Gå til innhold

Grrr.... Bostøtte og kvm

Anbefalte innlegg

Gjest anonympådenneher

Kan det virkelig stemme at jeg ikke har krav på bostøtte når jeg leier i sameie, og leil. er mindre enn 40 kvm? Det er jo en GRUNN til at det er mindre, nettopp fordi man ikke har råd til å leie større! Hvis det er slik er det en idiotisk regel! Går på attføring og er avhengig av supplerende sosialhjelp for å klare meg, og sos. kontoret maser om at jeg skal søke, men jeg har jo ikke krav på noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121146-grrr-bost%C3%B8tte-og-kvm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lenger krav til 40 kvm. for kommunal bolig i de fire største byene for husstander med:

*barn under 18 år

*person med grunnstønad, hjelpestønad eller yrkesskadeerstatning etter folketrygdloven

*person med attføringspenger eller rehabiliteringspenger

*person med sosial stønad som eneste inntekt, med en varighet på minst ett år

Sosialkontor ER masete når det er snakk om steder de kan spare inn noen kroner.

Gjest anonympådenneher

Ikke lenger krav til 40 kvm. for kommunal bolig i de fire største byene for husstander med:

*barn under 18 år

*person med grunnstønad, hjelpestønad eller yrkesskadeerstatning etter folketrygdloven

*person med attføringspenger eller rehabiliteringspenger

*person med sosial stønad som eneste inntekt, med en varighet på minst ett år

Sosialkontor ER masete når det er snakk om steder de kan spare inn noen kroner.

Bare det at jeg ikke bor i komm. bolig... Takk for svar, forresten.

Bare det at jeg ikke bor i komm. bolig... Takk for svar, forresten.

gnfl, midt i natta. Så ikke engang at det sto kommunal.

Da er jo reglene like latterlige som før, om ikke enda verre.

40kvm grensen hadde mye å gjøre med å sikre en noenlunde standard. Dersom kommunene nå får lov å pakke familier inn på bøttekott, men privatpersoner ikke får gjøre det samme .. da er det noe skjevt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...