Gå til innhold

Seksuelt overgrep, under 14


Danielx91

Anbefalte innlegg

Danielx91

Jeg venta i litt over 2 år før saken kom opp i tingretten, deretter i lagmannsretten og til sist Høyesterett.

Jeg vant i begge rettsakene, han fikk avslag i Høyesterett. Å gå gjennom en rettsprosess er retraumstiserende i seg selv, men den ble over rett før jul 2023. 

Selv om jeg vant (som jeg er glad for) forandrer det ikke det som allerede har skjedd, jeg får ikke tilbake oppveksten som jeg ble fratatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Danielx91 skrev (12 timer siden):

Jeg venta i litt over 2 år før saken kom opp i tingretten, deretter i lagmannsretten og til sist Høyesterett.

Jeg vant i begge rettsakene, han fikk avslag i Høyesterett. Å gå gjennom en rettsprosess er retraumstiserende i seg selv, men den ble over rett før jul 2023. 

Selv om jeg vant (som jeg er glad for) forandrer det ikke det som allerede har skjedd, jeg får ikke tilbake oppveksten som jeg ble fratatt.

Føler med deg. Er du i behandling, får du hjelp?

Anonymkode: 30a94...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91 skrev (13 timer siden):

Jeg venta i litt over 2 år før saken kom opp i tingretten, deretter i lagmannsretten og til sist Høyesterett.

Jeg vant i begge rettsakene, han fikk avslag i Høyesterett. Å gå gjennom en rettsprosess er retraumstiserende i seg selv, men den ble over rett før jul 2023. 

Selv om jeg vant (som jeg er glad for) forandrer det ikke det som allerede har skjedd, jeg får ikke tilbake oppveksten som jeg ble fratatt.

Føler også med deg. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å være utsatt for noe sånt, og attpå til få blottlagt detaljene i en eller flere rettssaker. Det har sikkert vært ekstremt tøft å stå i. Veldig bra at du ble trodd og vant, selv om det ikke forandrer historien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler med deg. Er du i behandling, får du hjelp?

Anonymkode: 30a94...45c

Nei, helsevesenet betrakter meg som behandlings-resistant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Danielx91 skrev (Akkurat nå):

Nei, helsevesenet betrakter meg som behandlings-resistant. 

På bakgrunn av hva?

Anonymkode: 30a94...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielx91
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

På bakgrunn av hva?

Anonymkode: 30a94...45c

Det får du nesten spørre dem om. Jeg har prøvd emdr behandling men behandleren mente at jeg hadde lite utbytte av den. Siste gangen jeg hadde psykolog så sa hun rett ut at jeg ikke hadde behov for å snakke ut om ting og at det ikke finnes mer hjelp å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Danielx91 skrev (1 minutt siden):

Det får du nesten spørre dem om. Jeg har prøvd emdr behandling men behandleren mente at jeg hadde lite utbytte av den. Siste gangen jeg hadde psykolog så sa hun rett ut at jeg ikke hadde behov for å snakke ut om ting og at det ikke finnes mer hjelp å få. 

Høres forferdelig vondt ut. Det du kan gjøre er å oppsøke støttesentre, slik som NOK eller DIXI resurssenter, de kan hjelpe deg samtaler og støtte/bearbeiding.

Anonymkode: 30a94...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...