Gå til innhold

Tror dere på "fprnemmelse for mord"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

grunnen til at politiet ikke vil samarbeide er vel heller at de er redde for at noen skal gjøre jobben dems bedre enn dem selv?!

Nei - grunnen til at politiet ikke vil samarbeide er at de VET at det er juks og bedrageri, og de vil ikke kaste bort verdifull tid på åpenbar løgn.

Politiet i både Norge og Danmark har uttalt at det ALDRI noensinne har forekommet at et mord har blitt oppklart av disse bedragerene.

Individuelle politifolk har trukket inn "synske" flere ganger - det har ALDRI noensinne gitt noe resultat, annet enn bortkastet tid.

Med vennlig hilsen

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• fresja

4

• Grip

3

• Goliath

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du begår en klassisk feil!

Du skriver: "Ja, jeg tror på dette, hvorfor skulle det ikke være mer mellom himmel og jord !!!!"

At det er mer mellom himmel og jord, innebærer IKKE at "klarsynhet" er én av disse tingene. Tvertimot så har test etter test vist at de påstått "klarsynte" overhodet ikke kan "se" noe som helst, og at de er bedragere.

Med vennlig hilsen

Du begår også en feil ved at du utelukker muligheten.

Hvis man er med på premissene om at der finnes "mer" enn vi mennesker er i stand til å fatte, er siriils påstand like holdbar som din.

Hvis man imidlertid mener at mennesker av i dag har den fulle oversikt og at "alt" som finnes allerede er dokumentert, har du selvsagt rett. Men en slik forutsetning er trolig naiv.

Skrevet

Du begår også en feil ved at du utelukker muligheten.

Hvis man er med på premissene om at der finnes "mer" enn vi mennesker er i stand til å fatte, er siriils påstand like holdbar som din.

Hvis man imidlertid mener at mennesker av i dag har den fulle oversikt og at "alt" som finnes allerede er dokumentert, har du selvsagt rett. Men en slik forutsetning er trolig naiv.

Hei,

Nei, siriils påstand er absurd, fordi man da åpner for at en hvilken som helst teori (uavhengig av hvor fantasifull den er) skal tas seriøst. Ergo må man ta tro på at jeg har kastet en lilla kaffekopp i bane rundt månen, fordi jeg påstår det.

Et slikt system er åpenbart absurd, og derfor sier vi at det er de som kommer med en påstand som må bevise den ("disse tablettene hjelper mot kreft", "jeg er klarsynt"), og ikke alle vi andre som må motbevise teorier som aldri har vært bevist.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Nei, siriils påstand er absurd, fordi man da åpner for at en hvilken som helst teori (uavhengig av hvor fantasifull den er) skal tas seriøst. Ergo må man ta tro på at jeg har kastet en lilla kaffekopp i bane rundt månen, fordi jeg påstår det.

Et slikt system er åpenbart absurd, og derfor sier vi at det er de som kommer med en påstand som må bevise den ("disse tablettene hjelper mot kreft", "jeg er klarsynt"), og ikke alle vi andre som må motbevise teorier som aldri har vært bevist.

Med vennlig hilsen

Man tror jo hva man vil. Med alder lærer man at hvor lite man vet og hvor liten grunn det er til å være kategorisk. Jeg er enig med deg i at dette tøvet kunne vi vært spart for. Ikke fordi det er løgn og dikt (eller sant for den sakens skyld), men fordi det belaster pårørende.

For oss andre er det enklest å forholde oss til det vi vet (eller tror vi vet). Resten får vi tro på eller la være.

Men like forbanna er det nok omkring oss enn det Sør og Grip er i stand til å fatte, i alle fall sør.

Skrevet

Man tror jo hva man vil. Med alder lærer man at hvor lite man vet og hvor liten grunn det er til å være kategorisk. Jeg er enig med deg i at dette tøvet kunne vi vært spart for. Ikke fordi det er løgn og dikt (eller sant for den sakens skyld), men fordi det belaster pårørende.

