Gå til innhold

Hvordan kverke løvtre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kverker jeg et løvtre og er sikker på at det ikke kommer igjen? Vil slippe å skjære ned og få masse nye skudd. Har prøvd Roundup, noe som ikke virket. Har hørt at kobberspiker er tingen. Noen som vet om noe som virker?

Skrevet

Roundup virker, men du må ikke bruke pingleRoundup. Konsentrert utgave som sprøytes på stubben. Spesielt virksomt i sevjetida, selvsagt.

Skrevet

Jeg trodde det sto: hvordan KVELE et løvtre, og tenkte umiddelbart at DET må ta lang tid hvis treet er over en meter.

*skikkelig inne i hage-råd for tiden*

Skrevet

Riv av barken rundt hele stammen i et 20-30 cms høyt felt. Neste sommer er treet forhåpentligvis dødt, evt. må dere la det stå til sommeren 2005. Sag det da ned og det vil ikke komme nye skudd fra rota. Har jeg hørt i alle fall.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

I boka mi står det at man skal bore noen hull i stubben og helle på sterkt saltvann flere ganger gjennom sesongen - så tørker stubben inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...