Gå til innhold

Man BLIR dum av å få mange barn :))

Anbefalte innlegg

Gjest gammelfru

Jepp,det er jeg et godt eksempel på!

Har bare 1år vg skole(men med 5 og 6 i alle fag)

Fikk mitt første barn som 18 åring.Da barna kom ble jeg værende hjemme.Ofte uten voksenkontakt i flere uker i strekk(min mann jobber på sjøen)

Hadde aldri tid å se hverken nyheter eller lese avisen.Det eneste som ble lest her i huset var barnebøker.

Da barna begynte på skolen tok jeg en vaskejobb.

Nå først begynner mine tidligere venner fra skolen å få barn.Må innrømme at jeg føler meg svært lite smart sammenlignet med dem som er blitt advokater,lege og prest.

Jeg er bare en sliten husmor uten vett og kunnskaper!

(men har værdens skjønneste barn :))

Fortsetter under...

Det er aldri for sent å ta utdannelse. Begynn nå da vel. Du behøver jo ikke nødvendigvis å bli advokat. Se på nyhetene nå da vel. Det er vel perioder i livet man kanskje vil fokusere på andre ting en karriere. Når man har små barn så er det veldig ofte det praten går i.

Men hvor kommer det å ha barn/mange barn inn i bildet? Grunnen til din "dumhet" er jo at du har gått hjemme uten stimuli og "hjerneføde". Om du ikke hadde hatt barn, men levd på samme måte ville du nok blitt enda "dummere", siden du da ikke engang hadde fått impulser fra barna.

Selv har jeg snart 7 barn, men også over 8 år høyere utdanning og kjenner meg ikke igjen i det du sier.

laguna1365380434

Men hvor kommer det å ha barn/mange barn inn i bildet? Grunnen til din "dumhet" er jo at du har gått hjemme uten stimuli og "hjerneføde". Om du ikke hadde hatt barn, men levd på samme måte ville du nok blitt enda "dummere", siden du da ikke engang hadde fått impulser fra barna.

Selv har jeg snart 7 barn, men også over 8 år høyere utdanning og kjenner meg ikke igjen i det du sier.

Hvordan i all verden har du hatt tid til alt det? Drar du deg aldri på sofaen og ser hjernedøde programmer og slikt?;)

Annonse

Synes ikke du er dum. Selv om du ikke har gått på skole (som mange uten barn) så har du nok tilegnet deg mange andre kompetanser; sosial kompetanse, organsisering, mekling mellom barn, vaske jobb (mange som ikke klarer det engang!) omsorg (viktigst av alt) kunne nevne i fleng det JEG tror du kan!!

Jeg har tre barn under skolealder. Her er det jeg har lært meg de siste fem årene:

HTML

2KJ og 3KJ

2FY

2BI (tar 3BI etter jul)

I tillegg har jeg lest mye om helse generelt, om svangerskap, fødsler, amming etc. de siste årene.

Jeg har 65 vekttall fra før, og neste år begynner jeg på medisin på UIO.

At du har valgt å være mentalt sløv mens du har hatt små barn, sier vel mer om deg enn om det å ha barn?

hare1365380455

Har du tatt utdanning mens barna er små? (Mellom fødslene.)

hare1365380455

Jeg har små barn, og tar et nettkurs (10 studiepoeng). Jeg får ikke lest så mye (dagene går så fort, og det er alltid mye å gjøre...), men det går fint å ta kurs hjemmefra om du ikke kommer deg ut på skole. NKI/NKS har jo fag fra videregående skole også.

Har du tatt utdanning mens barna er små? (Mellom fødslene.)

Eldstemann var 1 år da jeg begynte på høyere utdanning. Han er nå 12 år og jeg venter nr. 7. Så i løpet av litt over 11 år har jeg tatt over 8 år høyere utdanning og snart fått 6 barn. En mister jo ikke alle interesser og all hjernekapasitet fordi om en får barn.

hare1365380455

Eldstemann var 1 år da jeg begynte på høyere utdanning. Han er nå 12 år og jeg venter nr. 7. Så i løpet av litt over 11 år har jeg tatt over 8 år høyere utdanning og snart fått 6 barn. En mister jo ikke alle interesser og all hjernekapasitet fordi om en får barn.

Da har du jobbet effektivt og godt:) Jeg tar et nettkurs nå. Minste er under ett år. Synes jeg har liten tid til å lese, men jeg skal få fullført! Så kanskje kan jeg ta et nytt kurs til våren (det er ti studiepoeng). Men jeg skal også jobbe litt.

Annonse

Har 6 års høgskoleutdannelse, startet når eldstemann var 10 måneder, fikk nr. 2 det 3.året og nr. 3 det 5.året. Har nå jobbet i 4 år og har nettopp fått nr. 4.

Jeg skal legge til at jeg har en mann som har tatt sin del av omsorgen. Tok til og med fri 1/2 år uten lønn, mens jeg studerte. Vi hadde ikke direkte god råd, kjøpte ikke klær til oss selv på 5 år, og slitsomt var det, men det gikk når det stod på.

Jeg gikk drastisk ned i iq etter å ha fått barn.

Skulle tatt den mensa-testen før jeg fikk vesla!

Hehe, ja det er rart hvor mye iq´n synker når man får barn!Det starter allerede under fødselen, er det noe hormonellt mon tro? :o

Fra spøk til alvor.Jeg har flere barn, aldri gått vg-skole, men scoret over gjennomsnitt på mensatesten.Så vi er nok like oppegående vi flerbarnsmødre også.

Den proffesoren som uttalte seg kan derimot ikke ha mye sosial intelligens.....

Har 6 års høgskoleutdannelse, startet når eldstemann var 10 måneder, fikk nr. 2 det 3.året og nr. 3 det 5.året. Har nå jobbet i 4 år og har nettopp fått nr. 4.

Jeg skal legge til at jeg har en mann som har tatt sin del av omsorgen. Tok til og med fri 1/2 år uten lønn, mens jeg studerte. Vi hadde ikke direkte god råd, kjøpte ikke klær til oss selv på 5 år, og slitsomt var det, men det gikk når det stod på.

Men er du dum?

Jeg gikk drastisk ned i iq etter å ha fått barn.

Skulle tatt den mensa-testen før jeg fikk vesla!

Jeg kan fortelle deg hvorfor: du vet at barn som ammes, scorer i snitt 7 poeng høyere på IQ-tester?

Det skyldes at når mor ammer, løser IQ-poengene seg opp og renner ut med morsmelken og inn i barnet, så mor blir 7 poeng dummere per barn.

Jeg som har ammet 3 barn, er altså blitt 21 poeng (men jeg klarer fortsatt å regne ut 3*7 i hodet) dummere de siste årene.

*lurer på hva asterix sier hvis hun leser dette innlegget*

:-D :-D :-D :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...