For oss andre er det enklest å forholde oss til det vi vet (eller tror vi vet). Resten får vi tro på eller la være.

Men like forbanna er det nok omkring oss enn det Sør og Grip er i stand til å fatte, i alle fall sør.

Det er ingen her som tror at "vi har oppdaget alt".

Men det er en total logisk brist (en non sequitur) hvis man tror at det indikerer at "klarsynhet" har noe for seg.

Tvertimot, klarsynhet har blitt motbevist gang på gang.

Hvor mange ganger mener du det skal motbevises, før det kasseres i samme kategori som julenissen?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "Ja, jeg tror på dette, hvorfor skulle det ikke være mer mellom himmel og jord !!!!"

At det er mer mellom himmel og jord, innebærer IKKE at "klarsynhet" er én av disse tingene. Tvertimot så har test etter test vist at de påstått "klarsynte" overhodet ikke kan "se" noe som helst, og at de er bedragere.

Med vennlig hilsen

Hvordan kan de da vite det de sier?

Skrevet

Det er ingen her som tror at "vi har oppdaget alt".

Men det er en total logisk brist (en non sequitur) hvis man tror at det indikerer at "klarsynhet" har noe for seg.

Tvertimot, klarsynhet har blitt motbevist gang på gang.

Hvor mange ganger mener du det skal motbevises, før det kasseres i samme kategori som julenissen?

Med vennlig hilsen

Tror du ikke på julenissen heller du da?

Skrevet

Hei,

Ja, og det er nettopp det som er problemet!

Hvis brønnen ligger slikt til at det er "naturlig" for politiet å lete der, så har de trolig gjort det.

Hvis det er den tilfeldig brønn, så er det selvsagt ingen mer grunn til å søke i en bestemt brønn enn "nabobrønnen". Ergo er det bortkasting av politiets tid.

Med vennlig hilsen

Hva med all informasjonen de synske kom med i går? De beskrev lik bil, samme område osv. Hvordan kunne de vite det? Tror nok de så det de sa. Kan det være en som jobbet som gartner eller noe ved kirken? Spennende... du må da lure på om noe stemmer? Tenk så fint om de fikk en grav å gå til.

Skrevet

Selvsagt er det JUKS med store bokstaver.

TVN har selvsagt enhver interesse i å få dette til å se "sant" ut, slik at de får seere (og derfor reklame).

De pårørende er desperate, og blir misbrukt.

Og de "synske" vil selvsagt mele sin egen kake.

===

Disse bedragerene har ikke bestått en eneste uavhengig prøve. Det er juks fra ende til annen, og det er omtrent like overbevisende som Julenissen!

Med vennlig hilsen

Hvilke uavhengigge prøver er det du snakker om, og hvem tar disse?

Skrevet

Selvsagt er det JUKS med store bokstaver.

TVN har selvsagt enhver interesse i å få dette til å se "sant" ut, slik at de får seere (og derfor reklame).

De pårørende er desperate, og blir misbrukt.

Og de "synske" vil selvsagt mele sin egen kake.

===

Disse bedragerene har ikke bestått en eneste uavhengig prøve. Det er juks fra ende til annen, og det er omtrent like overbevisende som Julenissen!

Med vennlig hilsen

Hva kan de synske tjene på dette? Bortsett fra en norgestur? De vil jo ikke at man skal se på dem som tullete..

Skrevet

Hvordan kan de da vite det de sier?

De gjetter seg frem, ved å se på reaksjonene til de pårørende; de snakker tvetydig ("liket ligger i nærheten av vann" - det kan bety nærmest hva som helst, og er ALLTID sant), de kommer med vage påstander som man ser bort fra hvis ikke er sanne, og som bekreftes hvis de tilfeldigvis er sant.

Det er rett og slett bedrageri.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tror du ikke på julenissen heller du da?

Jeg ville bare ikke avsløre ham for deg!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva med all informasjonen de synske kom med i går? De beskrev lik bil, samme område osv. Hvordan kunne de vite det? Tror nok de så det de sa. Kan det være en som jobbet som gartner eller noe ved kirken? Spennende... du må da lure på om noe stemmer? Tenk så fint om de fikk en grav å gå til.

