Gå til innhold

Anmelde psykisk vold eller ikke? Trenger svar fort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Helt ærlig.. 

Hva vil du med det? 
du anmelder og politiet kan ikke ta ut siktelse hvis det ikke ligger bevis. 
da blir saken henlagt og han vet du har anmeldt og kan bli ekkel mot deg.  Dette blir ord mot ord. 
i tillegg kommer det fram at du går til psykolog og sliter psykisk som han kan bruke mot deg. 
 

du har advart den nye kvinnen, og det er opp til henne om hun velger å innlede et forhold med han. 
ikke ditt ansvar. 

 

Anonymkode: a6ebb...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
ISW skrev (52 minutter siden):

Det er ikke ulovlig å være narsissist.

Her virker det bare som dere er en dårlig match.

Sant det er ikke ulovlig å være narisisst, men dem som er det gjør vonde ting mot andre, og det har jeg opplevd og blitt preget av det psykisk. Knakk sammen i butikken i dag pga dette med han. Men dem truer og kontrollerer og alt mulig sykt. Fyren er i tillegg bipolar så han har rikelig. Men ja vi passet ikke sammen.

Anonymkode: b5bb3...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt ærlig.. 

Hva vil du med det? 
du anmelder og politiet kan ikke ta ut siktelse hvis det ikke ligger bevis. 
da blir saken henlagt og han vet du har anmeldt og kan bli ekkel mot deg.  Dette blir ord mot ord. 
i tillegg kommer det fram at du går til psykolog og sliter psykisk som han kan bruke mot deg. 
 

du har advart den nye kvinnen, og det er opp til henne om hun velger å innlede et forhold med han. 
ikke ditt ansvar. 

 

Anonymkode: a6ebb...75b

Ja sant det. dem får gjøre som dem vil og jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre. Og jeg kjenner at jeg vil ikke bruke tid og energi mer på denne mannen, fordi han er ikke verdt det. Men jeg var usikker og derfor skrev jeg inn her for å få råd. Ja jeg vet det blir ord mot ord. Og min behandler sa at han trodde det ble verre for meg å anmelde han. Bare gå videre og jobbe med meg selv og late som han ikke eksisterer lenger. 

Anonymkode: b5bb3...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sant det er ikke ulovlig å være narisisst, men dem som er det gjør vonde ting mot andre, og det har jeg opplevd og blitt preget av det psykisk. Knakk sammen i butikken i dag pga dette med han. Men dem truer og kontrollerer og alt mulig sykt. Fyren er i tillegg bipolar så han har rikelig. Men ja vi passet ikke sammen.

Anonymkode: b5bb3...f10

La meg gjette: Du er kvinnen som postet ett innlegg om bipolare for noen uker tilbake? Hvorfor så hangup i den diagnosen egentlig?

Du høres ekstremt nedlatende ut. Måtte bare si det

Anonymkode: c9e3b...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men dem truer og kontrollerer og alt mulig sykt.

Hvorfor tar du ikke igjen med samme mynt, eller outsourcer jobben til noen som vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 20.47):

Sant det er ikke ulovlig å være narisisst, men dem som er det gjør vonde ting mot andre, og det har jeg opplevd og blitt preget av det psykisk. Knakk sammen i butikken i dag pga dette med han. Men dem truer og kontrollerer og alt mulig sykt. Fyren er i tillegg bipolar så han har rikelig. Men ja vi passet ikke sammen.

Anonymkode: b5bb3...f10

Jeg tror det er veldig viktig å se et skille mellom umoralsk/uetisk/dårlig/ufordragelig/upassende oppførsel, og ulovlig oppførsel. 

Det er lov å både være narsissist og bipolar. Du må imidlertid selv gjøre vurderingen om du ønsker å være sammen med, eller føler du passer sammen med, en person som har disse diagnosene.

Tilsvarende: Det er lov (dvs. ikke ulovlig) å være i et forhold, og samtidig ligge med halve verden. Det er lov å smitte partneren sin med klamydia. Men de fleste er kanskje enige i at det ikke er ønsket oppførsel. Det er også lov å være en egoistisk drittsekk, osv. osv. Om dette kan defineres som "psykisk vold" er en annen sak. Min opplevelse er at for å få noen dømt for dette, så skal det ekstremt mye til. Det er ikke nok å behandle en person dårlig, det skal være snakk om alvorlige og konkrete trusler, frihetsberøvelser, m.m. Jeg vitnet en gang i en sak om dette, hvor en psykisk syk person hadde holdt partneren sin som fange i seks måneder, og manipulert vedkommende trill rundt. Resultat: Full frifinnelse.

Det derimot en del gjør galt, er å selv gjøre lovbrudd ved mistanke om gal oppførsel fra partneren. Det er IKKE lov å bryte seg inn på vedkommendes mail, PC, mobil, osv. selv om man mistenker utroskap. Det er i brudd med straffelovens §204.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...