Gå til innhold

Har du vært på New Zeland? ( Å dra dit et friår, med familie)

Anbefalte innlegg

Heisann.

En ganske unik mulighet, å få dra dit, et år....

Hus, jobb til en av oss, og unger som vil. (Den minste har ikke stemmerett *s*)

Men, hvor henvender vi oss, enklest sett, for å finne ut alt vi trenger å vite?

Får jeg beholde arb.led.trygd?

Det gjelds vel ikke utenom Eu?

Hva med barnetrygd?

Joda, skal sjekke trygdekontoret...

Men, tenk om noen av dere har vært gjennom den mølla?

Vaskiner, etc....

Og til sist, ville du gjort det?

Leid ut huset, pakka ned det mest nødvendige, og bodd der nede et år?

Uten kontakt med familien, annet enn e.mail og telf? (vi har syke, gamle foreldre)

Men dette er ikke årlige tilbud man får, og det hadde passet utmerket nå, i forhold til unger, alder etc.......

Og for meg, som ikke har jobb her hjemme heller......

Fortsetter under...

Jeg kan ikke hjelpe deg med spørsmålene dine men ville bare si at jeg ikke hadde nølt ett sekund med å dra! Jeg har bare mellomlandet i new zeland men jeg har vært i australia og det er verdens deiligste land! Herlig klima (selv om det kan bli dritt vær der og) hyggelige folk, avslappet stemning og vakkert,vakkert,vakkert! Hadde jeg fått muligheten skulle jeg garantert gjort det!!

Lykke til :)

Ikke nøl. DRA når dere har sjansen. Sjekk med trygdekontoret, firmaet til den som skal jobbe, trygdekontoret for utenlandssaker, folkeregistret for å nevne noen. Dette ordner seg. Prisene er helt andre dernede. Du har ikke jobb, ikke tenk for mye på økonomien. Hvis dere har penger så DRA. Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...