Ta en titt her:

http://www.skepsis.no/tema/synsk/nickell.html

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvilke uavhengigge prøver er det du snakker om, og hvem tar disse?

Uten at jeg har referansen her har "synske" selv vært med på å sette opp tester som skulle bevise dette, foran uavhengige dommere. Det er også en premie på 1 million dollar for å klare dette.

Millionen kan man fremdeles vinne. Ingen av de synske har noensinne klart å bestå testene de selv har vært med på å lage.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De gjetter seg frem, ved å se på reaksjonene til de pårørende; de snakker tvetydig ("liket ligger i nærheten av vann" - det kan bety nærmest hva som helst, og er ALLTID sant), de kommer med vage påstander som man ser bort fra hvis ikke er sanne, og som bekreftes hvis de tilfeldigvis er sant.

Det er rett og slett bedrageri.

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke så sikker på det. Mye kan man gjette seg til, ja. Som i "åndenes makt", der de er to samtidig som utfyller hverandre. Men jeg tror det er noe i det altså... Noe er nok juks, men jeg tror dette programmet (fornemmelse...) er seriøst nok. Du endrer nok mening om de leter og finner liket av Marianne... Det er jo mange vann i fjellet. Og spennende om gjerningsmannen kom fra stedet, og de finner ham!

Skrevet

Hva kan de synske tjene på dette? Bortsett fra en norgestur? De vil jo ikke at man skal se på dem som tullete..

Anerkjennelse innenfor miljøet, egoet deres, penger (også i fremtiden) og mye annet.

Jeg kjenner to stykker som har drevet med dette, og de ler av at noen tok dem seriøst. Det er bare tull.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er ikke så sikker på det. Mye kan man gjette seg til, ja. Som i "åndenes makt", der de er to samtidig som utfyller hverandre. Men jeg tror det er noe i det altså... Noe er nok juks, men jeg tror dette programmet (fornemmelse...) er seriøst nok. Du endrer nok mening om de leter og finner liket av Marianne... Det er jo mange vann i fjellet. Og spennende om gjerningsmannen kom fra stedet, og de finner ham!

Det har aldri forekommet, verken i Danmark eller i Norge, at noen av disse bedragerene (la oss være ærlige - det er bedragere de er) har løst noe mord. Det er derfor heller ingen grunn til å anta at de gjør det nå.

Det er kynisk utnyttelse av pårørende, og det er fælt.

Med vennlig hilsen

Gjest kaisaliten
Skrevet

Med vennlig hilsen

Tror du virkelig det er bedrageri at klarsynte sier de har kontakt med åndeverdenen? Det finnes en åndeverden, tro det eller ei, og mange klarsynte har kontakt med denne. Det er der de får sine syn fra.

Hva kommer det av at du ikke klarer tro dette sør, når de faktisk ser ting som er plent umulig å vite noe om med mindre de var blitt fortalt det?

Selv er jeg kristen og skeptisk til allverdens, men jeg bøyer meg i støvet for åndeverdenen. Den finnes, og jeg tror at folk kan ha kontakt med den.

Skrevet

Kan du si mer om det? Hvorfor tror du det??

Fordi det ikke er noe av dette som er dokumenterbart, og alle utredninger som er gjort om dette viser at det bare er juks.

Når det i tillegg også er svært lite logisk, "naturlig" og forklarlig - så finnes det ingen som helst grunn til å tro at dette er noe annet enn hva det ser ut til å være - rent juks.

Gjest ikke sign
Skrevet

Fordi det ikke er noe av dette som er dokumenterbart, og alle utredninger som er gjort om dette viser at det bare er juks.

Når det i tillegg også er svært lite logisk, "naturlig" og forklarlig - så finnes det ingen som helst grunn til å tro at dette er noe annet enn hva det ser ut til å være - rent juks.

Men om de så finner liket der de pekte ut, eller pistolen??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...