Gjest Datakløna Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Benytter Outlook 2002. Har Windows XP og ADSL abonnement fra Telenor. På server for utgående epost (SMTP) skal der stå smtp.online.no. Og det stemmer. Laget en e-post konto på Hotmail som jeg sente til og fra for å kontrollere oppsettet i Outlook. Da virket det inn mot min pc, men epost ut havnet bare i "Sendte elementer" uten feilmeldinger. Det kom ingen epost inn på Hotmail-kontoen. Har prøvd å reinstallere Outlook uten at det hjalp. Gikk til Outlook Express. Under "Lokale mapper" er der "Utboks"-mappe, men ikke "Innboks"-mappe. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Der er helt sikker noen her som har god peiling på dette. Har du forslag til hvordan få til utgående epost også ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121133-ms-outlook-epost-inn-ok-ikke-ut/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Hei, Jeg vet ikke om jeg misforstår, men.... Du har 2 forskjellige epost-kontoer? En hotmail-konto (som du har satt opp i Outlook Express) og en Telenor Online konto? Hotmail kontoen din bruker ikke smtp-serveren - den går "direkte". Telenor Online kontoen din sender du via smtp.online.no serveren. Kan du sende epost fra den ene kontoen til den andre, men ikke motsatt? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121133-ms-outlook-epost-inn-ok-ikke-ut/#findComment-733893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Forsøk å sende en mail til deg selv, dvs til den samme adressen som du sender fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121133-ms-outlook-epost-inn-ok-ikke-ut/#findComment-733932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Datakløna Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Forsøk å sende en mail til deg selv, dvs til den samme adressen som du sender fra. Har gjort som du foreslo, men det virket på samme måte. Derfor kan ikke epostadressen på Hotmail være feilskrevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121133-ms-outlook-epost-inn-ok-ikke-ut/#findComment-734348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Datakløna Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hei, Jeg vet ikke om jeg misforstår, men.... Du har 2 forskjellige epost-kontoer? En hotmail-konto (som du har satt opp i Outlook Express) og en Telenor Online konto? Hotmail kontoen din bruker ikke smtp-serveren - den går "direkte". Telenor Online kontoen din sender du via smtp.online.no serveren. Kan du sende epost fra den ene kontoen til den andre, men ikke motsatt? Med vennlig hilsen "Jeg vet ikke om jeg misforstår, men.... Du har 2 forskjellige epost-kontoer?" Ja. Men Hotmailkontoen ble bare brukt for å finne ut om Outlook fungerte. "En hotmail-konto (som du har satt opp i Outlook Express) og en Telenor Online konto?" Nei. Hotmail-kontoen når jeg kun fra nettleseren, ikke fra Outlook. "Kan du sende epost fra den ene kontoen til den andre, men ikke motsatt?" Ja, nettopp. Hotmail fungerer OK både inn og ut. Outlook fungerer inn, men ikke ut. Og det er problemet ! Vil gjerne ha en skikkelig epost. Sender til Hotmailkonto. Det går ikke. Svarer på eposten fra Hotmailkonto. Det går heller ikke. I begge tilfeller havner svaret i "sendte elementer", men kommer ikke inn på Hotmailkonto. Jeg tror det er noe rart/feil med Outlook, men får ingen feilmelding ! Går inn på Verktøy, epostkontoer, Merker av for "vise eller endre epostkontoer", Klikker neste-knapp. Får opp nytt vindu med tittel "E-postkontoer". Det som står der er OK (Outlook behandler epost fra disse kontoene i følgende rekkefølge: pop.online.no type: POP/SMTP) Klikker på "Endre#-knappen. Får nytt vindu. Det som står der er også OK. I feltet server for utgående e-post står det smtp.online.no. Klikker på knappen "test kontoinstillinger". Får da opp et nytt vindu med en liste. I denne listen står det huket av med grønne haker blant annet "søk etter server for utgående epost(SMTP)" og for "Søk etter server for inngående epost (POP3)". Status "fullført" står det på alt. Lukker dette vinduet og går tilbake