Gå til innhold

Hva skal jeg finne på?

Anbefalte innlegg

Gjest Byjente

Jeg tror jeg snart skal dø av kjedsomhet, for det er virkelig ingenting å finne på her! Jeg er 17 år og kommer fra Bærum (15 min. fra Oslo), og er vant til å være i byen, og jeg liker ikke landet! Men så kom mamma på den fantastiske idéen at vi kunne flytte langt ute på landet! Nå bor vi altså her (in the middle og nowhere), og det er ingenting å gjøre her! Jeg har fått noen venner her, men de har heller ingenting å gjøre, og man kan ikke dra på kino eller til Oslo hver dag, for det koster jo 74 kr med bussen inn dit! Er det noen som vet hva jeg kan finne på et sted hvor bussen går en gang i timen og det ikke finnes noen ting bortsett fra jorder og åkrer! Jeg er veldig takknemmelig for svar, for nå holder jeg snart ikke ut lenger! Hilsen meg =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121680-hva-skal-jeg-finne-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

To forslag:

Jeg elsker elsker brettspill. Gå inn på www.brettspill.no, der finner du GARANTERT et spill dere vil like! (Fortell meg gjerne om du har spilt noe før, så kan jeg foreslå et par for deg.)

Brettspillkvelder er kjempegøy! finnes masse bra voksenspill nå!

Ellers ville jeg begynt å strikke. Det er veldig gøy å designe sine egne klesplagg, skjerf og leggings er en god begynnelse, eller en veske til å tove.

Har du symaskin kan du også sy om klær...

Gjest chempen

Skjønner at det er overgang...Men det er klart at det tilbudet som finnes i byen ikke finnes på landet. Så da må en finne alternativer. Selv er jeg oppvokst på et lite sted, har bodd i byen noen år og har nå flyttet tilbake igjen. Litt uvant til å begynne med når jeg hadde vent meg til byen men det går knallbra:

Tips: Vær kreativ med vennnene dine (gir også muligheter for å øke vennekretsen). Ta initativ selv. Ha masse sosialt samvær med alt fra kosekvelder til aktiviteter, f.eks.: Diskokvelder, utflukter og turer (det kan være like gøy å ta en fest i lavvo eller telt som på pub).

Start med ting du har lyst til (hobbier, aktiviteter). Der jeg bor er der ungdommer på din alder som har startet små klubber med alt fra ekstremsport til skumparty, hest, trening, internett, cafeer, moter etc. Har du ingen spesielle hobbier nå kan du jo teste noe nytt...

Oppsøk de tilbudene som finnes av lagidrett/organisasjoner m.m. Selv om du i utgangspunktet ikke tror du liker det så kan det jo være at det er gøy allikevel. du kan i alle fall knytte nye vennskap.

Får du en ide på noe som du savner og som kunne vært greitt å starte med; snakkm med rett vedkommende for å evt. få de til å starte/evt. starte med noe selv.

Unn deg inni mellom helger/dager til byen med kino, cafe osv. Inviter venner fra byn på besøk. Noen byimpulser må man jo ha

Lykke til!

.

Gjør MASSE lekser og bli kjempeflink på skolen, mens du planlegger hva du skal studere etterpå, når du har de supergode karakterene som gjør at du kommer inn i hvilken by du vil. Da kan du bli hva du vil, kanskje bo i en enda større by i utlandet noen år?

Jeg vet det er et skikkelig kjedelig råd, men når du er litt eldre kan du virkelig nyte bylivet på en helt annen måte enn når du er 17, og da er det kjedelig å bo hos moren sin på landet fordi man ikke har noen alternativer.

Les, les og planlegg framtiden. Det blir mye bedre.

Annonse

Gjest jippiii

Hehe, høres ut som vi er naboer :) Jobb. Tjen penger og gjør akkurat som du pleide å gjøre da du bodde i byen. Invester i månedskort på bussen. Det lønner seg i lengden. Kanskje du til og med har krav på skolekort (gratis). Har bodd i Blærum hele livet og trives her. Kunne selvfølgelig vært litt færre jorder, men det er heldigvis relativt kort til mer urbane strøk =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...