Gå til innhold

Lene og Dorthe


Gjest Raffine

Anbefalte innlegg

Hehe, det er ikke noe med meg og Meatloaf, bare så det er sagt. Ikke er jeg en fan heller :)

Og jeg ser ikke på MTV. Jeg har ikke engang kanalen, men det hender jeg har det i bakgrunn om jeg er på jobb et sted med tv.

Jeg uttrykte meg vel også litt feil i og med at det jeg mente var at intelligent musikk, med tekster som betyr noe, selvsagt finnes, men den blir knapt masseprodusert lenger. Derfor er det veldig sjelden jeg hører på musikk som er laget i løpet av de siste årene.

Men kan du nevne noen nye band (de siste 10 årene) som har noe å komme med?

De finnes, men sånn i skrivende stund sliter jeg med å komme på noen.

Det eneste må være Rammstein, et virkelig innovativt metalband, men siden jeg ikke forstår tysk skal jeg ikke her uttale meg om tekstene :)

(Jeg tenker for øvrig ikke spesielt på metalmusikk. Radiohead _var_ jo et band som hadde noe å komme med helt i starten).

"Men kan du nevne noen nye band (de siste 10 årene) som har noe å komme med?"

Dette spørsmålet er for teit til at jeg gidder å svare på det. Kanskje det var retorisk?

"Det eneste må være Rammstein, et virkelig innovativt metalband, men siden jeg ikke forstår tysk skal jeg ikke her uttale meg om tekstene"

Har du hørt Laibach, en av de viktigste inpirasjonskildene for Rammstein? De var i Norge forrige uke. Hvis du ikke har hørt dem før så sørg for å gjøre det snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    14

  • Zirine

    8

  • Altman

    7

  • punkyB

    7

Mest aktive i denne tråden

"Men kan du nevne noen nye band (de siste 10 årene) som har noe å komme med?"

Dette spørsmålet er for teit til at jeg gidder å svare på det. Kanskje det var retorisk?

"Det eneste må være Rammstein, et virkelig innovativt metalband, men siden jeg ikke forstår tysk skal jeg ikke her uttale meg om tekstene"

Har du hørt Laibach, en av de viktigste inpirasjonskildene for Rammstein? De var i Norge forrige uke. Hvis du ikke har hørt dem før så sørg for å gjøre det snart

"Dette spørsmålet er for teit til at jeg gidder å svare på det. Kanskje det var retorisk?"

Det var faktisk helt seriøst. Jeg har selv store problemer med å finne god musikk som ikke er 30 år gammel (med visse unntak), så jeg har vel mer eller mindre sluttet å lete.

Derfor trenger jeg råd.

Laibach har jeg aldri hørt om, men det skal sjekkes ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette spørsmålet er for teit til at jeg gidder å svare på det. Kanskje det var retorisk?"

Det var faktisk helt seriøst. Jeg har selv store problemer med å finne god musikk som ikke er 30 år gammel (med visse unntak), så jeg har vel mer eller mindre sluttet å lete.

Derfor trenger jeg råd.

Laibach har jeg aldri hørt om, men det skal sjekkes ut!

Ok, band du bør låne øre til:

- Death in Vegas

- Primal Scream

- Goldie

- Tricky

- Massive Attack

- Portishead

Jeg vil også anbefale det gamle bandet til Björk, Sugarcubes.... DET er musikk du ikke finner mange steder

Jeg får forresten mer og mer sansen for Rammstein :) De gjør seg helt klart best på moderspråket... jeg hørte den engelske versjonen av Du Hast, og den suger skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, band du bør låne øre til:

- Death in Vegas

- Primal Scream

- Goldie

- Tricky

- Massive Attack

- Portishead

Jeg vil også anbefale det gamle bandet til Björk, Sugarcubes.... DET er musikk du ikke finner mange steder

Jeg får forresten mer og mer sansen for Rammstein :) De gjør seg helt klart best på moderspråket... jeg hørte den engelske versjonen av Du Hast, og den suger skikkelig.

Men det der er alle band jeg jo selvsagt har hørt, men som jeg ikke synes er noe bedre enn helt ok. Death In Vegas skal jeg derimot ikke uttale meg for hardt om, da jeg her ikke har hørt veldig mye på dem.

Når det gjelder eksbandet til ulumskheten Bjørk så har jeg noe grunnleggende i mot dette menneskelige svaret på svartedauen, så det er bare å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det der er alle band jeg jo selvsagt har hørt, men som jeg ikke synes er noe bedre enn helt ok. Death In Vegas skal jeg derimot ikke uttale meg for hardt om, da jeg her ikke har hørt veldig mye på dem.

Når det gjelder eksbandet til ulumskheten Bjørk så har jeg noe grunnleggende i mot dette menneskelige svaret på svartedauen, så det er bare å glemme.

Men prøv likevel.... det ER verdt det... faktisk :)

Jeg liker henne heller ikke nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men prøv likevel.... det ER verdt det... faktisk :)

Jeg liker henne heller ikke nå

Det er _med_ Bjørk eller er det en annen vokalist?

Med Bjørk er det meningsløst. Jeg får brekninger når jeg hører dama, og hun er ikke akkurat vrien å kjenne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er _med_ Bjørk eller er det en annen vokalist?

Med Bjørk er det meningsløst. Jeg får brekninger når jeg hører dama, og hun er ikke akkurat vrien å kjenne igjen.

Den dama er helt for jævelig, og musikken hennes står i samme stil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...