Gå til innhold

Bare mishandling og ikke voldtekt.....men trenger støtte...


Gjest Nyjente...

Anbefalte innlegg

Gjest Nyjente...

Jeg har vært i et helt rart forhold, med både vold og psykisk/emosjonell mishandling...sikkert en "drømmesituasjon" for mange her inne, sammenlignet med hva dere sliter med, men jeg håper dere kan tilgi meg for at jeg skriver inn her uansett....:\

Sliter med depresjon, angst, sinne, hevnlyst, bitterhet, mindreverdighetskomplekser, "tomhetsfølelse", isolasjon (selv om jeg er ute blant folk så føler jeg meg alene), usikkerhet, og det hele, i en salig blanding...og jeg trenger absolutt noen å prate med.

Er livredd for å henvende meg til disse psykopatiforeningene, fordi jeg er skeptisk til de mennene som har startet opp disse foreningene. (det er noe min eks absolutt kunne ha gjort, enda han er den som er psykopat, eller i det minste har mange slike trekk)

Ingen av de vennene jeg har igjen forstår...

Har fått "tildelt" en psykolog, men hun er stadig bortreist, så det blir aldri så vi kommer i gang med noe opplegg.

Finnes det ikke en forening for sånne som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Nyjente :)

Det er klart du tilhører her på overgrepsforumet. Det er da absolutt overgrep det du har vært igjennom!

Jeg har levd med en psykopat i 4 år, og det er nå 12 år siden.

Jeg vet hvor alene du føler deg. Jeg vet hvor vanskelig det er å snakke med folk rundt deg om hvor vondt du har det.

Din personlighet er blitt tatt fra deg, og selvbildet = null... Og dette klarer èn jævla person å få til! 'Det' er det vanskelig for folk rundt deg å forstå.

Man føler skyld i situasjonen selv, og ikke minst at alle andre også syns at du har det...

Men nå må du jobbe, Nyjente! Nå må du finne tilbake til den du var før du traff denne jævelen.

Det kan ta lang tid å finne tilbake, og få alle 'bitene' på plass. Og det er ikke sikkert du klarer det 100% heller... Man blir nok ikke helt 'hel', det vil alltid ligge der.

Men du kan klare å få et godt liv, og å bli tilnærmet lik den gla'jenta du engang var...

Hvor gammel er du?

Hvor lenge siden var det du klarte å få drittsekken ut av livet ditt?

Jeg håper du får til en god ordning med psykologen din. Ikke legg skjul på at du har det vondt, det har du gjort lenge nok!

Nå er det DEG som må være i fokus! Jeg vet at det er drit-vanskelig, for det er ikke naturlig for deg å være i fokus.

Men uansett, jeg håper at dette forumet kan hjelpe deg. Jeg vet ikke om det finnes noen organisasjon for oss, det har jeg aldri tenkt over.

*lykke til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinelita

Jeg vil på mange måter si at det var den emosjonelle/psykiske biten av mishandlinga jeg ble utsatt for som var den verste for meg - den var så uhåndterbar, snikende, ødela selvbildet så til grader. Det fysiske/seksuelle kunne jeg liksom ta på, se var sant, vite var feil, osv. Og selv om det også var vondt og vanskelig, var det jo den daglige trakasseringen som holdt meg nede.

Jeg har hatt mye utbytte av å bruke dette forumet tidligere, vet også om flere andre, vi har kanskje bare ikke vært like synlige/mange.

Noen krisesentre har tilbud til kvinner som sliter med ettervirkninger, ikke bare i akuttfasen liksom. Ellers synes jeg det er smått med tilbud direkte rettet mot oss.

Hvis du ikke har vært innom siden min enda, ta en titt: http://home.no.net/feline/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

krisesenter for kvinner.. Er et sted du kan dra.. å snakke med noen.. vet ikke hvem komune du bor i men fins i vestfold vertfall.. Du trenger jo hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...