Gå til innhold

Trenger litt hagehjelp...

Anbefalte innlegg

Vi skal snart flytte, og da får jeg er hageflekk å bekymre meg for.

Hagen er overgrodd. Bør jeg renske alle blomsterbed og sette ned løker før vinteren? Hvilke løker? Er det sånn at noe settes ned om høsten, og andre ting om våren?

Vi har også flere buskvekster vi må bli kvitt. Disse har enorme røtter. Må jeg ha traktorhjelp til å dra opp dritten? Ser for meg dette som en storjobb :(

Hva er det pent å plante i en hage? Gjerne nyttevekster og andre lettstelte pene vekster.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121142-trenger-litt-hagehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du ikke har flyttet ditt enda og det begynner å hast med å få ned vårløkene, ville jeg ha brukt vinteren til å planlegge litt hvordan du vil ha hagen og eventuelt begynne å rydde opp, slik at du er klar til større arbeid til våren.

Det blir dumt å plante masse løker nå i høst for så å måtte ta de opp og flytte de til våren igjen. Samt at de kommer i veien for andre ting du vil gjøre i hagen.

For å ha blomstring til våren igjen kan du ganske tidlig begynne å plante ut noen stauder, som violer. Disse blomstrer hele sesongen. Plantet mine i mai og de blomstrer enda. Andre løker du kan plante til våren er liljer, iriser og høstkrokus.

Jeg skulle gjerne hjulpet deg med hagen, men her må jeg desverre melde pass.

Hvis du ikke lurer på løvetann da. Kaniner spiser løvetann, så hvis du har problemer med løvetann så kjøper du kaniner.

Fikk du det med deg? Kaniner - løvetann.

Skal legge dette innlegget i favoritter, sånn at jeg er sikker på å huske denne kombinasjonen.

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...