Gå til innhold

Spm om Tidskonto etter at permisjonen er startet

Anbefalte innlegg

Gjest en som lurer litt

Jeg er nå i svangerskapsperm og har fått tilbud av sjefen om å komme tilbake å jobbe etter jul fordi min vikar er gravid og skal inn i permisjon selv.

Er det noen som vet om det går ann å gjøre en privat avtale med arbeidsgiver ifht å jobbe noen timer i uken 4 mnd før jeg skal starte opp å jobbe igjen. DVS at hvis jeg prøver å få til en avtale om å få tilsvarende timer fri/ferie på høsten,. er dette noe som andre her har gjort før?

Har fått noen tips fra andre også,. og jeg burde vel egentlig å snakket med trygdekontoret også.

Jeg håper å få til en avtale om å ta tilsvarende fri som ferie etter at jeg har startet opp 100% igjen..

Fortsetter under...

Det gjorde i allefall jeg. Min vikar fikk seg plutselig en ny jobb, og sluttet to mnd før min permisjon var over. Jeg steppet da inn og jobbet litt nå-og-da, samt hele den siste mnd. Disse nå-og-da timene/dagene samt den siste mnd tok jeg ut i fridager det første året etter at jeg hadde startet i jobb igjen. Denne avtalen ble gjort mellom meg og min sjef - vi involverte hverken trygdekontoret eller lønningskontoret - så jeg fikk de 80% lønnen jeg skulle hatt om jeg hadde vært i perm de dagene jeg ekstra før tiden. (om du skjønner...)

De dagene var i allefall kjekke å ha - det kan jeg love deg!

Gjest en som lurer litt

takk for svar.

Jeg var idag og snakket med sjefen og vi gjorde avtale at jeg skulle ta kontakt med trydekontoret og høre om det formelle.. Ellers så gikk han med på at jeg skulle skrive ned antall timer og så kan jeg få noe reduserte dager til å begynne med. og at det er jeg som styrer uken/ukene.

Håper dette lar seg ordne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...