Gå til innhold

Vanlig å baksnakke venner..?

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger

Ble litt nysgjerrig av et innlegg lenger nede. Er det virkelig vanlig å baksnakke sine egne venner..?

Jeg har gjort det selv ja. Men da var jeg 14. Ting har heldigvis forandret seg siden den gang.

I vennekretsen min ville det vært helt utenkelig å baksnakke noen. Er det jeg som har veldig snille venner eller?

Så hvordan er det med deg, baksnakker du om dine venner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121351-vanlig-%C3%A5-baksnakke-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Bare litt nysgjerrig, hvordan vet du at vennenne dine ikke baksnakker deg.

En annen ting; hvordan definerer du å baksnakke noen, er det bare når en snakker stygt om andre eller er det generelt å snakke om personer som ikke er der?

Bare lurer!!!

Mvh

Nei, har ikke gjort det siden vi dannet allianser i 10 års alderen. Men da visste vi alle hva som foregikk og gjennomskuet det rimelig hurtig :)

For meg er det helt utenkelig, og ufattelig at voksne mennesker kan gjøre det.

Til det mennesket som står meg nærmest, forteller jeg alt. Ikke noen andre.

Jeg baksnakker ikke mennesker jeg betrakter som venner, det er lavmål. Men det er et par "venninner" av meg som er skikkelig fjortiser på dette området. De har fått noen overhøvlinger innimellom, for jeg synes det er skikkelig ubehagelig å høre drittpreik om andre (ofte som jeg VET ikke stemmer også!). Huff!!

Gjest papirtiger

Bare litt nysgjerrig, hvordan vet du at vennenne dine ikke baksnakker deg.

En annen ting; hvordan definerer du å baksnakke noen, er det bare når en snakker stygt om andre eller er det generelt å snakke om personer som ikke er der?

Bare lurer!!!

Mvh

Det kan jo hende jeg er det eneste mennesket de baksnakker om, men jeg tviler veldig. Jeg tror det er snakk om moral egentlig.

Baksnakking er å snakke stygt om personer som ikke er der, og som heller ikke skal få vite hva som blir sagt.

Gjest papirtiger

Jeg baksnakker ikke mennesker jeg betrakter som venner, det er lavmål. Men det er et par "venninner" av meg som er skikkelig fjortiser på dette området. De har fått noen overhøvlinger innimellom, for jeg synes det er skikkelig ubehagelig å høre drittpreik om andre (ofte som jeg VET ikke stemmer også!). Huff!!

Mm, det er akkurat dette jeg ikke forstår. Hvordan kan man baksnakke noen man liker så godt at man kaller de venner? Merkelig...

Annonse

Mm, det er akkurat dette jeg ikke forstår. Hvordan kan man baksnakke noen man liker så godt at man kaller de venner? Merkelig...

Den som er verst med kjeften skal gifte seg til sommeren. Og hun skal ha baksnakkeoffer nr 1. til forlover.

Falskt, latterlig, tragisk, komisk, helt forferdelig.

Hun som blir baksnakket vet om drittslenginga, men tør ikke si ifra om at hun ikke vil stille som forlover. Uff, hva slags venner har jeg egentlig..... :(

Nei, når jeg leser i andre innlegg har så tror jeg jaggu vi er en kjedelig vennegjeng.. Jeg er nok veldig av den typen som liker å snakke direkte med den det gjelder først.

Men utseendet trodde jeg ikke var et tema blant venner uansett.

Nei, jeg baksnakker ingen jeg betrakter som venner. En ting er å snakke om noen, men jeg ville aldri sagt noe om en venn som jeg ikke kunne sagt rett til han.

Jeg har ikke så mye til overs for baksnakking. Dessuten vil jeg umiddelbart mistenke de som baksnakker mennesker til meg, for å snakke dritt om meg med en gang jeg forlater rommet.

Kan ikke fatte og begripe hva man skal med fiender om man har sånne venner.

Nei, når jeg leser i andre innlegg har så tror jeg jaggu vi er en kjedelig vennegjeng.. Jeg er nok veldig av den typen som liker å snakke direkte med den det gjelder først.