til vinduet "E-postkontoer". Klikker på knappen "flere innstillinger" og får opp enda et nytt vindu. Det har tittelen "Innstillinger for e-post for internet" Vinduet har fire arkfaner: "Generelt", "Server for utgående e-post", "Tilkopling", og "avansert". Klikker på "avansert". Så kommer poenget. Der står følgende: Serieportnumre. Innkommende e-post (POP3) : 110. Ikke kryss foran "denne serveren krever sikker tilkopling (SSL)". Utgående e-post (SMTP): 25 Ikke kryss foran "Denne serveren krever sikker tilkopling (SSL)". Klikker på knappen "bruk standardinstillinger" uten at verdiene i feltene endrer seg. Avslutter dette og går til Outlook Express. Denne har ikke Innboks-mappe. Sette cursor på Lokale mapper og høyreklikker. Velger "Ny mappe" i menyen som da dukker opp. Det kommer et vindu med tittel "opprett mappe". Skriver "Innboks" i feltet for mappenavn. Klikker på OK-knapp. Får feilmelding: "Det finnes allerede en mappe med dette navnet" Forlag til hvordan man skal får satt inn den manglende innboksen i Outlook Express ? (Outlook har alle boksene sine i behold.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121133-ms-outlook-epost-inn-ok-ikke-ut/#findComment-734376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 "Jeg vet ikke om jeg misforstår, men.... Du har 2 forskjellige epost-kontoer?" Ja. Men Hotmailkontoen ble bare brukt for å finne ut om Outlook fungerte. "En hotmail-konto (som du har satt opp i Outlook Express) og en Telenor Online konto?" Nei. Hotmail-kontoen når jeg kun fra nettleseren, ikke fra Outlook. "Kan du sende epost fra den ene kontoen til den andre, men ikke motsatt?" Ja, nettopp. Hotmail fungerer OK både inn og ut. Outlook fungerer inn, men ikke ut. Og det er problemet ! Vil gjerne ha en skikkelig epost. Sender til Hotmailkonto. Det går ikke. Svarer på eposten fra Hotmailkonto. Det går heller ikke. I begge tilfeller havner svaret i "sendte elementer", men kommer ikke inn på Hotmailkonto. Jeg tror det er noe rart/feil med Outlook, men får ingen feilmelding ! Går inn på Verktøy, epostkontoer, Merker av for "vise eller endre epostkontoer", Klikker neste-knapp. Får opp nytt vindu med tittel "E-postkontoer". Det som står der er OK (Outlook behandler epost fra disse kontoene i følgende rekkefølge: pop.online.no type: POP/SMTP) Klikker på "Endre#-knappen. Får nytt vindu. Det som står der er også OK. I feltet server for utgående e-post står det smtp.online.no. Klikker på knappen "test kontoinstillinger". Får da opp et nytt vindu med en liste. I denne listen står det huket av med grønne haker blant annet "søk etter server for utgående epost(SMTP)" og for "Søk etter server for inngående epost (POP3)". Status "fullført" står det på alt. Lukker dette vinduet og går tilbake til vinduet "E-postkontoer". Klikker på knappen "flere innstillinger" og får opp enda et nytt vindu. Det har tittelen "Innstillinger for e-post for internet" Vinduet har fire arkfaner: "Generelt", "Server for utgående e-post", "Tilkopling", og "avansert". Klikker på "avansert". Så kommer poenget. Der står følgende: Serieportnumre. Innkommende e-post (POP3) : 110. Ikke kryss foran "denne serveren krever sikker tilkopling (SSL)". Utgående e-post (SMTP): 25 Ikke kryss foran "Denne serveren krever sikker tilkopling (SSL)". Klikker på knappen "bruk standardinstillinger" uten at verdiene i feltene endrer seg. Avslutter dette og går til Outlook Express. Denne har ikke Innboks-mappe. Sette cursor på Lokale mapper og høyreklikker. Velger "Ny mappe" i menyen som da dukker opp. Det kommer et vindu med tittel "opprett mappe". Skriver "Innboks" i feltet for mappenavn. Klikker på OK-knapp. Får feilmelding: "Det finnes allerede en mappe med dette navnet" Forlag til hvordan man skal får satt inn den manglende innboksen i Outlook Express ? (Outlook har alle boksene sine i behold.) En ting du kan forsøke er å bruke mail.online.no i stedet for smtp.online.no 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121133-ms-outlook-epost-inn-ok-ikke-ut/#findComment-734441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.