenger i det hele tatt. Ingen grining eller noe.

Jeg anbefaler deg å prøve. Som sagt, det gjør ingen skade, og det har bare fordeler. Men ha tålmodighet, de virker ikke over natta! Du må nok vente en måned eller to før du ser noen resultater.

Gjest Raggarpoket

Jeg er ikke akkurat en erfaren kvinne, men jeg har det på akkurat samme måte som du beskriver her...

Begynte på p-piller for ca 2 år siden, for det første la jeg på meg masse over natta, og fikk mye magesmerter og humøret ble helt sinnsykt. Samboeren min som er en utrolig snill og god gutt fikk virkelig gjennomgå. Han kunne omtrent bare si til meg at han var glad i meg, og jeg klikka fullstendig. Skjelte han ut etter noter helt uten grunn, og når det gikk opp for meg hva jeg hadde gjort så kom tårene.... Og jeg vet ikke hvorfor! For meg er det helt uforklarlig. Da gikk jeg på Synfase. Byttet over til Yasmin for å se om dette kunne hjelpe på kiloene og magesmertene-som var uutholdelige! Med Yasmin sluttet jeg å gå opp, magesmertene ga seg(ble iallefall mye bedre!!) og humøret er også mye bedre! Jeg er nemlig også en skikkelig glad jente! Aldri noen gang vært ordentlig sur, men plutselig var jeg det hele tiden... Nå smiler jeg mye mer, og det skal litt mer til for at jeg begynner å grine. Tårene sitter fremdeles løst, men nå har jeg mer kontroll over meg selv...

Vet ikke om dette innlegget var til noen hjelp for deg, men det er helt tydelig at det var p-pillene som var det største problemet for meg!

Ønsker deg ihvertfall masse lykke til!

Det ordner seg nok-håper jeg!

*Klem*

Jeg er ikke akkurat en erfaren kvinne, men jeg har det på akkurat samme måte som du beskriver her...

Begynte på p-piller for ca 2 år siden, for det første la jeg på meg masse over natta, og fikk mye magesmerter og humøret ble helt sinnsykt. Samboeren min som er en utrolig snill og god gutt fikk virkelig gjennomgå. Han kunne omtrent bare si til meg at han var glad i meg, og jeg klikka fullstendig. Skjelte han ut etter noter helt uten grunn, og når det gikk opp for meg hva jeg hadde gjort så kom tårene.... Og jeg vet ikke hvorfor! For meg er det helt uforklarlig. Da gikk jeg på Synfase. Byttet over til Yasmin for å se om dette kunne hjelpe på kiloene og magesmertene-som var uutholdelige! Med Yasmin sluttet jeg å gå opp, magesmertene ga seg(ble iallefall mye bedre!!) og humøret er også mye bedre! Jeg er nemlig også en skikkelig glad jente! Aldri noen gang vært ordentlig sur, men plutselig var jeg det hele tiden... Nå smiler jeg mye mer, og det skal litt mer til for at jeg begynner å grine. Tårene sitter fremdeles løst, men nå har jeg mer kontroll over meg selv...

Vet ikke om dette innlegget var til noen hjelp for deg, men det er helt tydelig at det var p-pillene som var det største problemet for meg!

Ønsker deg ihvertfall masse lykke til!

Det ordner seg nok-håper jeg!

*Klem*

går faktisk på yasmin, og de er veldig bra... Hmmm... Prøve B-vitamin trikset lenger ned... Trur kanskje jeg skal snakke med legen min også.

Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Og det starter ca. 1 uke før mensen. Jeg vil tro at det er et sant helvete for samboeren min! Blir grinete, og starter krangler ut av intet.

Ser lenger ned at B.vitaminer skal hjelpe. Tror jeg skal prøve det, for slik som dette vil jeg ikke ha det!

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Går du på p-piller kan det være hele grunnen! Jeg måtte slutte med dem i sin tid.

Ellers er et godt råd mot PMS Efamol fra helsekosten. Nattlysolje. En kapsel hver dag, og to i uken før mensen. Kan ikke greie meg uten jeg. Ikke familien heller tror jeg, da ville jeg blitt en furie.

Prøv B 6 vitamin, 60mg per dag. Apoteket har bokser med 40mg i hver pille.

Hvis det ikke alene virker, kan du kjøpe Geranium, 100% eterisk olje. Pust dypt inn(fra flasken) gjennom nesen noenn ganger. Har ofte en god virkning. Begge disse virker etter noen timer.

Jeg har flere ganger lest et tips som sies å kunne hjelpe mot PMS. Så til slutt fulgte jeg det; B-VITAMINER!

At noe så enkelt og noe så harmløst skulle kunne hjelpe, virket utrolig på meg. Men jeg ville forsøke.

Jeg kjøpte et glass med noe som heter "B-vitamin kompleks" på apoteket. Den inneholder 6 ulike b-vitaminer. B-vitaminer er også vannløselige, og derfor ikke noe farlig å ta ekstra tilskudd av, det er ikke noe som "hoper seg opp" i kroppen, men det overflødige skilles ut i urinen.

Jeg bestemte meg for å ta to B-vitaminpiller daglig. Etter et par måneder på dette B-vitaminet, var det ingen tvil lenger; det hjalp!!!

Helt fabelaktig, men jeg er nesten ikke plaget av PMS overhodet lenger. Nå har jeg tatt dem siden januar, og borte vekk er det krigerske, fæle humøret jeg før hadde i forkant. Jeg er meg selv, bare!! Merker ikke at mensen er på gang lenger i det hele tatt. Ingen grining eller noe.

Jeg anbefaler deg å prøve. Som sagt, det gjør ingen skade, og det har bare fordeler. Men ha tålmodighet, de virker ikke over natta! Du må nok vente en måned eller to før du ser noen resultater.

Kanskje dumt å spørre deg da som slipper å passe vekten, jeg har hørt at man får økt matlyst av B-vitaminkomplekser, har du merket noe til det?

Annonse

Kanskje dumt å spørre deg da som slipper å passe vekten, jeg har hørt at man får økt matlyst av B-vitaminkomplekser, har du merket noe til det?

kan jo bare ta krom mot det.. ;D

Tenker jeg prøver B-vitaminer og nattlysolje... Begynner å bli litt desperat, og vet at jeg ikke greier å prate med noen om det.

Jeg skal jo alltid være noe for meg selv, så jeg har for sikkerhets skyld postmenstruelle, ikke premenstruelle plager. Men to ting hjelper: Løpeturer der jeg inni meg virkelig raser ut, skjeller og smeller og knuser og dreper, hadde jeg nær sagt. Etterpå har jeg det godt.

Det andre er Triomega woman. Tar to piller hver eneste dag.

Tror PMS blir bedre med årene, hvis det kan være noen trøst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...