Men utseendet trodde jeg ikke var et tema blant venner uansett.

Venner baksnakker man ikke !Jeg hadde engang en skotsk sjef som var kjempegrei når du snakket med han , men så snart du var ute av kontoret rant "driten" ut av ham.

Vi kalte ham bare for ash...!

Snakk respektfullt om dine venner og de gjør det samme om deg !

Ikke slik slemt ment.. kan hende jeg kommer med en kommentar om at jeg er ikke er helt enig i arbeidsmetodene hennes, eller at jeg er lei av at hun til stadighet forsover seg slik at jeg ikke får selskap på forelesning. Hehe.

Men ikke ondskapsfullt nei.

laguna1365380434

Jeg tror det er et spørsmål om definisjon og jeg tror det er veldig vanlig å prate om mennesker, inkludert venner på en måte, og med en tematikk, som ikke egner seg for den omtaltes ører primært.

Dette fordi det er det hensynsløst å videreformidle en hver observasjon en gjør seg, til den observasjonen omhandler. Og fordi det er vanskelig å observere fenomener av interesse uten å kommentere dem. Også negative fenomener tiltrekker seg oppmerksomhet. Vi snakker om hverandre på godt og vondt, sånn er det bare.

Jeg tror ikke det finnes ett eneste voksent menneske som aldri har sagt noe ukonstruktivt om noen andre. Jeg tror den slags snakk er skinnhellighet og ren løgn. De som "aldri baksnakker" er etter min erfaring forøvrig alltid de mest ondsinnede og ihugede slarvekjerringene jeg vet av..De liker bare ikke å kalle det baksnakking, for det er liksom litt upassende.

Såklart jeg baksnakker folk fra tid til annen, såklart får jeg sikkert min del, og såklart det er bedre å blåse av litt damp bak ryggen på folk enn å såre mennesker med intensjon.

Synes jeg

Annonse

Nei, jeg baksnakker ingen jeg betrakter som venner. En ting er å snakke om noen, men jeg ville aldri sagt noe om en venn som jeg ikke kunne sagt rett til han.

Jeg har ikke så mye til overs for baksnakking. Dessuten vil jeg umiddelbart mistenke de som baksnakker mennesker til meg, for å snakke dritt om meg med en gang jeg forlater rommet.

Kan ikke fatte og begripe hva man skal med fiender om man har sånne venner.

Tenk om alle kunne tenkt som deg. Det får vi bli flinkere til å lære barna våre. Det å tørre å si det som plager oss rett til den det gjelder.... Sier ikke at det er lett... det er mange hensyn å ta i et forhold til et annet menneske. Men med en viss porsjon EQ kan man si sannheten uten å knuse en person.

Et spørsmål til deg, SierDuDet. I hensyn til personer du vet er såre og vare; unnlater du noen gang å si det du mener, i frykt for å såre, eller sier du alltid ting rett ut? Hvordan synes du i så tilfelle det går??

Applaus for godt innlegg.

Tenk om alle kunne tenkt som deg. Det får vi bli flinkere til å lære barna våre. Det å tørre å si det som plager oss rett til den det gjelder.... Sier ikke at det er lett... det er mange hensyn å ta i et forhold til et annet menneske. Men med en viss porsjon EQ kan man si sannheten uten å knuse en person.

Et spørsmål til deg, SierDuDet. I hensyn til personer du vet er såre og vare; unnlater du noen gang å si det du mener, i frykt for å såre, eller sier du alltid ting rett ut? Hvordan synes du i så tilfelle det går??

Applaus for godt innlegg.

"Et spørsmål til deg, SierDuDet. I hensyn til personer du vet er såre og vare; unnlater du noen gang å si det du mener, i frykt for å såre, eller sier du alltid ting rett ut? Hvordan synes du i så tilfelle det går??"

Det kommer jo helt ann på situajonen.

Men poenget er uansett at jeg ikke sier noe til andre om denne personen som jeg ikke kan si til han/henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...